כאבי סיאטיקה (אישיאס) – ממה הם נגרמים וכיצד מטפלים.

הסבל לא נותן מנוח? – מומחה גב מומלץ מטעמנו ייצור אתכם קשר, לסילוק הכאבים – השאירו את פרטיכם.

סיאטיקה היא גורם מאוד משמעותי לכאבי גב. לא כל מי שסובל מכאבי גב מודע תמיד שהמקור לכאב שלהם זה סיאטיקה.
מה שמאפיין את כאבי הגב שנובעים מסיאטיקה, זו העובדה שהכאבים מוקרנים לאזורי גוף נוספים כגון הרגליים והעכוז. אצל חלק מהאנשים שסובלים מסיאטיקה זה יתבטא בכאבים עזים בגב, ואצל אחרים זה יבוא לידי ביטוי בתחושת נימול מעיקה ומלחיצה.
עוד על סיאטיקה ועל דרכי ההתמודדות איתה בשורות הבאות.

כאבי סיאטיקה / אישיאס

תוכן עניינים

מה זה כאבי סיאטיקה / אישיאס?

העצב הסיאטי הוא העצב הגדול והארוך ביותר בגוף האדם. העצב משתרע מאזור הגב התחתון והוא יורד עד לחלק התחתון של 2 הרגליים דרך העכוז. העצב הסיאטי אמון על מתן תחושה לפלג גוף תחתון. הוא עושה זאת באמצעות העברת מידע מהמוח שלנו, היישר לשרירים שמפעילים לנו את הגב התחתון, העכוז והרגליים. ובזכות פעילות העצב הזה אנחנו יכולים ללכת ולהניע את הרגליים, ואנחנו מצליחים לחוש אותן בכל רגע נתון.

כאשר העצב הסיאטי נדחס או מגורה הוא משדר מצוקה שמתבטאת בכאב עז בגב, המקרין לאחת הרגליים או ליותר, ולפעמים גם לעכוז. כאבי הסיאטיקה עלולים להיות מורגשים לכל אורך הרגל עד לעומק כף הרגל ממש.

אך כאב הוא לא הדרך היחידי לאפיין סיאטיקה / אישיאס. היא עלולה להתבטא גם בעקצוצים באחד מהרגליים או בשתיהן, וחוסר תחושה או חולשה ברגליים.

הסיאטיקה יכולה להתפתח בכל גיל, אך היא אופיינית יותר אצל אנשים מעל לגיל 50. לפי הנתונים הסטטיסטיים כ40% מהאוכלוסייה יסבלו במוקדם או במאוחר מסיאטיקה בעוצמה כזו או אחרת.

 

ממה נגרמים כאבי סיאטיקה / אישיאס?

טוב, אז כאמור הכאבים מופיעים כאשר משהו דוחס, צובט או מגרה את העצב הסיאטי. אבל למה ומתי הפגיעה הזאת בעצב הכול כך חשוב ורגיש קורה?

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!​ השאירו פרטים​!!!

סיאטיקה עשויה להתפתח ממגוון סיבות וגורמים, ואלה כוללים:

גיל: ככל שהגיל מתקדם ועולה העצמות נחלשות, ועולה הסיכוי שיתפתחו בעיות כמו פריצת דיסק, בלט דיסק, ניוון של הדיסקים בגב, היצרות תעלת עמוד השדרה, ועוד כל מיני בעיות בסיסיות בגב שעלולות לגרום ללחץ על העצב הסיאטי. מה שעשוי להוביל לכאבי סיאטיקה / אישיאס משמעותיים.

הריון: משקל התינוק מפעיל לחץ על האגן, עמוד השדרה והשרירים סביב האגן; זה מקשה על האישה ההרה ללכת או לעמוד בצורה זקופה. העובר גם זז לא מעט במהלך ההיריון וגורם להתכווצויות שרירים, וגם ראשו של התינוק עשוי ללחוץ על עצבים מסוימים. כל אלו ועוד תהליכים המתרחשים בגוף האישה בזמן ההיריון עלולים לגרום לסיאטיקה.

השמנת יתר:  אצל אנשים עם עודף משקל, סיאטיקה נפוצה יותר. הסיאטיקה אצלם נובעת מהלחץ המופעל על עמוד השדרה שלהם מעודף המשקל. מה שאומר שהעצב הסיאטי עלול להידחס או להיצבט כתוצאה מלחץ זה והוא יכול להוביל לכאב, חוסר תחושה, עקצוץ, חולשה ושינוי בתחושה.

פציעה טראומטית: זו יכולה להיות תנועה חדה ולא טובה עם הגב, נפילה מגובה, תאונת דרכים, פציעה ספורטיבית וכו'. פציעות אלו עלולות לגרום נזק לחוט השדרה או לעצבים האחרים באזור. ולכן הפציעה יכולה גם לגרום לדחיסה של חוט השדרה שעלולה להוביל לסיאטיקה.

גידולים: כאשר מתפתחים גידולים לאורך עמוד השדרה, העצה ועצם הזנב. הם יכולים לגרום לסיאטיקה על ידי דחיסה וגירוי של העצב הסיאטי, או הפעלת לחץ על שרירים או עצמות שיעבירו את הלחץ הלאה אל העצב הסיאטי.

 

כיצד מטפלים בכאבי סיאטיקה / אישיאס?

הבשורה הטובה היא, שהכאבים האלה עשויים לחלוף בתקופה שבין 2 – 6 שבועות. כאשר ברוב המקרים כלל לא יידרש טיפול רפואי. אלא טיפול ביתי שיסייע בהקלה על הכאבים, וזירוז תהליך ההחלמה.

אז מה נעשה כאשר יש לנו כאבי סיאטיקה?

קודם כל נשתדל להיות פעילים גופנית ככל הניתן. פעילות גופנית היא דרך יעילה ואפקטיבית לזרז את תהליך ההחלמה. אך בד בבד אין לעשות פעולות מאמצות המפעילות לחץ חריג על עמוד השדרה.

כמו כן במקרה של כאבי סיאטיקה חזקים מומלץ לצרוך משככי כאבים  שלא מצריכים מרשם רופא. ובמידת הצורך ניתן לבקש מהרופא תרופות הרגעה חזקות יותר, שהשימוש בהן כפוף למרשם.

כמו כן ניתן להקל על הכאבים עם שקיות קרח, אמבטיה חמה, עיסוי באזור הכואב, ותרגילי מתיחה לגב.

במקרה של כאבים עוצמתיים במיוחד מומלץ לפנות לטיפול פיזיותרפיה , כירופרקטיקה, דיקור סיני או עיסוי מקצועי.

במידה וכאבי הסיאטיקה יהפכו להיות כרוניים, והם לא יגיבו לטיפולים שמרניים. הרופא עשוי להמליץ על ניתוח לשחרור העצב הסיאטי.

 

לסיכום:

  • כאבי סיאטיקה הם די נפוצים, במיוחד בגיל מבוגר יותר. הכאבים מורגשים בגב ומוקרנים לרוב גם לעכוז ולרגליים.
  • הגורמים לסיאטיקה הם מגוונים והם כוללים: גיל, הריון, השמת יתר, פציעה ועוד.
  • לרוב הטיפול בכאבים אלו הוא ביתי ושמרני. והכאבים חולפים תוך מספר שבועות.

שאלות נוספות

כאשר כאבי גב, חוסר תחושה או תחושת נימול מוקרנים גם לעכוז והרגליים.
ברוב המקרים הכאבים יחלפו תוך מספר שבועות. אך במקרים מועטים יותר הם בהחלט עשויים להיות כרוניים.
יותם ארבל
יותם ארבל

את כאבי גב התחתון הכרתי עוד בילדות, ולאחר תקופת התמודדות לא פשוטה החלטתי שלא עוד.
אני אעשה הכול כדי למנוע את הסבל הזה מאנשים באשר הם.
את כל שיטות הטיפול הרבות שלמדתי לעומק, ואת כל הידע על דרכי ההתמודדות עם כאבי גב שרכשתי לעצמי, אני גאה ושמח לחלוק איתכם הגולשים, וכהיום אני גם יודע לכוון אתכם לטיפול המתאים עבורכם במטרה לסלק ממכם את הכאבים העזים, ולהשיב את חייכם למסלול התקין.

אומרים די לסבל, מותירים מאחור את כאבי הגב, וחוזרים לתפקוד מלא!

השאירו פרטים!!!
פוסטים אחרונים

אומרים די לסבל, מותירים מאחור את כאבי הגב, וחוזרים לתפקוד מלא!

השאירו פרטים!!!