בלט דיסק בגב; מידע חשוב ודרכי טיפול והתמודדות – מידע שחוסך כאבים

הסבל לא נותן מנוח? – מומחה גב מומלץ מטעמנו ייצור אתכם קשר, לסילוק הכאבים – השאירו את פרטיכם.

למעשה אנשים רבים מתהלכים עם בלט דיסק והם כלל לא מודעים לכך. וזאת בגלל שבלט דיסק זה לא משהו שתמיד מייצר כאב. את בלט הדיסק אנחנו עשויים לגלות רק בשלב בו הוא גורם לנו לכאבים עוצמתיים, המדמים מצב של פריצת דיסק.
כאבי גב בכלל הם מאוד נפוצים, ולרוב אין להם סיבה מוגדרת מבחינה רפואית. אך במקרים מסוימים הסיבה לכאבי הגב שלכם עשויה להיות בלט דיסק.
אז מה זה בלט דיסק, ממה הוא נובע וכיצד מתמודדים איתו? על כך תקראו בשורות הבאות.

בלט דיסק בגב

תוכן עניינים

מה זה בלט דיסק בגב (בליטת דיסק) – קווים לדמותו

בלט דיסק (בליטת דיסק בגב) נחשב ל'אח הקטן' של פריצת דיסק. אמנם פריצת דיסק זה מצב חמור יותר, אבל הכאבים של שניהם דומים מאוד. למעשה בלט דיסק בגב זה בעצם המצב המקדים של פריצת דיסק.

כדי להבין מהו בלט דיסק בעמוד השדרה, חשוב להבין את האנטומיה של עמוד השדרה.

עמוד השדרה זה מעין 'פאזל' של חוליות היושבות אחת על השנייה. בין חוליה אחת לחברתה יש דיסק. הדיסק הזה תפקידו לבלום זעזועים ולמנוע חיכוכים בין החוליות, שעשויים לגרום לשחיקת החוליות.

הדיסק מורכב מ2 מרקמים שונים. הפנים של הדיסק הוא נוזלי והוא דומה לג'ל. תפקידו של החומר הרך הזה, הוא למנוע זעזועים בעמוד השדרה. את החומר הרך הזה עוטף החלק החיצוני של הדיסק, שהוא קשוח וחזק.

בלט דיסק בגב זה מצב בו החלק הפנימי הרך, דוחק בחלק החיצוני הקשה וגורם לו לבלוט ולחרוג מהאזור הרגיל שלו. למה זה קורה? לאורך השנים אנחנו מפעילים לחץ אדיר על עמוד השדרה שלנו. אנחנו סוחבים, מתכופפים, לא מקפידים על יציבה תקינה וכו'. כל אלה גורמים אט אט לחלק החיצוני והקשה של הדיסקים להישחק, מה שמאפשר לחלק הפנימי הרך לדחוף אותו וליצור בלט דיסק. בשלב הבא במידה והבלט דיסק לא יטופל כנדרש, עשוי החלק החיצוני של הדיסק להמשיך ולהישחק, עד שהחלק הפנימי הנוזלי, יצליח לסדוק אותו ולפרוץ דרכו החוצה, וזה מה שמוכר לנו כפריצת דיסק.

 

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!​ השאירו פרטים​!!!

בלט דיסק כאבים – מתי בלט בגב הופך להיות כואב?

כאמור בראשית המאמר. הרבה מאוד אנשים מסתובבים עם בלט דיסק, אך כלל אינם חשים בכך. אז מתי הופך בלט דיסק לכואב?

במידה ויש סתם בלט בדיסק בעמוד השדרה, לא ייווצרו כאבים בגב. הכאבים עשויים להגיע כאשר הבלט לוחץ על חוט השדרה או על עצבים אחרים הקיימים בגב. הלחץ שהבלט מפעיל על העצבים הוא זה שגורם לכאב להשתולל. לעיתים זה עשוי גם להתפתח לכדי דלקת בגב.

 

מה הם הגורמים העיקריים להתפתחות בלט דיסק בגב?

בלט דיסק (בליטת דיסק) בעמוד השדרה עשוי להיווצר משלל סיבות, שמה שמקשר ביניהן זה שכולן כוללות הפעלת לחץ חריג על עמוד השדרה. והנה כמה גורמים עיקריים לבלט דיסק:

לעיתים רחוקות יותר נוצר בלט דיסק בגב על רקע שונה, כגון:

  • גנטיקה משפחתית "דפוקה" בכל הקשור לגב
  • מחלת התנוונות של הדיסקים הבין חולייתיים
  • עקמת ועוד

ככל שנעלה בשלב מוקדם יותר על הגורם לבלט הדיסק, ונשנה את ההרגלים שלנו בהקדם, נצליח לבלום את התפתחות בלט הדיסק בזמן, ולחסוך לעצמנו את הכאבים הלא נעימים שלו.

 

בלט דיסק טיפול – כיצד מונעים בלט דיסק וכיצד מתמודדים איתו?

הטיפול הכי טוב בבלט דיסק בגב זה למנוע אותו מראש. זה אומר שנצטרך להתרגל לאורח חיים שמתחשב יותר בעמוד השדרה שלנו. ככל שפחות 'נתעלל' בגב שלנו, גם פחות נסבול מבעיות כמו בלט דיסק בעמוד השדרה.

מה זה אומר הלכה למעשה?

  • להימנע ממאמץ פיזי שהוא מעבר למסוגלות שלנו
  • להימנע מישיבות ממושכות מידי
  • אם יושבים לאורך זמן, יש לקום מדי כמה זמן ולשחרר קצת את הגב
  • לשמור על יציבת גוף נכונה. לשבת, לעמוד ולשכב בצורה תקינה
  • להתכופף כמה שפחות, וכשמתכופפים לעשות זאת בצורה נכונה (לכופף את הברכיים ולהשאיר את הגב זקוף)
  • להימנע ממתיחת הגוף בצורה מוגזמת
  • לשמור על פעילות גופנית מתמדת, על מנת לחזק את שרירי ורצועות הגב

בחלק גדול מהמקרים ההקפדה על כל מה שמופיע לעיל, עשויה לגרום לבלט הדיסק לעבור ולהיעלם כלא היה. מה שאומר שמה שמיועד למניעת בלט דיסק, עשוי להיות גם הטיפול שלו.

 

איך מטפלים בבלט דיסק חמור בגב

במקרה של בלט דיסק חמור שגורם לכאבים עזים יש לפנות לטיפול שמרני כגון: עיסוי, פיזיותרפיה, דיקור סיני ועוד. כמו כן מומלץ להרגיע את הכאב עם אמצעים תרופתיים.

במקרי קיצון בהם בלט הדיסק גורם לתופעות חמורות ומסוכנות בגוף, הפתרון יהיה התערבות פולשנית (ניתוח) אבל זה רק כאופציה אחרונה ובהעדר ברירה אחרת.

 

לסיכום:

  • בלט דיסק בעמוד השדרה הוא מצב די שכיח המצריך טיפול.
  • הרבה אנשים כלל לא מודעים לכך שיש להם בלט דיסק בעמוד השדרה, אבל כאשר הבליטה לוחצת על העצבים, הכאבים בגב הם בלתי נסבלים ודורשים טיפול.

שאלות נוספות

זה יכול לקרות גם בגיל צעיר, אבל זה שכיח בעיקר בגילים מתקדמים יותר.
בהחלט. לרוב באמצעות שינויים באורח החיים או טיפולים שמרניים זה יעלם.
יותם ארבל
יותם ארבל

את כאבי גב התחתון הכרתי עוד בילדות, ולאחר תקופת התמודדות לא פשוטה החלטתי שלא עוד.
אני אעשה הכול כדי למנוע את הסבל הזה מאנשים באשר הם.
את כל שיטות הטיפול הרבות שלמדתי לעומק, ואת כל הידע על דרכי ההתמודדות עם כאבי גב שרכשתי לעצמי, אני גאה ושמח לחלוק איתכם הגולשים, וכהיום אני גם יודע לכוון אתכם לטיפול המתאים עבורכם במטרה לסלק ממכם את הכאבים העזים, ולהשיב את חייכם למסלול התקין.

אומרים די לסבל, מותירים מאחור את כאבי הגב, וחוזרים לתפקוד מלא!

השאירו פרטים!!!
פוסטים אחרונים

אומרים די לסבל, מותירים מאחור את כאבי הגב, וחוזרים לתפקוד מלא!

השאירו פרטים!!!