כאבי גב בגיל מבוגר – למה הם נפוצים יותר וכואבים יותר?

הסבל לא נותן מנוח? – מומחה גב מומלץ מטעמנו ייצור אתכם קשר, לסילוק הכאבים – השאירו את פרטיכם.

כאבי גב 'אוהבים' במיוחד לרכוב על גבם של אנשים מבוגרים, תרתי משמע. כאבי גב עשויים לתקוף גם אנשים צעירים. אך הם עולים עם הגיל גם בתדירותם וגם בעוצמתם.
זו עובדה קיימת ומצערת, שגם מושתת על הגיון די ברור. הגב סוחב עליו המון כובד ומשקל לאורך השנים, עד שבשלב מסוים הוא מתחיל להפגין סימני שחיקה טבעיים. אך יש לא מעט מה לעשות גם בגיל זה, להתגבר ולהתמודד טוב יותר עם בעיות הגב השונות והכאבים הנובעים מהם.
על כך תקראו במאמר זה.

כאבי גב אצל מבוגרים

תוכן עניינים

מעט על כאבי גב בגיל השלישי.

אצל חלק מהאנשים המבוגרים זה נבנה בהדרגה. משהו בגב כבר לא מרגיש כמו תמול שלשום, משהו שם בחוליות מתחיל לזייף. ואז זה הולך ומחריף יותר ויותר. אבל אצל חלק מהאנשים זה עשוי לבוא כרעם ביום בהיר. הם מתכופפים להרים את הנכד, ובווום, כאבי תופת בגב לא מאפשרים להם להרים את הנכד האהוב.

אבל לא ממש משנה באיזה אופן כאבי הגב מופיעים. מהרגע שהם כאן, הם הופכים למטרד נוראי, וקשה עד בלתי אפשרי לתפקד לצידם.

בגיל הזה הגב כבר מעט שחוק משנים רבות של עשיה אינטנסיבית, לכן סף הרגישות שלו גבוה במיוחד. הגב רגיש גם בגילאים צעירים, ועל אחת כמה וכמה בגילאים המתקדמים.

 

מה הם הגורמים לכאבי גב בגיל הזהב?

 

כאבי גב מתחלקים ל2 סוגים. כאבים לא ספציפיים, וכאבים ספציפיים.

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!​ השאירו פרטים​!!!

 

  • כאבים לא ספציפיים

כאבי גב לא ספציפיים הם כאלה שאין במה לתלות אותם. כלומר אין גורם מובהק לכאבים. כאבי גב אלה, הם נפוצים יותר והם נובעים בדרך כלל ממתיחת שרירים או רצועות בגב שאמורים לספק תמיכה לגב. כאבים אלו יכולים להיגרם משלל סיבות כגון יציבת גוף לקויה, העדר פעילות גופנית, עודף משקל, מאמץ פיזי מופרז, מצבים נפשיים או רגשיים לחוצים ועוד.

לרוב, כאבים אלו לא מסוכנים והם חולפים תוך 2 – 6 שבועות.

בגיל מתקדם כאבי גב לא ספציפיים נעשים שכיחים יותר, וזאת בשל חולשתם של השרירים, וירידה בפעילות הגופנית.

 

  • כאבים ספציפיים

אם בגיל צעיר רוב הסיכויים שכאבי גב נובעים מסתם מאמץ פיזי יוצא דופן, או משהו דומה. הרי שבגיל מתקדם יותר גובר החשש שלכאבי גב יש סיבה עמוקה יותר. ובניגוד לכאבים הלא ספציפיים, הכאבים בגב שלהם יש 'כתובת' בגוף מצריכים התייחסות רצינית, אחרת הם לא עשויים לעבור, אלא ההפך להחמיר ואף להיות מסוכנים.

 

מה הם הכאבים הספציפיים העיקריים בשנות הזקנה?

 

  1. פריצת דיסק

פריצת דיסק היא מצב שבו המרכז הרך דמוי הג'ל של דיסק עמוד השדרה נדחף החוצה דרך קרע בטבעת הסחוס החיצונית שמסביב.

הלחץ על חוט השדרה מהבליטה הזו יכול לגרום לכאב, חוסר תחושה או חולשה בגב וברגליים.

פריצות דיסק שכיחות יותר בגיל מבוגר עקב ניוון טבעי של הדיסקים.

 

  1. דלקת פרקים

השכיחות של דלקת פרקים עולה ככל שאנשים מתבגרים בין היתר מכיוון שיש שינויים בסחוס שמובילים לדלקת ולכאב. הסחוס הוא סוג של רקמה המכסה את קצוות העצמות והמפרקים. שינויים אלה מתרחשים בהדרגה לאורך זמן, כך שאם יש לך דלקת פרקים, ייתכן שלא תדע זאת עד שהמפרקים שלך יתחילו לכאוב או להיות נוקשים.

 

  1. היצרות תעלת עמוד השדרה

היצרות תעלת השדרה היא מצב הגורם להיצרות של תעלת חוט השדרה. היצרות זו עלולה להוביל לדחיסה של חוט השדרה, מה שעשוי לגרום לכאבים, חוסר תחושה ועקצוצים בזרועות וברגליים. המצב שכיח יותר בקרב מבוגרים מכיוון שככל שאנו מתבגרים, העצמות שלנו נוטות להתכווץ בגודלן ולהיות פחות צפופות. אובדן זה של צפיפות העצם יכול לגרום להיצרות של תעלת עמוד השדרה.

 

  1. אוסטאופורוזיס

אוסטאופורוזיס הוא מצב בו העצמות מאבדות מהצפיפות והחוזק, מה שגורם להן להישבר. המצב יכול לקרות לאנשים בכל גיל, אך הוא שכיח יותר בגיל מבוגר. ישנן סיבות רבות מדוע זה קורה; אחת הסיבות הללו היא הירידה באסטרוגן לאחר גיל המעבר.

 

כמו כן ייתכנו כאבי גב כתוצאה מעוד כל מיני סוגי בעיות בעמוד השדרה או באזורי גוף אחרים המקרינים את הכאב לגב, כגון בעיות בכליות, גידולים ועוד.

 

מה עושים כאשר מופיעים כאבי גב בגיל מבוגר?

כאשר חווים אפיזודת כאבי גב משמעותית מומלץ לא לבזבז זמן יקר ולפנות קודם כל לאבחון רפואי. ככל שהרופא יזהה סימנים לכך שהכאבים הינם ספציפיים, הוא יכוון את המטופל כיצד לנהוג. וייתכן שגם במקרה של כאבי גב לא ספציפיים הרופא ימליץ על טיפול תרופתי או פיזיותרפי.

 

לסיכום:

  • כאבי גב נעשים נפוצים יותר בגיל מבוגר. הסיבה לכך היא תהליך שחיקה טבעי שעובר על הגב והשרירים שאמורים לתמוך בו.
  • כאשר מופיעים כאבי גב משמעותיים בגיל זה יש לפנות לאבחון אצל הרופא על מנת לוודא שאין גורם פנימי בעייתי לכאבים.

שאלות נוספות

לא תמיד ניתן למנוע את הכאבים, אבל פעילות גופנית סדירה תעזור למנוע כאבי גב בגיל זה.
בהחלט. טיפול פיזיותרפי עשוי למנוע כאבי גב מראש.
יותם ארבל
יותם ארבל

את כאבי גב התחתון הכרתי עוד בילדות, ולאחר תקופת התמודדות לא פשוטה החלטתי שלא עוד.
אני אעשה הכול כדי למנוע את הסבל הזה מאנשים באשר הם.
את כל שיטות הטיפול הרבות שלמדתי לעומק, ואת כל הידע על דרכי ההתמודדות עם כאבי גב שרכשתי לעצמי, אני גאה ושמח לחלוק איתכם הגולשים, וכהיום אני גם יודע לכוון אתכם לטיפול המתאים עבורכם במטרה לסלק ממכם את הכאבים העזים, ולהשיב את חייכם למסלול התקין.

אומרים די לסבל, מותירים מאחור את כאבי הגב, וחוזרים לתפקוד מלא!

השאירו פרטים!!!
פוסטים אחרונים

אומרים די לסבל, מותירים מאחור את כאבי הגב, וחוזרים לתפקוד מלא!

השאירו פרטים!!!