מתמודדים עם כאבי גב חזקים מאוד? כך תתמודדו איתם ביעילות.

הסבל לא נותן מנוח? – מומחה גב מומלץ מטעמנו ייצור אתכם קשר, לסילוק הכאבים – השאירו את פרטיכם.

את כאבי הגב אי אפשר לצבוע בצבע אחד. הכאבים בגב יכולים להופיע ולתקוף במגוון עוצמות. לפעמים הכאבים מציקים אך מתונים יחסית, כך שניתן איך שהוא לנהל איתם שיגרת חיים סבירה. אבל לפעמים כאב הגב חזק מאוד והוא לא מאפשר כמעט יכולת תזוזה או תנועה. אנשים הנתקפים בכאב גב חזק במיוחד נוטים להילחץ ובצדק. המחשבות שצצות מציפות כל מיני בעיות אפשריות, שייתכן שהכאב החזק מאוד בגב מסמן. אבל האמת היא שזה לא תמיד נכון. לעיתים למרות שהכאב בגב הוא עוצמתי ואגרסיבי זה לא בהכרח מצביע על בעיה חמורה המסתתרת מאחורי הכאבים. במאמר הבא נדון בכאב גב שהוא חזק מאוד, ובאופציות יעילות מאוד להתמודדות איתו.

תוכן עניינים

מה זה כאבי גב חזקים מאוד?

כאבי גב מהווים חלק אינטגרלי של האנושות מאז ומתמיד. כמעט כל בן אדם חווה כאבי גב בחייו בעוצמות כאב משתנות.

הכאבים בגב תוקפים אותנו כאשר אנחנו מפעילים על הגוף לחץ פיזי מופרז, כאשר אנחנו מזלזלים בפעילות הגופנית שלנו, או כאשר היציבה שלנו היא לקויה. כאבי הגב עשויים לבוא גם בעקבות פגיעה טראומתית או במהלך תהליך הריון.

לרוב הכאבים באים לתקופה קצרה בת מספר ימים עד שבועיים, ואז הם חולפים מעצמם. ולכן אנחנו כבר לא מתרגשים כל כך כאשר הם מופיעים. אבל מה שכן מעורר אצלנו תחושות לחץ ודאגה זה כאשר הכאב בגב מופיע בעוצמה חזקה מאוד. או אז אנחנו מתחילים לחשוש שמא יש לנו בעיה משמעותית בגב.

אז תקבלו צפירת הרגעה. כאבים חזקים בגב כשלעצמם לא מעידים אוטומטית על בעיה חמורה. לפעמים הכאבים חזקים, פשוט כי הם חזקים, מבלי לרמז כלום על איזו שהיא בעיה עלומה ומסתורית.

אז מתי כאב גב חזק מאוד כן מעיד על בעיה רצינית?

כדי להתחיל לחשוש לכך שהכאב החזק בגב מעיד על בעיה משמעותית צריך שיהיה לפחות אחד מהתנאים הבאים:

  1. הכאבים נמשכים לאורך זמן של יותר משבועיים
  2. הכאבים בגב מלווים בתסמינים נוספים חריגים ברחבי הגוף.

התסמינים הנלווים עשויים להיות בין היתר:

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!​ השאירו פרטים​!!!

וכמו כן כל תסמין חריג המופיע לצד כאבי הגב המעורר את החשד שלכם.

 

אז מה עושים כאשר מתקיים אחד מהתנאים המופיעים לעיל?

במקרה שכזה אין לבזבז זמן יקר ויש לפנות לבדיקה מקיפה ויסודית אצל רופא. מכיוון  שבמקרים כאלה הכאב בגב אכן עשוי להעיד על בעיה ברמת חומרה כזו או אחרת.

 

אז כיצד ניתן להתמודד עם הכאב החזק בגב ביעילות?

ניתן להיעזר באמצעות כמה וכמה דרכים כדי להקל על כאבי הגב החזקים.

 

כאן נפרט לכם 5 דרכים אפקטיביות מאוד להקלה על הכאבים החזקים מאוד בגב:

 

יציבה תקינה:

אחת הסיבות העיקריות לכאבי הגב היא יציבה לא נכונה של הגוף בעמידה או בישיבה. לדוגמא בן אדם שיושב בצורה לא נכונה שעות רבות מול מחשב, או שהוא נוהג ברכב לאורך זמן ארוך בישיבה מסורבלת, עשוי לחוות כאב גב עוצמתי.

זה קורה מכיוון שהיציבה הלקויה גורמת ללחץ מופרז המופעל על עמוד השדרה, שהוא מצידו 'לא נשאר חייב' ומחזיר לנו מנה אחת אפיים.

ולכן יש להשתדל לעמוד בצורה נכונה, ובעיקר לשבת בצורה הבאה: גב זקוף, כתפיים רפויות, כפות רגליים ישרות על הקרקע, ואם אפשר כדאי גם לשים כרית בין האזור התחתון של הגב לבין משענת הכיסא.

 

הגנה על עמוד השדרה:

כאשר אנחנו מפעילים על עמוד השדרה שלנו לחץ ועומס בלתי סביר, הרי שברור שהוא ייכנע בשלב כל שהוא לעומס הזה, וזה יתבטא בכאבים חזקים מאוד בגב.

ולכן אין לאמץ את הגוף במאמץ פיזי יוצא דופן לאורך זמן, וכמו כן רצוי להימנע ממתיחת הגוף בצורה קיצונית (כמו למשל בניסיון להגיע לגובה), ולא פחות חשוב יש להתכופף כמה שפחות, ואם כבר מתכופפים יש לעשות את זה בצורה הבאה: גב זקוף לגמרי, ברכיים מתקפלות, וחזרה מהירה ככל הניתן למצב עמידה.

 

חיזוק שרירי ורצועות הגב באמצעות תרגילים ממוקדים:

כאבי הגב תוקפים בתדירות גבוהה יותר ובעוצמה חזקה יותר, כאשר שרירי הגב לא חזקים מספיק בשביל לספק את התמיכה המתבקשת לעמוד השדרה שלנו.

ולכן חשוב מאוד לשמור על פעילות גופנית מתמדת כגון: הליכה, ריצה, שחיה ועוד.

וכמו כן מומלץ ביותר לפנות לפיזיותרפיסט על מנת שהוא יתאים בעבורכם תוכנית אימונים ותרגילים המותאמת לכם אישית, לצורך חיזוק שרירי ורצועות הגב שלכם.

 

תזונה נכונה ומחזקת:

לתזונה שאנחנו צורכים יש משקל משמעותי לבריאות הכללית שלנו בכלל, ועל בריאות הגב שלנו בפרט. ולכן חשוב מאוד לצרוך מזונות העשירים באשלגן (בננות) ובמגנזיום (שוקולד מריר). מזונות כאלו יספקו רכיבים תזונתיים מעולים לשרירים שלנו, מה שיחזק אותם מאוד, וכך יהיה בהם מספיק כוח לתמוך כמו שצריך בגב. וכך נשיג הקלה משמעותית בכאבי הגב החזקים מאוד.

 

מזרון נוח:

אנשים לא מספיק מודעים לכך, אבל למזרון עליו אנחנו ישנים בלילה יש השפעה מכרעת על בריאות הגב שלנו. ולכן חשוב להקפיד ולישון תמיד על מזרון נוח. וכך אולי אפילו נצליח למנוע מראש כאב גב חזק מאוד.

 

הרגעת הכאבים החזקים בטווח הזמן המיידי:

לעיתים הכאבים כל כך חזקים שאנחנו רוצים להשיג הרגעה מיידית לכאבים, לצורך זה תוכלו להשתמש במגוון כדורים להרגעת כאבי הגב, משחות להרגעת כאבי גב או מדבקות להרגעת כאבי גב חזקים.

 

לסיכום:

  • כאבי הגב לא מופיעים תמיד באותה עוצמה. לעיתים הם חלשים יחסית, אך לעיתים הם תוקפים אותנו בעוצמה יוצאת דופן, ואז באופן טבעי אנחנו מתחילים להילחץ.
  • והאמת היא שאין צורך להילחץ, הכאבים החזקים בגב לאו דווקא מעידים על קיומה של בעיה יוצאת דופן.
  • הכאב החזק בגב עשוי להעיד על מצב בעייתי כאשר הוא לא חולף תוך שבועיים, או כאשר הוא מלווה בתסמינים נוספים כגון הקרנת הכאב לכל מיני אזורים בגוף, חוסר תחושה או עקצוץ ברגליים או בידיים, חום, צמרמורות ועוד. במקרים אלו יש לפנות בהקדם לבדיקת רופא.
  • ניתן להקל על הכאבים החזקים בגב בין היתר באמצעות: יציבה תקינה, הימנעות ממאמץ פיזי מופרז, תרגילים ממוקדים, תזונה נכונה ומזרון נוח.

שאלות נוספות

לא בהכרח. כאבי הגב יכולים להתבטא במגוון עוצמות, עוצמת הכאב לא תמיד מעידה על בעיה משמעותית. אך קיימים מקרים בהם הכאב החזק כן יכול להיות סימן לבעיה רצינית יותר.
אי אפשר למנוע כל כאב גב, אבל יש בהחלט מה לעשות בשביל להוריד דרסטית את הסיכויים להתפתחות כאבי גב חזקים. (באמצעות פיזיותרפיה, יוגה, פעילות גופנית ועוד)
יותם ארבל
יותם ארבל

את כאבי גב התחתון הכרתי עוד בילדות, ולאחר תקופת התמודדות לא פשוטה החלטתי שלא עוד.
אני אעשה הכול כדי למנוע את הסבל הזה מאנשים באשר הם.
את כל שיטות הטיפול הרבות שלמדתי לעומק, ואת כל הידע על דרכי ההתמודדות עם כאבי גב שרכשתי לעצמי, אני גאה ושמח לחלוק איתכם הגולשים, וכהיום אני גם יודע לכוון אתכם לטיפול המתאים עבורכם במטרה לסלק ממכם את הכאבים העזים, ולהשיב את חייכם למסלול התקין.

אומרים די לסבל, מותירים מאחור את כאבי הגב, וחוזרים לתפקוד מלא!

השאירו פרטים!!!
פוסטים אחרונים

אומרים די לסבל, מותירים מאחור את כאבי הגב, וחוזרים לתפקוד מלא!

השאירו פרטים!!!