יציבה לקויה ותוצאותיה הכואבות – כאבי גב

הסבל לא נותן מנוח? – מומחה גב מומלץ מטעמנו ייצור אתכם קשר, לסילוק הכאבים – השאירו את פרטיכם.

חשבתם פעם על הדרך בה אתם עומדים או יושבים, שוכבים או נשענים? כנראה שלא. מפני שאלו פעולות שאנחנו עושים בהיסח דעת, מבלי לשים לב עליהן.
חשוב לדעת שיציבה לקויה, כלומר תנוחות גוף מעוותות ועקומות, עלולות לגרום לכאבי גב עזים בכל חלקי הגב. אז כדאי לכם מאוד לשים לב ליציבת גופכם, ובמידת הצורך אף לשקול טיפול פיזיותרפי שיעזור לכם להשיג שליטה על יציבת הגוף שלכם.
על כך בשורות אלו.

יציבה לקויה וכאבי גב

תוכן עניינים

מהי יציבה לקויה, ומה הקשר שלה לכאבי גב?

יציבת גוף הוא האופן בו אנחנו מחזיקים את חלקי גופנו השונים. הרגליים, המותניים, הגב, החזה, הכתפיים, הראש וכו'.

יש אנשים שהיציבה שלהם היא תקינה, כלומר הם מחזיקים ומציבים את כל חלקי גופם בתנוחה הטובה והנכונה שלהם. ויש אנשים שהעמידה, הישיבה או השכיבה שלהם היא כזו שנוגדת את הצורה הטבעית והבריאה של העצמות.

המבנה האנטומי של הגוף הוא מדויק להפליא. כל קימור וכל סיבוב או קשת בעצמות השונות הוא מחושב ומדויק. וזאת במטרה לחלק בצורה נכונה את עומס המשקל המופעל על הגוף. הגוף הוא מבנה מהונדס ומחושב, וככל שאנו נשמור על תצורתו הטבעית והמקורית, נהנה מגוף חזק איתן, ולא כואב. אך ככל ש'נתעלל' בו, ונפר ברגל גסה את האיזונים העדינים שלו הדבר עשוי להתנקם בנו עם כאבי גב חמורים, ועוד שורת בעיות בגב ובשאר חלקי הגוף.

הגב הוא האזור הראשון לכאוב כאשר היציבה לקויה. וזאת מפני שהשרירים שלו נמתחים ומתעוותים, והדיסקים של עמוד השדרה נשחקים ונפגעים.

זאת עלינו לדעת. שעל הגב מופעל תמיד כובד אדיר, גם כשהיציבה תקינה לחלוטין. ולכן כל תוספת כובד עשוי להוות 'הקש ששובר את גב האדם', ולגרום לסבל רב.

 

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!​ השאירו פרטים​!!!

מה הם הגורמים העיקריים ליציבה לקויה ולא נכונה?

בחלק מהמקרים זה השלד, שמתעצב בשנות הילדות והבגרות (אז מתבצעת עיקר תהליך הגדילה וההתעצבות של השלד) בצורה לקויה. במקרים אלו חשוב לזהות בגיל צעיר ככל הניתן עיוות כזה או אחר ביציבת הגוף. מפני שאז עדיין ניתן להשפיע ביתר קלות ויעילות על אופן וצורת הגדילה, באמצעות טיפול מתאים.

אך גם בהמשך החיים יתכן שנאמץ דפוסי עמידה או ישיבה בעייתיים משלל סיבות כגון:

  • שרירים רפויים ולא חזקים מספיק (זה קורה לרוב כאשר אנחנו לא פעילים מספיק גופנית וכתוצאה מכך השרירים מתנוונים ולא מצליחים לייצב את הגוף בצורה המתבקשת)
  • ישיבה לא נכונה מול מחשב, או מול מכשיר נייד ( זוהי תסמונת של העת המודרנית, כאשר אנשים רובצים שעות רבות מול מסכים מרצדים בגדלים שונים. הישיבה הממושכת מול המחשב נעשית הרבה פעמים בצורה לא נכונה, וכמו כן כפיפת הראש לכיוון מסך הנייד לאורך זמן היא בעייתית מאוד ליציבת הגוף)
  • העדר גמישות מספקת של השרירים או שרירים קצרים מידי שמונעים מהגוף לעמוד בצורה נכונה, ועוד.

 

כיצד מונעים כאבי גב הנובעים מיציבה לקויה?

חשוב מאוד לתרגל יציבה תקינה. זה לא תמיד קל, וזה לא תמיד אפשרי באופן עצמאי. ייתכן שבמקרים מסוימים לא יהיה מנוס מטיפול פיזיותרפי טוב.

כשלב ראשון חשוב להיות מודעים לקיומה של הבעיה. שזה כל הזמן יישב לנו במוח. כך שנשאל את עצמנו שוב ושוב האם אנחנו יושבים בצורה טובה? האם העמידה שלנו בכל רגע נתון טובה לגב או לא? ועוד שורת שאלות מציקות שייגרמו לנו לשפר את יציבתנו.

הרגלים לא משתנים בשנייה, אבל ייתכן שעם עקשנות ורצון אמיתי תצליחו לייצב את יציבתכם ולמנוע את אפיזודת כאבי הגב הבאה שלכם.

 

והנה כמה טיפים שימושיים ליום יום לתיקון יציבה לקויה:

  • לשבת נכון

תשבו עם גב זקוף ורגליים ישרות וכפות הרגליים מונחות על הרצפה ,הכתפיים רפויות ומשוחררות, ובין הגב התחתון למשענת הכיסא מומלץ להכניס כרית קטנה. בכל מקרה לא מומלץ לשבת לאורך זמן ממושך מידי, קומו מידי פעם תבצעו מתיחות גב, תסתובבו מספר דקות וחיזרו לשבת.

 

  • לעמוד ישר

העמידה הטבעית היא ישרה. תמנעו ככל האפשר מלכופף את הגב לפנים לאחור או לצדדיו, והימנעו ממתיחות ומתנועות חדות. במידה ואתם נדרשים להתכופף, תעשו זאת בזמן קצר ככל הניתן, מבלי להשתהות מעבר למה שמחויב.

 

  • תשקלו טיפול פיזיותרפי

הטיפול הפיזיותרפי מתמקד בהקניית עמידה נכונה למטופל, ביצוע תרגילים ייעודיים לחיזוק השרירים האמונים על יציבת הגוף, ותרגול יציבת גוף תקינה עד להטמעתה המלאה.

 

לסיכום:

  • אחד מהגורמים העיקריים לכאבי גב זו יציבה לקויה. כאשר עמידת הגוף היא לא נכונה, שרירי הגב מתקשים להתמודד עם הלחץ והכובד המופעל עליהם וגם חוליות הגב נשחקות ונפגעות.
  • על מנת למנוע כאבי גב חשוב להקפיד על יציבת גוף נכונה הכוללת ישיבה, עמידה ושכיבה נכונות. במידה ולא מצליחים לבצע את השינויים הנדרשים בצורה עצמאית מומלץ לפנות לטיפול פיזיותרפי.

שאלות נוספות

מומלץ לבצע תרגילי חיזוק לשרירים המייצבים של הגב. יש להתייעץ עם הרופא לפני ביצוע תרגילים בתקופה זו.
דווקא אצל ילדים חשוב לטפל ביציבה. כי אלו השנים ששלד הגוף מתעצב, ועוד ניתן להשפיע על התהליך.
יותם ארבל
יותם ארבל

את כאבי גב התחתון הכרתי עוד בילדות, ולאחר תקופת התמודדות לא פשוטה החלטתי שלא עוד.
אני אעשה הכול כדי למנוע את הסבל הזה מאנשים באשר הם.
את כל שיטות הטיפול הרבות שלמדתי לעומק, ואת כל הידע על דרכי ההתמודדות עם כאבי גב שרכשתי לעצמי, אני גאה ושמח לחלוק איתכם הגולשים, וכהיום אני גם יודע לכוון אתכם לטיפול המתאים עבורכם במטרה לסלק ממכם את הכאבים העזים, ולהשיב את חייכם למסלול התקין.

אומרים די לסבל, מותירים מאחור את כאבי הגב, וחוזרים לתפקוד מלא!

השאירו פרטים!!!
פוסטים אחרונים

אומרים די לסבל, מותירים מאחור את כאבי הגב, וחוזרים לתפקוד מלא!

השאירו פרטים!!!