פיזיותרפיה – טיפול אפקטיבי לכאבי ובעיות גב חזקים

הסבל לא נותן מנוח? – מומחה גב מומלץ מטעמנו ייצור אתכם קשר, לסילוק הכאבים – השאירו את פרטיכם.

גודל ורוחב התופעה של כאבי גב, מעסיק את עולם הרפואה כבר המון שנים. במשך השנים הומצאו תרופות, זריקות, משחות ועוד תכשירים בוגרי מעבדות שונות. גם ניתוחים לא מעטים בוצעו לאנשים עם בעיות חמורות בגב שגרמו להם לכאבים נוראיים.
אך הטיפול הכי מומלץ לכאבי גב, היה ונותר, הטיפול השמרני. ואם כבר מדברים על טיפול שמרני, אי אפשר שלא לדבר על פיזיותרפיה. הטיפול הפיזיותרפי הצליח להושיע המון סובלים מכאבי גב קשים, גם במקרים מורכבים בהם כבר כמעט נקבע תור לניתוח.
על טיפול הפיזיותרפי בכאבי גב תקראו במאמר זה.

פיזיותרפיה לכאבי גב ובעיות גב

תוכן עניינים

כמה מילים על כאב גב והטיפול הפיזיותרפי בו.

מעטים הם האנשים בני מזל שלא חוו מעולם כאב גב בכלל. לפי הנתונים הסטטיסטיים כאבי גב נפוצים מאוד, ויופיעו אצל רוב בני האדם במוקדם או במאוחר.

כאבי גב עשויים לנבוע משלל סיבות וגורמים כגון: ישיבה ממושכת מידי, יציבה לקויה, מאמץ פיזי יוצא דופן, עודף משקל, העדר פעילות גופנית, פציעות, הריון, מצבי לחץ ועוד. לרוב מדובר באיזו שהיא מתיחה של שריר או רצועה שגורמת לכאבים. הבשורה הטובה היא שלרוב הכאבים חולפים מעצמם תוך מספר ימים או שבועות, והם לא דורשים כלל התערבות רפואית כל שהיא.

אך לעיתים הפגיעה היא משמעותית ויסודית יותר כגון: פריצת דיסק, בלט דיסק, סיאטיקה, דלקות בעמוד השדרה ועוד. במקרים האלו הכאבים בגב עשויים להיות עוצמתיים יותר, ואף להימשך לזמן רב יותר. ואז במקום להמתין בבית ולסבול בשקט, מומלץ לשקול טיפול פיזיותרפיה שיסייע לגוף להתמודד טוב יותר עם הפגיעה, ולחזור למסלול במהירות.

במקרים קיצוניים כאבי הגב נובעים מבעיה עמוקה הרבה יותר כגון פגיעה עצבית חמורה, גידול, בעיות בכליות ועוד. במקרים אלו הטיפול יהיה בהתאם לבעיה, ופיזיותרפיה לא תצליח לתת מענה רפואי אמיתי.

 

מהו היתרון של טיפול פיזיותרפיה לכאבי גב על פני טיפולים אחרים?

היתרון הכי גדול של הטיפול הפיזיותרפי, היא העובדה שהוא שמרני לחלוטין. בניגוד לתרופות למיניהן שמביאות איתן לעיתים תופעות לוואי לא נעימות, והשפעותיהן הן קצרות טווח ומתפוגגות תוך מספר שעות. ושלא לדבר על טיפולים פולשניים בגב הטומנים בחובם סיכונים מסוימים.

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!​ השאירו פרטים​!!!

מה גם שהטיפול הפיזיותרפי בגב לא נועד רק כדי להפחית את הכאב בגב זמנית. הטיפול שואף ללמד את המטופל להשתמש בצורה נכונה ותקינה יותר בגופו, כך שכאבי הגב לא יחזרו שנית בעתיד.

והכי חשוב, טיפול פיזיותרפיה בכאבי גב הוכח כיעיל מאוד גם במקרים חמורים וכרוניים. נרשמו גם מקרים בהם טיפול פיזיותרפי הצליח למנוע את הצורך בביצוע ניתוח בגב.

 

מה כולל הטיפול הפיזיותרפי בכאבי גב?

המטרה העיקרית של הפיזיותרפיה היא להפחית את הכאב ולשפר את תפקוד הגב. תכנית הטיפול בכאבי גב מתחילה לרוב בבדיקה גופנית במסגרתה חותר הפיזיותרפיסט לאפיין את שורש הבעיה שגורם לכאבי הגב במטרה לטפל בו כנדרש. כמו כן הוא יבקש מהמטופל לשתף אותו בתסמינים שהוא חווה ובהיסטוריה הרפואית שלו. על בסיס הבדיקות שביצע והמידע שהמטופל הביא, יכין הפיזיותרפיסט תוכנית טיפול מותאמת אישית למטופל, המטפל ישקף את התוכנית המלאה למטופל ויתחיל בטיפול.

האופי של טיפול פיזיותרפיה בכאבי גב כאמור משתנה ממטופל למטופל וממקרה למקרה. אבל בגדול הוא פועל על ידי שחרור מתח שרירים, הפחתת דלקות, שיפור היציבה וחיזוק שרירי הליבה. טיפולים אלו יכולים גם לעזור לאנשים עם כאבי גב כרוניים ללמוד להרפות את השרירים במהלך היום, כך שהם לא יהיו נוקשים מדי ויגרמו ליותר כאבים.

אורך הטיפול תלוי בחומרת הבעיה ובאופייה. לרוב תוצאה חיובית ראשונית תבוא כבר בראשית בטיפול, אך יהיה צורך להשלים את הטיפול עד תומו על מנת לטפל בבעיה בצורה מלאה ואמיתית.

 

מה שהסובל מכאבי גב צריך לעשות כדי להפוך את הפיזיותרפיה לאפקטיבית במיוחד.

הפיזיותרפיסט יעשה את עבודתו על הצד היותר טוב. אך לא מעט תלוי במטופל עצמו. למטופל יש את היכולת להפוך את הטיפול לאפקטיבי במיוחד, ומנגד להאט אותו ולהקשות עליו.

כדי שהטיפול יצליח חשוב לשמור על פעילות גופנית מתמדת כגון הליכה, משחקי כדור, שחיה, רכיבה על אופניים וכו'.

חשוב להקפיד על ביצוע ההוראות והתרגילים הביתיים שהפיזיותרפיסט נותן.

אם אתם מצויים בתקופה של לחץ נפשי או חרדה, תשדלו להיפטר מהם (ולגשת לטיפול פסיכולוגי בעת הצורך)

חשוב גם לישון כמו שצריך ולאכול בריא. להימנע מישיבה או משכיבה ממושכת מידי, ולהקפיד על יציבת גוף תקינה.

 

לסיכום:

  • רבים הם הטיפולים המוצעים לכאבי גב. אך הטיפול שנדמה כהכי פופולארי, הוא הטיפול הפיזיותרפי. הטיפול בשיטה זו מאוד אפקטיבי ויעיל, גם במקרים של כאבי גב חמורים וכרוניים. ייתרון נוסף של טיפול זה, הוא שהוא שמרני לחלוטין, הוא לא מוביל לתופעות לוואי, והוא גם לא  נושא בתוכו סיכונים וסיבוכים.

שאלות נוספות

ניתן לעשות תרגילי פיזיותרפיה בהריון, אך מומלץ להתייעץ עם הרופא המלווה של תהליך ההיריון לפני ביצוע תרגילים חריגים.
כן. גם במקרים של כאבי גב כרוניים קשים פיזיותרפיה עשויה לעזור. אך לעיתים כאשר הבעיה היא פנימית יותר היא לא תעזור.
יותם ארבל
יותם ארבל

את כאבי גב התחתון הכרתי עוד בילדות, ולאחר תקופת התמודדות לא פשוטה החלטתי שלא עוד.
אני אעשה הכול כדי למנוע את הסבל הזה מאנשים באשר הם.
את כל שיטות הטיפול הרבות שלמדתי לעומק, ואת כל הידע על דרכי ההתמודדות עם כאבי גב שרכשתי לעצמי, אני גאה ושמח לחלוק איתכם הגולשים, וכהיום אני גם יודע לכוון אתכם לטיפול המתאים עבורכם במטרה לסלק ממכם את הכאבים העזים, ולהשיב את חייכם למסלול התקין.

אומרים די לסבל, מותירים מאחור את כאבי הגב, וחוזרים לתפקוד מלא!

השאירו פרטים!!!
פוסטים אחרונים

אומרים די לסבל, מותירים מאחור את כאבי הגב, וחוזרים לתפקוד מלא!

השאירו פרטים!!!