הגורמים לכאב גב מקרין לרגל שמאל או לרגל ימין ודרכי הטיפול בו

הסבל לא נותן מנוח? – מומחה גב מומלץ מטעמנו ייצור אתכם קשר, לסילוק הכאבים – השאירו את פרטיכם.

בעוד כאבי הגב מאוד מוכרים לנו, והם פוקדים אותנו מידי פעם במיוחד לאחר תקופות בהם הפעלנו על גופינו לחץ פיזי משמעותי. כאבי הגב שמוקרנים לרגל ימין או לרגל שמאל פחות מוכרים לנו.
באופן טבעי בן אדם יודע להתמודד טוב יותר עם מצבים שהוא בקיא בהם. וזאת הסיבה שכאבי גב סתמיים לא מרשמים אותנו ולא גורמים לנו להילחץ, אבל כאשר הכאב בגב משלב בתוכו הקרנה לא שגרתית לרגליים, הסנסורים שלנו מתעוררים וחושדים מיד שאולי משהו לא טוב ולא כל כך שגרתי עובר על הגב שלנו.
והאמת היא שיש ממש בחששות אלו. כאבי גב המשלבים בתוכם כאבים המוקרנים לרגליים עשויים להצביע על מצב בריאותי מורכב יותר מסתם כאב גב. ועל כך נדון בשורות הבאות.

כאבי גב מקרין לרגל

תוכן עניינים

מה זה כאב גב המקרין לרגל ימין או לרגל שמאל?

כאב גב כשלעצמו הוא כאב מאוד נפוץ. כמעט כל בן אדם חווה כאבי גב ברמה כזו או אחרת במהלך ימי חייו.

אנשים מתייחסים לכאבי גב כמו אל גל גבוה המתקרב אליהם בים, שכשהוא בא מתכופפים ונותנים לו לחלוף. הכאבים בגב באים בדרך כלל בשל התאמצות פיזית, או יציבה לקויה. כאשר הוא בא אנחנו מתאזרים בסבלנות ותוך מספר ימים עד שבועיים הוא עובר חולף לו מעצמו.

אבל לא כך הדבר כאשר הכאב בגב שולח אותות כאב גם לרגליים, זה יכול להיות כאב במותן ימין או שמאל שמקרין לרגל ימין או שמאל, או כאב גב שמאל או ימין שמקרין לרגל שמאל או ימין, כאשר זה קורה זה כבר מראה על פגיעה רצינית יותר בעמוד השדרה.

כאב גב המקרין לרגל ימין או לרגל שמאל הוא סוג של כאב שמתחיל בגב ונודד עד הירך או השוק.

הכאב יכול להיות חד או עמום. זה עשוי להרגיש כמו כאב, עקצוץ, חוסר תחושה, תחושת צריבה או תחושת ירי. הכאב עלול גם לגרום להרגיש חולשה, ולהקשות על עמידה זקופה.

 

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!​ השאירו פרטים​!!!

מה הן הסיבות לכאבי גב שמקרינים לרגל אחת או לשתי הרגליים?

לתופעת כאב זו ייתכנו מספר סיבות, והנה העיקריות שבהן:

סיאטיקה

העצב הסיאטי, הנקרא גם עצב השוקה האחורי, הוא עצב גדול שמתחיל בגב התחתון ועובר בחלק האחורי של כל רגל. יש לו שני שורשים, אחד בכל צד של העצה (עצם משולשת בבסיס עמוד השדרה). העצב הסיאטי עובר מתחת למספר שרירים שונים ומתחבר למבנים חשובים רבים ברגל שלך.

סיאטיקה היא סימפטום הנגרם על ידי גירוי או דחיסה של אחד או שני הענפים של העצב הסיאטי. זה יכול לקרות כאשר יש לחץ על או ליד ענף של העצב הגדול הזה בגב התחתון או באגן. הכאב עשוי להיות קבוע או לסירוגין. זה עלול להיות גרוע יותר כאשר נמצאים בתנועה, ולהירגע מעט כאשר נחים עם רגליים ישרות.

סיאטיקה היא אחד הגורמים העיקריים לכאב גב שמוקרן לרגל ימין או שמאל או לשתי הרגליים.

 

פריצת דיסק

פריצת דיסק או בלט דיסק הם מצב רפואי המתרחש כאשר המרכז הרך, דמוי ג'ל, של דיסק בעמוד השדרה נדחף החוצה דרך קרע בשכבה החיצונית. זה קורה בדרך כלל עקב פציעה חמורה או טראומה אבל יכול לקרות גם עם הגיל המתקדם, ובעקבות עומס פיזי מופרז המופעל על הגוף, יציבה לקויה או העדר פעילות גופנית מספקת .

הדיסקים עשויים מסחוס וכאשר הם נפגעים הם עלולים לגרום לכאבים, חוסר תחושה וחולשה בגב וברגל. פריצת דיסק גורמת בדרך כלל לכאב המקרין לרגל מכיוון שהיא מפעילה לחץ על העצבים הסמוכים שמשדרים את הכאב הלאה לרגל.

 

היצרות עמוד השדרה

היצרות עמוד השדרה היא מצב המשפיע על חוט השדרה והעצבים. זה קורה כאשר החלל שבו מצוי חוט השדרה והעצבים הופך צר מדי, בדרך כלל עקב דורבן עצמות או דיסקים. כאשר זה קורה, זה יכול לגרום לכאבי גב. כאב זה יכול להיות עמום או חד, תלוי מה גורם לו.

כאב ברגליים הוא סימפטום נלווה של היצרות בעמוד השדרה בגלל דחיסת העצבים בעמוד השדרה. העצבים אחראים על העברת מסרים מהגוף למוח. כאשר הם נדחסים על ידי תעלת עמוד שדרה מצומצמת, הם עלולים לשלוח הודעות שווא לחלקים אחרים של הגוף כמו הרגליים שאומרות להם שיש בהם סכנה או פציעה כשלמעשה אין כזו, וכך נגרמים הכאבים ברגל לצד הכאבים בגב.

 

דלקת מפרקים ניוונית

דלקת מפרקים ניוונית היא מחלת מפרקים ניוונית הגורמת לפירוק הסחוס ומובילה לכאבים, נוקשות ונפיחות. אחד התסמינים השכיחים ביותר של דלקת מפרקים ניוונית הוא כאבי גב המקרינים לרגל. התסמינים של דלקת מפרקים ניוונית משתנים מאדם לאדם. גם חומרת התסמינים שונה מאדם לאדם. עם זאת, הרבה אנשים עם דלקת מפרקים ניוונית נוטים לסבול מכאבי גב שמוקרנים לרגל.

 

כמו כן יכולות להיות עוד סיבות חמורות פחות ויותר, לכאבי גב שמקרינים לרגל אחת או יותר.

 

אז מה עושים כאשר סובלים מכאבי גב מקרין לרגל ימין או שמאל?

אז כפי שהבנתם מהנאמר עד כה, כאבי גב המקרינים לרגל מלמדים אותנו על בעיה כזו או אחרת בעמוד השידרה שאין להתעלם ממנה.

ולכן כאשר נתקלים בכאב מסוג זה יש לפנות לבדיקת רופא בהקדם, על מנת לעלות על שורש הבעיה. וזאת כדי שנדע להתאים לבעיה את הטיפול הטוב והיעיל ביותר בעבורה.

 

כיצד מטפלים בכאב גב המקרין לרגל?

קיימים מגוון טיפולים לכאבי גב המקרינים לרגל. הטיפול משתנה מאדם לאדם וממקרה למקרה. על פי רוב הטיפול יהיה שמרני והוא יכלול בין היתר את הטיפולים הבאים:

אבל במקרים מסוימים בהם הרופאים מתרשמים שהטיפול השמרני לא מספק, הם עשויים להמליץ על ביצוע ניתוח. אבל זה יקרה כאמור רק לאחר מיצוי כל האופציות השמרניות העומדות לרשותם.

 

איך אנחנו ב'גבפדיה' יכולים לסייע לכאבי גב עם הקרנה לרגליים?

תחום ההתמחות שלנו הוא כאבי גב. אנחנו מכירים לעומק את כל שיטות הטיפול בכל סוגי כאבי הגב, ויודעים מה הוא הטיפול הנכון לכל מקרה של כאבי גב לגופו. כאבי גב שמקרינים לרגליים, זו תופעה שאנו שומעים עליה לא מעט בשנים האחרונות, וזאת בשל אורח החיים המודרני המתאפיין בישיבות ממושכות ומזיקות מול מכשירים אלקטרוניים. בזכות הניסיון והידע העצום שצברנו, הצלחנו לסייע להמון אנשים עם כאבי גב שמקרינים לרגליים לקבל את הטיפול המדויק בעבורם – נשמח להיות לעזר גם לכם. פנו אלינו כעת, ונחזור אליכם לשיחת ייעוץ חינם.

 

לסיכום:

  • כאב גב הוא כאב נפוץ מאוד ומוכר מאוד. אך לעיתים הכאב בגב מביא איתו גם כאב המוקרן לרגל, במקרים אלה הכאבים מצביעים על בעיה כזו או אחרת בעמוד השדרה.
  • הגורמים לכאבי גב המקרינים אל הרגל יכולים להיות בין היתר: סיאטיקה, פריצת דיסק, היצרות עמוד השדרה ודלקת מפרקים ניוונית.
  • במקרה וחווים כאבי גב שמוקרנים לרגל ימין או לרגל שמאל חשוב לפנות לבדיקת רופא בהקדם האפשרי, לצורך אפיון הבעיה וטיפול יעיל בה.
  • הטיפול בסוג כאב זה יותאם לפי סוג ועוצמת הבעיה. לרוב הטיפול יהיה שמרני, אך לעיתים בהעדר ברירה אחרת הרופא עשוי להורות על ביצוע ניתוח.
  • במידה ואתם מתמודדים עם כאב גב שמקרין לרגל, והטיפול שלכם לא ממש מתקדם, אנחנו כאן כדי לסייע לכם להגיע לטיפול הטוב ביותר בעבורכם, לייעוץ חינם פנו אלינו כעת>>>.

שאלות נוספות

הכאב שמורגש ברגל אינו מסמן בעיה ברגל, הבעיה היא ככל הנראה רק באזור עמוד השדרה. הכאב שמורגש ברגל הוא כתוצאה מאיתותים שגויים שהעצבים שעוברים מהגב לרגל משדרים לרגל.
היות וסוג כאב זה מצביע על בעיה בעמוד השדרה, לא מומלץ לקחת סיכונים מיותרים, ומומלץ לפנות לבדיקת רופא בהקדם האפשרי. דחיית הביקור אצל הרופא עשוי להאריך את תקופת הכאבים, וכמו כן להחמיר את הבעיה.
יותם ארבל
יותם ארבל

את כאבי גב התחתון הכרתי עוד בילדות, ולאחר תקופת התמודדות לא פשוטה החלטתי שלא עוד.
אני אעשה הכול כדי למנוע את הסבל הזה מאנשים באשר הם.
את כל שיטות הטיפול הרבות שלמדתי לעומק, ואת כל הידע על דרכי ההתמודדות עם כאבי גב שרכשתי לעצמי, אני גאה ושמח לחלוק איתכם הגולשים, וכהיום אני גם יודע לכוון אתכם לטיפול המתאים עבורכם במטרה לסלק ממכם את הכאבים העזים, ולהשיב את חייכם למסלול התקין.

אומרים די לסבל, מותירים מאחור את כאבי הגב, וחוזרים לתפקוד מלא!

השאירו פרטים!!!
פוסטים אחרונים

אומרים די לסבל, מותירים מאחור את כאבי הגב, וחוזרים לתפקוד מלא!

השאירו פרטים!!!