כאבי גב כתוצאה מהיצרות תעלת עמוד השדרה – כיצד מתמודדים?

הסבל לא נותן מנוח? – מומחה גב מומלץ מטעמנו ייצור אתכם קשר, לסילוק הכאבים – השאירו את פרטיכם.

אנחנו כבר רגילים לכאבי גב. הם באים והולכים, חוזרים ונעלמים וחוזר חלילה. לרוב אנחנו אפילו לא טורחים ללכת לרופא, מרוב שאנחנו לא מייחסים חשיבות מיוחדת לכאבי הגב. במקום זה אנחנו סובלים בשקט בבית ומחכים שהכאבים בגב יעברו מעצמם.
ככה אנחנו יכולים להתמודד עם כאבי גב לאורך שנים. עד שכאבי הגב נגרמים מסיבה פנימית משמעותית יותר כגון היצרות תעלת עמוד השדרה. אז רצוי לפנות לעזרה לצורך פתרון הבעיה מהשורש.
עוד על היצרות תעלת עמוד השדרה – כאבי גב ודרכי התמודדות במאמר זה.

היצרות תעלת עמוד השידרה

תוכן עניינים

קצת רקע על היצרות תעלת עמוד השדרה וכאבי גב.

אנחנו יודעים שעמוד השדרה שלנו הוא עמוד התווך של הגוף שלנו, הוא אמון על נשיאת המשקל של חלקו העליון של הגוף וכאשר יש לנו בעיה עם עמוד השדרה אנחנו בבעיה.

מה שאנחנו פחות יודעים על עמוד השדרה זה שהוא בעצם מהווה 'שכפ"ץ'  שמגן על חוט השדרה המצוי בתוכו. עמוד השדרה חלול מבפנים, ובחלל הפנימי עובר חוט השדרה.

חוט השדרה הוא זה שמקשר הין המוח למערכת העצבים. דרכו מקבל המוח מידע חשוב על האיברים השונים, ובד בבד שולח המוח דרך חוט השדרה פקודות שמפעילות את האיברים שלנו. לדוגמה חוט השדרה מעורב באופן ישיר על היכולת שלנו ללכת. מה שאומר שכאשר חוט השדרה נפגע עשויות להיגרם בעיות גופניות חמורות ביותר.

זאת הסיבה שחוט השדרה שוכן בתוך עמוד השדרה שעוטף אותו בביטחון ומגן עליו מפני כל פגיעה חיצונית.

היצרות תעלת עמוד השדרה. כשמה כן היא, החלל של עמוד השדרה נהייה צר יותר, ומשכך נוצר לחץ על חוט השדרה. המצב הזה כאשר הוא מתרחש עשוי להוביל לשורת בעיות בגוף. אחד התסמינים שמאוד מזוהים עם היצרות תעלת עמוד השדרה זה כאב גב חזק מאוד בעמוד השדרה שעשויים להקרין לאזורי גוף סמוכים.

היצרות תעלת עמוד השדרה זה משהו שמתרחש לרוב בגילים מבוגרים, כאשר הסיכוי לסבול ממנה הוא משמעותי יותר מעל גיל 65 , והוא הולך ונהיה נפוץ יותר עם התקדמות הגיל.

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!​ השאירו פרטים​!!!

 

כיצד נדע שכאבי הגב הם כתוצאה מהיצרות תעלת עמוד השדרה ולחץ על חוט השדרה?

היצרות תעלת עמוד השדרה עשויה להיווצר באזור המותני, או באזור הצווארי של עמוד השדרה. ועל אף שהסיבות להיווצרות שני סוגי ההיצרויות זהות, התסמינים עשויים להיות שונים במהותם.

 

היצרות תעלת עמוד השדרה המותני

כאבי גב הם לא התסמין היחיד של היצרות תעלת עמוד השדרה באזור זה. אחד התסמינים הנוספים המאוד בולטים זה בעיות ברגליים. לפעמים זה יתבטא בשתי הרגליים, ולפעמים רק ברגל אחת. חלק מהאנשים יתלוננו על כאבים ברגליים, בעוד אחרים יתלוננו על העדר תחושה, תחושת נימול, כבדות ועוד.

מה שאומר שאם כאבי הגב משולבים עם כאבים ברגליים עולה החשש שכאבי הגב נובעים מהיצרות תעלת עמוד השדרה.

אמנם לרוב לא מדובר על סכנת חיים, או סיכון להיווצרות נכות של ממש. אבל במידה ולא מטפלים בהיצרות, יתפתח קושי בהליכה בתחילה למרחקים ארוכים ובהמשך גם למרחקים קצרים יותר.

היצרות בעמוד השדרה המותני לוחץ על זנב הסוס ולא על חוט השדרה. ולכן בדרך כלל לא תיווצרנה בעיות נוירולוגיות (בניגוד ללחץ על חוט השדרה הקשור למוח) או איבוד שליטה על סוגרים. כדי לאבחן סופית היצרות בתעלת עמוד השדרה הרופא ייעזר בבדיקת MRI ובעזרתה הוא יצליח לקבוע האם אכן מדובר בהיצרות.

 

היצרות תעלת עמוד השדרה הצווארי

כאן מדובר בסוג חמור יותר של היצרות. מכיוון שבמקרה זה בניגוד להיצרות בעמוד השדרה המותני, ההיצרות גורמת ללחץ על חוט השדרה. ולכן קיים סיכוי וסיכון גדול יותר לפתח בעיות נוירולוגיות חמורות ואף נכות.

במקרה זה כאב הגב יהיה משולב לרוב עם כאבים בידיים, שכמות, עורף וחזה.

 

כיצד מטפלים בהיצרות בתעלת עמוד השדרה?

במקרה של היצרות בתעלת עמוד השדרה המותני, הטיפול יהיה ברוב המקרים שמרני.

יומלץ לבצע טיפול פיזיותרפי, ושימוש במשככי כדורים ובנוגדי דלקת. בעת הצורך יומלץ על הזרקת סטרואידים לצורך הרגעת הכאבים.

כמו כן חשוב לבצע שינויים באורח בחיים. להקפיד על פעילות גופנית, להוריד במשקל בשעת הצורך ועוד.

רק במידה והמאמצים השמרניים לא עולים יפה ומדובר בהיצרות חמורה, יש מקום לביצוע ניתוח.

במקרה של היצרות תעלת עמוד השדרה הצווארי, הצורך בניתוח הוא דחוף יותר. במידה ויש פגיעה בחוט השדרה לא יהיה מנוס מביצוע ניתוח, כדי למנוע בעיות נוירולוגיות חמורות המשפיעות על התפקוד. במקרה של פגיעה שכבר התרחשה בחוט השדרה המטרה של הניתוח היא למנוע המשך התדרדרות והגעה למצב של נכות, ולא פתרון הבעיות שכבר קיימות.

 

לסיכום:

  • היצרות תעלת עמוד השדרה, זה מצב בו חלל עמוד השדרה מצטמצם מכל סיבה שהיא וזה מייצר לחץ על חוט השדרה.
  • מצב זה עשוי לגרום לכאבי גב חזקים, וככל שהוא לא מטופל הוא רק עשוי להחמיר.

שאלות נוספות

בקרב אנשים בני מעל 65 מדובר בתופעה די נפוצה. למעשה 1 מכל 5 אנשים בגיל זה יסבול ממצב זה.
ברוב המקרים אל אף אי הנוחות והכאבים העזים לא מדובר במשהו מסוכן.
יותם ארבל
יותם ארבל

את כאבי גב התחתון הכרתי עוד בילדות, ולאחר תקופת התמודדות לא פשוטה החלטתי שלא עוד.
אני אעשה הכול כדי למנוע את הסבל הזה מאנשים באשר הם.
את כל שיטות הטיפול הרבות שלמדתי לעומק, ואת כל הידע על דרכי ההתמודדות עם כאבי גב שרכשתי לעצמי, אני גאה ושמח לחלוק איתכם הגולשים, וכהיום אני גם יודע לכוון אתכם לטיפול המתאים עבורכם במטרה לסלק ממכם את הכאבים העזים, ולהשיב את חייכם למסלול התקין.

אומרים די לסבל, מותירים מאחור את כאבי הגב, וחוזרים לתפקוד מלא!

השאירו פרטים!!!
פוסטים אחרונים

אומרים די לסבל, מותירים מאחור את כאבי הגב, וחוזרים לתפקוד מלא!

השאירו פרטים!!!