סובלים מכאבי גב אמצעי? כל המידע על כאבים בגב האמצעי

הסבל לא נותן מנוח? – מומחה גב מומלץ מטעמנו ייצור אתכם קשר, לסילוק הכאבים – השאירו את פרטיכם.

כאבי גב הם כאבים שכמעט כל בן אדם חווה או יחווה במהלך חייו. מתוך כל 10 אנשים 8 יסבלו מכאבי גב מתי שהוא, כך לפי הנתונים הסטטיסטיים.
כאבי הגב מתפרסים לאורך הגב כולו מלמעלה עד למטה. אבל יש מדרג ברור של האזורים בהם כואב יותר או פחות. רוב כאבי הגב מורגשים בגב התחתון וזאת בשל העומס שהוא נושא על עצמו, כאשר משקל הגוף העליון מתנקז אליו בעיקר. במקום השני במדרג נמצא הכאב בגב העליון. ורק במדרג השלישי והאחרון נמצא הכאב בגב האמצעי.
הסיבה לכך היא שבאזור זה כמעט ואין תנועת גוף, ובאופן יחסי אזור זה של הגב פחות לוקח חלק במאמצי הגב להחזיק את הגוף, וכתוצאה מכך הוא החלק הכי שמור ומוגן בגב באופן יחסי.
בשורות הבאות נסביר יותר ונרחיב על כאבי הגב האמצעי. מה הם הגורמים, והתסמינים? כיצד מאבחנים? ואיך מטפלים?

כאבי גב אמצעי

תוכן עניינים

כל הסיבות הגורמות לכאבי גב אמצעי חזקים.

על פניו כפי שהסברנו לעיל אזור הגב האמצעי הוא אזור שלא ממש מתאמץ, סוחב או נע. וזאת גם הסיבה שהוא ממעיט לגרום לנו כאב. אבל למה בכל זאת הגב האמצעי כן כואב לעיתים? יש לכך כמה וכמה סיבות. חלקן קשורות לעמוד השדרה ולגב באופן ישיר, וחלקן כלל אינן קשורות לגב, רק לאזורים אחרים בגוף שהכאבים שלהם מוקרנים לגב האמצעי.

את הגורמים המרכזיים לכאבים בגב האמצעי נפרט להלן:

טראומה:

טראומה, כמו תאונת דרכים או נפילה, עלולה במקרים מסוימים (אמנם לא רבים) לגרום לכאבי גב אמצעי.

כמה מהסיבות הנפוצות ביותר לכאבי גב כתוצאה מטראומה הן:

  • דחיסה של עמוד השדרה במהלך הנפילה.
  • שבר בחוליות בעמוד השדרה.
  • פגיעה ברצועה או בדיסקים בעמוד השדרה.
  • התכווצויות של שרירים

 

יציבה לקויה:

יציבה לקויה היא הסיבה השכיחה ביותר לכאבי גב בכלל, ולעיתים גם לכאבי גב אמצעי. זה יכול להיגרם מישיבה ארוכה מדי או שינה במצב לא נוח. עמוד השדרה מורכב מעצמות רבות הנקראות חוליות. כאשר אנו יושבים, חוליות אלו נלחצות לעיתים קרובות ומפעילות לחץ על העצבים אשר עלולים לגרום גם לכאבי גב אמצעי.

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!​ השאירו פרטים​!!!

לעמוד השדרה שני עקומות עיקריות: אחת בצוואר ואחת בגב התחתון. עקומת הצוואר עוזרת לתמוך בראש שלנו ולשמור אותו ישר, בעוד שעקומת הגב התחתון תומכת במשקל הגוף העליון שלנו כאשר אנו עומדים או הולכים זקופים. כאשר אנו מתכווצים, העקומה הזו משתטחת, וגורמת למתח של השרירים באזורים אלה, כמו גם לכאבים באזור הגב האמצעי שלנו.

 

בעיות בגב התחתון שגורמות לכאב גב אמצעי:

כאבי גב תחתון קשורים על פי רוב לעמוד השדרה התחתון, ולעתים קרובות נגרמים על ידי פריצת דיסק. בעיות גב תחתון יכולות גם לגרום לכאבי גב אמצעי.

כאבי גב תחתון נגרמים בדרך כלל מבעיה בדיסקים המרכיבים את עמוד השדרה. דיסקים אלו ממוקמים בין חוליות ופועלים כבולמי זעזועים לעמוד השדרה. פריצת דיסק מתרחשת כאשר אחת או יותר מהדיסקים הללו בולטת החוצה ומפעילה לחץ על העצבים הסמוכים, וגורמת לכאב באזור הגב התחתון והרגל העליונה.

פריצת דיסק עלולה לגרום לכאבי גב אמצעי על ידי לחיצה על עצבים באזור זה של עמוד השדרה, כגון אלו שעוברים לבטן או לשלפוחית השתן.

 

עקמת:

עקמת היא עיוות בעמוד השדרה שגורם לעמוד השדרה להתעקם יותר ממה שהוא אמור. אם העקמומיות מגיעה ל-40 מעלות, היא נחשבת לחמורה.

חומרת העקמת עלולה לגרום לכאבים באזור אמצע הגב עקב לחץ על הדיסקים והשרירים בעמוד השדרה. זה יכול גם להוביל לכאב בחלקים אחרים של הגוף כגון הצוואר, הכתפיים, הידיים והרגליים.

 

לחץ ומתח:

כולנו יודעים שלחץ יכול להיות גורם מרכזי בהתפתחות של מחלות רבות. וכמו כן, זה יכול גם לגרום לכאבים בגב האמצעי.

מתח גורם לשרירים שלנו להימתח ולהתכווץ, מה שבסוף עלול להוביל לכאב בגב האמצעי. הסוג הנפוץ ביותר של כאבי גב אמצעי נקרא "מתח שרירים" או "פציעת מאמץ". סוג זה של פציעה מתרחש כאשר השרירים נמצאים בשימוש יתר או מכווצים זמן רב מדי ללא מנוחה. כאשר השרירים הללו מתכווצים מדי, הם ימשכו את הגידים המחברים אותם לעמוד השדרה או לכלוב הצלעות וייצרו כאבים באזור הגב התחתון.

 

דלקת ריאות:

דלקת ריאות היא זיהום של הריאות הנגרם על ידי חיידקים, וירוסים או פטריות. זה יכול לגרום לדלקת שעלולה להוביל לכאבים בגב האמצעי.

 

גורמים נוספים שעלולים לגרום לכאב גב אמצעי הם, היצרות של עמוד השדרה, דלקת מפרקים ניוונית, החלקה של דיסק, צרבת, כיב פפטי בתריסיון ועוד.

 

מהם התסמינים של כאבי גב אמצעי? וכיצד מאבחנים אותם?

מה שמאפיין את כאב הגב האמצעי זה שהכאב בדרך כלל מתחיל בהדרגה ומחמיר עם הזמן, אך הוא לעיתים יכול להופיע גם בפתאומיות. תסמינים אחרים כוללים נוקשות, עקצוץ, חוסר תחושה וקושי בכיפוף או פיתול של חלקים מסוימים של הגוף.

האבחנה של כאבי גב אמצעי כרוכה בדרך כלל בבדיקה מעמיקה כדי לבדוק אם יש בעיות מבניות, וכדי לשלול מצבים אחרים שעלולים לגרום לכאב. האבחנה תכלול בין היתר כמה בדיקות כגון צילומי רנטגן או סריקות MRI כדי למצוא חריגות בעמוד השדרה או בחוט השדרה.

תהליך האבחון הוא קריטי כאשר מדובר בכאב גב אמצעי. רק על ידי הבחנה מדויקת של הבעיה ניתן להתאים את הטיפול הנכון והיעיל למקרה הספציפי.

 

כיצד מטפלים בכאבים בגב האמצעי?

אם אתה חווה כרגע כאבי גב אמצעי, יש כמה דברים שאתה יכול לעשות כדי לזכות להקלה מהתסמינים. דבר אחד שעשוי לעזור הוא לקחת כדורים ללא מרשם כמו אצטמינופן או איבופרופן. כדאי גם לנסות לעשות כמה תרגילים כמו יוגה או מתיחות בכדור, או טיפולי פיזיותרפיה.

במידה והכאבים נמשכים יותר משבועיים או שהם מלווים בתסמינים נוספים מעבר לכאב בגב האמצעי כגון חום, כאבי בטן, ועוד. יש לגשת לבדיקה רפואית על מנת לשלול את קיומן של בעיות חמורות, או לטפל בהן במהירות במידה והן אכן קיימות.

ברוב המקרים הרופאים יעדיפו לדבוק בטיפול שמרני. אבל לעיתים לא יהיה להם מנוס מלבד להמליץ על ניתוח בגב.

 

איך אנחנו ב'גבפדיה' נוכל לעזור לכם עם כאבי גב אמצעי?

אנחנו מתמחים בכל הקשור לכאבי גב ודרכי ההתמודדות איתם. אנחנו מכירים היטב את סוגי כאבי הגב, ואת כל הטיפולים הטובים והיעילים ביותר להם, וזה מה שמאפשר לנו להתאים לכל מטופל את הטיפול המתאים ביותר בעבורו באופן אישי. גם במקרים של כאבי גב אמצעי, הצלחנו להושיע הרבה סובלים ממצוקתם ולהחזיר אותם למסלול חיים שפוי. אם אתם מתמודדים עם כאבי גב אמצעי, אל תסבלו לשווא, פנו אלינו כעת לקבלת שיחת ייעוץ חינמית, ותשאירו את הסבל מאחורי גבכם.

 

לסיכום:

  • כאבי הגב האמצעי הם הכאבים הפחות נפוצים, ביחס לכאבי הגב התחתון והעליון.
  • הכאבים בגב האמצעי עשויים לנבוע בין היתר מיציבה לקויה, לחץ, עקמת, בעיות בגב התחתון הגורמות לכאב בגב האמצעי, דלקת ריאות, ועוד.
  • כאבי הגב האמצעי באים בדרך כלל בהדרגה, אבל לעיתים הם תוקפים בפתאומיות. חלק מהתסמינים של כאבי הגב האמצעי כוללים: נוקשות, עקצוץ, חוסר תחושה וקושי בכיפוף או פיתול של חלקים מסוימים הגוף.
  • ניתן להקל על כאב הגב האמצעי באמצעות נטילת משככי כאבים ותרופות נוגדות דלקת ללא מרשם. או באמצעות פיזיותרפיה, יוגה, ועוד.
  • במידה והכאב לא חולף תוך שבועיים או שהוא מלווה בתסמינים נוספים חריגים. יש לפנות לבדיקה מעמיקה של רופא. על מנת לשלול קיומם של מצבים בעייתיים, ועל מנת לזהות את הבעיה לצורך מתן טיפול מדויק ויעיל.
  • הרופאים תמיד יעדיפו טיפולים שמרניים, אבל בהעדר ברירה אחרת הם עשויים להורות על ביצוע ניתוח.
  • כאבי הגב האמצעי לא עוזבים אותכם? אנחנו נשמח לעמוד לימינכם ולהפנות אותכם לטיפול הנכון ביותר בעבורכם לטיפול בכאבים, ליעוץ חינם פנו אלינו כעת>>>.

 

שאלות נוספות

כאבי גב אמצעי נפוצים פחות מכאבי גב תחתון למשל, מכיוון שהגב האמצעי פחות סוחב על עצמו את עומס הגוף, בניגוד לגב התחתון. מה גם שאזור הגב האמצעי חשוף פחות לפגיעות גב כתוצאה מטראומה.
בן אדם הנתון למתח ולחץ נפשי, בדרך כלל מכווץ את שריריו. וזאת הסיבה לכך שבן אדם הנמצא לאורך זמן בחוסר שקט ואיזון נפשי, עשוי לסבול מכאבי גב אמצעי. הוא מכווץ את שרירי הגב שעלולים להיתרגם בהמשך לכאב גב אמצעי.
יותם ארבל
יותם ארבל

את כאבי גב התחתון הכרתי עוד בילדות, ולאחר תקופת התמודדות לא פשוטה החלטתי שלא עוד.
אני אעשה הכול כדי למנוע את הסבל הזה מאנשים באשר הם.
את כל שיטות הטיפול הרבות שלמדתי לעומק, ואת כל הידע על דרכי ההתמודדות עם כאבי גב שרכשתי לעצמי, אני גאה ושמח לחלוק איתכם הגולשים, וכהיום אני גם יודע לכוון אתכם לטיפול המתאים עבורכם במטרה לסלק ממכם את הכאבים העזים, ולהשיב את חייכם למסלול התקין.

אומרים די לסבל, מותירים מאחור את כאבי הגב, וחוזרים לתפקוד מלא!

השאירו פרטים!!!
פוסטים אחרונים

אומרים די לסבל, מותירים מאחור את כאבי הגב, וחוזרים לתפקוד מלא!

השאירו פרטים!!!