כאבי גב וסטרס – כיצד לחץ נפשי משמעותי, מכאיב לגב שלנו?

הסבל לא נותן מנוח? – מומחה גב מומלץ מטעמנו ייצור אתכם קשר, לסילוק הכאבים – השאירו את פרטיכם.

השפעות הנפש על הגוף ידועות לכל. מצב נפשי לא תקין, עשוי לגרום לתסמינים גופניים לא נעימים! אלה לא סתם הגיגים או קביעות לא מבוססות של פסיכולוגים ואנשי רוח, אלא עובדות מאוששות שהוכחו מעל לכל ספק – יותר ויותר מחקרים יודעים להצביע על הקשר של מצבי נפש עגומים לשורת בעיות בריאותיות ואפילו התפתחות של מחלות משמעותיות.
בין היתר ידוע על כך שכאבי גב עשויים להיות תולדה של לחץ מתמשך ואי שקט נפשי – על הקשר הזה נרחיב בשורות שלפנינו.

סטרס וכאבי גב

תוכן עניינים

מה קורה בגוף שלנו כאשר אנחנו בלחץ? ואיך זה קשור לכאבי גב?

כל אחד מאיתנו מתמודד עם מצבי לחץ ברמה כזו או אחרת. מצב לחוץ יכול להתפתח בין היתר מאתגרים עצומים העומדים לפתחנו ואנחנו לא ממש יודעים כיצד להתמודד איתם, קשיים יומיומיים מגוונים, אירועים מלחיצים ועוד.

לתחושת הלחץ מתלווים שורה של תסמינים פסיכולוגיים כגון: אי שקט, מחשבות טורדניות, חוסר יכולת להתרכז ועוד. כמו גם תסמינים פיזיולוגיים כגון: דפיקות לב מואצות, הזעת יתר, כאבי בטן, ראש, גב, שלשול ועוד.

אנחנו במדינת ישראל מכירים היטב את המצבים המלחמתיים בהם העורף האזרחי נכנס לכוננות גבוהה, ומכריז על רמת המוכנות הגבוהה ביותר. תחושת הלחץ, היא ה'רמת המוכנות הגבוהה ביותר' של הגוף והנפש שלנו. זה קורה כנוהל קבוע ואוטומטי, כאשר אנחנו מתמודדים עם קושי או אתגר גדולים, הגוף 'מכריז' על מצב לחץ, ומאותו רגע החושים שלנו דרוכים ומחודדים יותר, האדרנלין מוזרם בדם, השרירים נמתחים והדופק מואץ. ולכל אלה יש תופעות לוואי רוחביות, שאחת מהן היא, כאבי גב.

 

יש שני סוגי לחץ:

  1. לחץ מצוי וחולף

זהו סוג לחץ שכל אחד מאיתנו מכיר, שמופיע לדוגמה בשעת מבחן, טיפול שיניים וכו'. לחץ מסוג זה לא יגרום לבעיות גופניות אקוטיות כגון כאבי גב חזקים.

  1. לחץ כרוני

לחץ שמאפיין אותנו בתקופות מאתגרות בחיים כמו למשל: התמודדות עם מחלה רצינית, היקלעות לחובות כספיים משמעותיים ועוד. לחץ זה עשוי ללוות אותנו לאורך חודשים ארוכים ולגרום לנו בין היתר לכאבי גב.

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!​ השאירו פרטים​!!!

 

לא כל מי שמתמודד עם מצבי לחץ סובל מכאבי גב בעקבותיו. הסיבה לכך היא האופן השונה בו הגוף של כל אדם מגיב ללחץ. כמו שלא כל אחד יחווה כאבי בטן כאשר הוא בסטרס, כך גם לא כל אחד ידווח על כאבי גב.

 

באיזה אופן גורם הסטרס לכאבי גב?

להשפעה של הלחץ על הגב, יש שלושה הסברים הנראים לעין:

מתיחת שרירים

כל מי שהיה נתון ללחץ משמעותי אי פעם הרגיש את השרירים שלו מתכווצים, במיוחד השרירים באזור הגב העליון. כאשר מצב זה נמשך לאורך זמן שרירי הגב עשויים להימתח ולהיפגע, מה שמוליד כאבים גב עליון, אמצע ואפילו תחתון בהמשך.

אי שימת לב ליציבת הגוף

כאשר בן אדם נתון למכבש לחץ כבד הוא לא מספיק ערני לאופן בו הוא עומד, יושב או זז. מה שאומר שהוא עשוי לעמוד בצורה שפופה, לשבת בצורה מעוותת או רפויה או על קצה הכיסא, ולעשות תנועות באופן לא תקין ומזיק לגב. כל אלה יכולים בהחלט לגרום לכאבי גב משמעותיים.

מאמץ גופני מופרז

לחץ עשוי להמריץ את הבן אדם להתאמץ פיזית בצורה מופרזת. לדוגמה עובד במפעל שחייב לעמוד ביעדים תובעניים, יעמיס על עצמו פעולות פיזיות מוגזמות. או מי שעובר דירה והוא חייב לעשות את זה במסגרת זמנים מחייבת, ייצא מגדרו ויעשה מאמצים פיזיים כבירים על מנת לעמוד בלו"ז. וכמובן שזה יכול לגרום לכאבי גב.

 

בנוסף לסיבות ידועות אלה, ייתכנו עוד סיבות וגורמים לכאבי גב שמקורם במצבי לחץ, שאינם ידועים בשלב הזה למומחי הגב.

 

כיצד מטפלים בכאבי גב שמקורם בלחץ או חרדה?

כאשר כאבי הגב הם כבר עובדה מוגמרת ניתן להקל עליהם בעזרת תרופות סבתא מעולות כגון: קומפרסים חמים, חבילות קור, אמבטיה חמה, תרגילים ייעודיים לשחרור וחיזוק הגב ועוד.

כמו כן ניתן להשתמש בשלל כדורים, משחות ומדבקות שמאלחשים ומרגיעים את כאב הגב, ומפחיתים את הדלקתיות והנפיחות.

כל אלה יעזרו להרגיע את כאבי הגב בטווח הזמן הקצר, אך הם לא יספקו פתרון מוחלט ויסודי למקור הבעיה, שהוא כמובן המצב הנפשי העגום.

בשביל שכאבי הגב שנובעים מסטרס או חרדה ייפסקו לחלוטין ולא יחזרו שנית, מומלץ לקבל טיפול פסיכולוגי מתאים, שיעזור לשחרר את הלחצים והחרדות המיותרים וייקנה למטופל את הכלים הנדרשים להתמודדות יעילה ונכונה עם מצבי לחץ משמעותיים.

 

לסיכום:

  • אחד הגורמים הפחות צפויים ומוכרים לכאבי גב, הוא לא אחר מאשר מצבים נפשיים דחוקים כגון: לחץ וחרדה.
  • סטרס גורם לנו בין היתר לכווץ את שרירי הגב, מה שמוביל בהמשך לכאבי גב חזקים.
  • ניתן להרגיע את כאבי הגב שנובעים מסטרס באמצעות מגוון תכשירים תרופתיים או תרופות סבתא. אך בשביל לטפל בבעיה מהשורש יש לפנות לטיפול פסיכולוגי יעיל.

שאלות נוספות

בדרך כלל כאבי גב מתפתחים מלחץ כרוני, אך הם עלולים גם להופיע במקרי לחץ קצרים יותר.
גם חרדה בדומה ללחץ עשויה לגרום לכאבי גב.
יותם ארבל
יותם ארבל

את כאבי גב התחתון הכרתי עוד בילדות, ולאחר תקופת התמודדות לא פשוטה החלטתי שלא עוד.
אני אעשה הכול כדי למנוע את הסבל הזה מאנשים באשר הם.
את כל שיטות הטיפול הרבות שלמדתי לעומק, ואת כל הידע על דרכי ההתמודדות עם כאבי גב שרכשתי לעצמי, אני גאה ושמח לחלוק איתכם הגולשים, וכהיום אני גם יודע לכוון אתכם לטיפול המתאים עבורכם במטרה לסלק ממכם את הכאבים העזים, ולהשיב את חייכם למסלול התקין.

אומרים די לסבל, מותירים מאחור את כאבי הגב, וחוזרים לתפקוד מלא!

השאירו פרטים!!!
פוסטים אחרונים

אומרים די לסבל, מותירים מאחור את כאבי הגב, וחוזרים לתפקוד מלא!

השאירו פרטים!!!