כאבי גב בהריון – כל הסיבות והגורמים ודרכי הטיפול

הסבל לא נותן מנוח? – מומחה גב מומלץ מטעמנו ייצור אתכם קשר, לסילוק הכאבים – השאירו את פרטיכם.

תקופת ההיריון היא תקופה מרגשת מאוד. אבל מה שעשוי להיות מעט פחות מרגש בתקופה זו אלה כאבי הגב הנלווים בחלק גדול מהמקרים להריון. למעשה עד 80% מהנשים ההרות חוות כאבי גב מסוג כלשהו בשלב מסוים במהלך ההיריון.
החדשות הטובות הן שרוב כאבי הגב בהריון אינם רציניים ויחלפו ברגע שהתינוק ייוולד. וגם שניתן להקל על הכאב בהתנהלות נכונה.
במאמר הבא נרחיב על כאבי גב במהלך ההיריון. מדוע הם באים? מה הם התסמינים? מה ניתן לעשות על מנת להקל עליהם? האם ניתן למנוע אותם מלכתחילה? והאם הכאבים עשויים להצביע על מצב מסוכן?
תמשיכו איתנו לשורות הבאות לקבלת התשובות המלאות.

כאבי גב בהריון

תוכן עניינים

כאבי גב בהריון, למה הם באים?

קודם כל חשוב לציין שכאבי גב בכלל הם כאבים נפוצים מאוד בדגש על כאבי גב תחתון. מעל 80 אחוז מאוכלוסיית המערב יסבלו מאפיזודה אחת או יותר של כאבי גב במהלך חייהם, אצל חלקם הכאב גם יהפוך לכרוני למרבה הצער והכאב.

הנתונים הסטטיסטיים בכל הקשור לכאבי גב אינם עושים הנחות לאנושות. אבל הנתונים הסטטיסטיים על כאבי גב מאמירים עוד יותר ובצורה דרסטית כאשר מדובר בנשים בהיריון. כאבי הגב עשויים לתקוף בכל שלבי ההיריון אבל השכיחות של הכאבים עולים עם התקדמות ההיריון.

הסיבה להופעתם של הכאבים בהריון נעוצה בעובדה שבמהלך ההיריון הגוף של האישה ההרה עובר שינויים גדולים ומשמעותיים והשינויים האלה עשויים לגרום לכאבי גב.

 

מהם הגורמים לכאבים בגב בהריון?

קיימים מגוון גורמים אפשריים לכאבי גב במהלך ההיריון, להלן נפרט ונרחיב מעט על הגורמים העיקריים:

 

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!​ השאירו פרטים​!!!

  • הורמוני הריון:

הורמוני הריון גורמים לכאבי גב במגוון דרכים. הדרך הנפוצה ביותר היא שהורמון הפרוגסטרון מרפה את הרצועות בגוף, מה שעלול לגרום למפרקי האישה להתרופף. זה יכול להוביל לכאבי גב כמו גם לבעיות אחרות כמו יציבה לקויה.

להורמונים יש גם תפקיד במידת הרגישות של המפרקים של האישה, ולכן הם עשויים להיות רגישים יותר לפציעה במהלך ההיריון. בנוסף, הורמונים עלולים לגרום לעייפות שרירים, שעלולה להוביל לכאבי גב או לבעיות שרירים אחרות הקשורות להריון.

 

  • שינויים בחלוקת המשקל:

השינויים בחלוקת המשקל בגוף בזמן ההיריון נגרמים מהעלייה במשקל התינוק, מי השפיר והרחם. התינוק ממוקם בחלק הקדמי של גוף האישה, מה שגורם לשינוי בחלוקת המשקל אצלה, שינוי זה מאלץ את עמוד השדרה להתעקם ולהתאמץ יותר מהרגיל. זה יכול להוביל למתיחה בשריר, להתכווצויות שרירים, לפריצת דיסק בהריון, או לפציעה אחרת שעלולה לגרום לכאבי גב. משקל מוגבר גם מפעיל לחץ על שרירי האגן והרצועות אשר יכול להוביל גם לכאבי גב עליון תחתון או כאב גב אמצעי עזים.

מה גם שהרחם ממוקם מאחורי הבטן והוא מתחיל אט אט להידחף לכיוון עמוד השדרה של האישה ההרה. וגם זה עשוי להוביל לכאבים בגב בהריון.

 

  • ירידה ברמות הפעילות:

באופן טבעי נשים בהיריון פעילות פחות גופנית. ירידה זו ברמות הפעילות במהלך ההיריון עלולה לגרום לכאבי גב מכיוון שהיא מובילה לירידה בטונוס השרירים ובגמישותם. משמעות הדבר היא שנשים בהריון נוטות יותר לחוות אי נוחות ומתח כאשר הן מנסות לעסוק בפעילויות גופניות כמו הרמת חפצים כבדים או ביצוע מטלות בית.

ירידה בפעילות עלולה להוביל גם לשחרור הורמונים מסוימים הגורמים לאגירת נוזלים ולנפיחות סביב המפרקים, מה שעלול לגרום לכאבי גב במהלך ההיריון.

 

  • סיאטיקה בהריון:

סיאטיקה הוא כינוי לכאב המקרין מהגב התחתון אל החלק האחורי של רגל אחת. זה יכול להיגרם ממספר דברים שונים, כולל הריון.

העצב הסיאטי הוא עצב גדול שעובר מעמוד השדרה התחתון לרגליים. העצב הסיאטי אחראי על שליחת אותות מהמוח לשרירים, והוא גם שולח אותות מהשרירים בחזרה למוח. כאשר משהו משתבש עם העצב הזה, זה יכול לגרום לכאבים עזים ברגל ו/או בגב.

סיאטיקה בהריון מתרחשת כאשר התינוק לוחץ על האגן של האישה, מה שגורם ללחץ על עצב הסיאטי שלה. לחץ זה יכול לגרום לכאב גב מקרין לרגל בהריון, כמו גם לחוסר תחושה או עקצוץ ברגל.

 

  • עייפות:

עייפות הריון היא מונח המתאר את העייפות הפיזית והרגשית שאישה בהריון יכולה להרגיש. עייפות מסוג זה עלולה לגרום לכאבי גב, במיוחד בשליש האחרון.

הריון כשלעצמו הוא תהליך מפרך עבור הגוף כשהוא עובר שינויים כדי להכיל את התינוק הגדל. השינויים ההורמונליים המתרחשים במהלך ההיריון תורמים אף הם לעייפות זו.

אלו הן הסיבות העיקריות לכאבי גב במהלך ההיריון.

 

מתי יש לפנות לרופא כאשר מופיעים כאבי גב חזקים בהיריון?

כאבי גב בהריון הם בדרך כלל סימן להריון בריא. על פי רוב הכאבים יחלפו מעצמם ללא כל צורך בהתערבות רפואית. עם זאת, זה יכול להיות גם סימן למצב בעייתי כגון:

  • החלקה או פריצת דיסק
  • רעלת הריון
  • סוכרת הריונית
  • הריון חוץ רחמי
  • מחלה דלקתית באגן
  • מחלת לב

 

אז מתי נדע אם צריך לפנות לרופא?

תור לרופא יש לקבוע במידה והכאבים לא חולפים מעצמם תוך שבועיים. ואם כאבי הגב לא משתפרים לאחר הלידה. או כאשר כאבי הגב מלווים בתסמינים אחרים נוספים מדאיגים כמו חום, כאבי בטן, העדר תחושה או עקצוץ ברגל, דימום נרתיקי או התכווצויות. או כל תופעה חריגה אחרת בגוף.

 

טיפול בכאבי גב בהריון

אפשרויות הטיפול תלויות במה שגורם לכאב. אם זה נגרם מחוסר תמיכה לבטן, ניתן לתקן זאת באמצעות חגורת הריון תומכת או על ידי שינוי תנוחות במהלך היום. אם ישנן סיבות אחרות כגון התכווצויות שרירים או דלקת פרקים, יש לטפל בהן בנפרד באמצעות תרגילים או תרופות בהתאמה.

חלק מהנשים מוצאות הקלה בכאבי גב בהריון באמצעות דיקור סיני, עיסוי, טיפול כירופרקטי בהריון, רפלקסולוגיה, ופיזיותרפיה . כמו כן ניתן להרגיע את כאבי הגב בהריון באמצעות כדורים, משחות ומדבקות.

כדאי מאוד להתייעץ עם הרופא לגבי הטיפול המומלץ להקלה על הכאבים. לפי תיאור אזורי הכאב ועוצמתם. הרופא יבין את שורש הבעיה ולפי זה היא ימליץ על הטיפול הנכון ביותר למקרה הספציפי.

ובאופן כללי מומלץ לשמור על פעילות גופנית ושגרת תרגילים עוד לפני תחילת ההיריון. אורח חיים ספורטיבי מחזק את השרירים ומונע או לפחות מצמצם את הכאבים בהריון.

 

כיצד 'גבפדיה' יעזור לכן עם כאבי גב בהריון?

אנחנו ב'גבפדיה' מכירים את כל סוגי בעיות הגב בהריון, ואת כל דרכי ההתמודדות הטובות ביותר איתם. אנחנו מאמינים שהדרך לנצח את כאבי הגב בהריון, עובר דרך התאמה נכונה ומדויקת של הטיפול המתאים ביותר למקרה הספציפי של כל מטופלת. ככל שהטיפול יהיה ממוקד יותר, וייתן מענה הולם לבעיה, התוצאות תהיינה מהירות ויעילות יותר. – וזה בדיוק מה שאנחנו עושים. לאורך הזמן התאמנו טיפולים יעילים להרבה מאוד נשים בהריון שסבלו מכאבי גב איומים, והתוצאות היו מבורכות – פנו אלינו כעת, לקבלת שיחת ייעוץ בחינם, ותחוו את ההיריון שלכן ללא מועקת כאבי הגב.

 

לסיכום:

  • כאבי גב בהריון הם מאוד שכיחים.
  • הכאבים נגרמים בגלל שינויים משמעותיים העוברים על גוף האישה במהלך ההיריון כגון, שינויים הורמונליים, שינויי משקל, התרופפות של רצועות, ועוד.
  • על פי רוב הכאב חולף מעצמו תוך תקופה קצרה יחסית. והוא לא אמור להדאיג.
  • אבל במקרים אחרים בהם הכאב לא חולף תוך שבועיים, או שהוא ממשיך גם לאחר ההיריון, או שהוא מלווה בתסמינים נוספים כגון, חום, כאבי בטן, חוסר תחושה, ועוד. יש לפנות לבדיקת רופא כדי לשלול מצבים בעייתיים ומסוכנים.
  • את כאבי הגב ניתן למנוע על ידי שמירה על אורח חיים ספורטיבי עוד בטרם תחילת ההיריון. ניתן גם להקל על הכאבים באמצעות תרגילים מותאמים, תרופות מתאימות, עיסוי, פיזיותרפיה, ועוד.
  • כאבי הגב שלך בהריון לא נותנים לך מנוח, אנחנו נעזור לך להיפטר מהכאבים באמצעות ייעוץ והפניה לטיפול המתאים ביותר בעבורך בחינם, תפני אלינו כעת>>>

 

שאלות נוספות

בהחלט כן! כאבי גב בהריון הם לא גזירת גורל. הדרך הכי טובה למנוע את הכאבים במהלך ההיריון היא באמצעות ניהול שגרת תרגילים לחיזוק שרירי ורצועות הגב עוד מלפני תחילת ההיריון, או לפחות בתחילתה.
ברוב המקרים כאבי הגב בהריון הם חלק שגרתי ותקין מתהליך ההיריון. אבל במקרים מסוימים הם יכולים להצביע על בעיה כמו רעלת הריון, סוכרת הריונית, הריון חוץ רחמי, ועוד. כאשר יש חשד כזה יש לפנות בהקדם לרופא.
יותם ארבל
יותם ארבל

את כאבי גב התחתון הכרתי עוד בילדות, ולאחר תקופת התמודדות לא פשוטה החלטתי שלא עוד.
אני אעשה הכול כדי למנוע את הסבל הזה מאנשים באשר הם.
את כל שיטות הטיפול הרבות שלמדתי לעומק, ואת כל הידע על דרכי ההתמודדות עם כאבי גב שרכשתי לעצמי, אני גאה ושמח לחלוק איתכם הגולשים, וכהיום אני גם יודע לכוון אתכם לטיפול המתאים עבורכם במטרה לסלק ממכם את הכאבים העזים, ולהשיב את חייכם למסלול התקין.

אומרים די לסבל, מותירים מאחור את כאבי הגב, וחוזרים לתפקוד מלא!

השאירו פרטים!!!
פוסטים אחרונים

אומרים די לסבל, מותירים מאחור את כאבי הגב, וחוזרים לתפקוד מלא!

השאירו פרטים!!!