תעשו טובה לגב שלכם – תשבו כמה שפחות!

הסבל לא נותן מנוח? – מומחה גב מומלץ מטעמנו ייצור אתכם קשר, לסילוק הכאבים – השאירו את פרטיכם.

תארו לעצמכם מצב בו אתם לוקחים את אחד מהאצבעות בידיים שלכם ומותחים אותו לאחור בצורה קיצונית. אין ספק שזה יגרום לכאבים עזים ובלתי נסבלים, ותחזירו את האצבע לצורתו המקורית מהר מאוד.
כאשר אנחנו יושבים הרבה זמן, אנחנו עושים לגב שלנו בדיוק את מה שאנחנו נמנעים לעשות לאצבע. הישיבה היא לא הצורה הטבעית של הגב, היא מעוותת את הגב ומפעילה עליו לחץ? אז למה אנחנו לא נמנעים מזה? מכיוון שבניגוד לעיוות האצבע שהכאבים הם מיידיים, במקרה של הגב הכאב לא מתבטא מיידית, אלא מתפרץ בהפתעה לאחר זמן מה.
על כך בשורות הבאות.

ישיבה ממושכת וכאבי גב

תוכן עניינים

המקור של רוב כאבי הגב – ישיבה ממושכת.

את כאבי הגב והגורמים להם נהוג לכנות בשלל שמות כגון: כאבי גב לא ספציפיים, סיאטיקה, פריצת דיסק, בלט דיסק וכו. זה נכון, כאבי גב עלולים לבוא בעקבות הרבה מאוד סיבות, אבל יש גורם אחד עיקרי שהוא שותף משמעותי בהולדת הבעיות האלו – ישיבה ממושכת.

המבנה הטבעי של הגב הוא זקוף, ובעולם מתוקן כך הוא צריך להיות לאורך רוב הזמן. הגב גם אוהב מאוד להיות בתנועה ובפעילות, זה מחזק אותו ושומר עליו. אך לצערנו נכון להיום, כאשר יותר ויותר משרות עבודה בשוק הן מול מחשבים, והמון אנשים מבלים שעות רבות ביום בנסיעה ברכבים, בישיבה כפופה. כאבי הגב מרימים את ראשם ובגדול. הישיבה הממושכת בתוספת העדר פעילות גופנית מספקת גורמים לשלל בעיות גב שתוקפים לפחות 80% מהאוכלוסייה.

כאשר מהנדס קובע עמוד מרכזי בבסיסו של מבנה רב קומות, הוא משרטט בדיוק היכן העמוד צריך לעמוד ובאיזו צורה. כל שינוי ועיוות בתוכנית המקורית מציב את המבנה כולו בסכנת קריסה חמורה. עמוד השדרה, הוא העמוד המרכזי בגוף האדם. הוא מהונדס בתבונה ובדיוק שאין שני להם. הוא מכיל דיסקים, חוליות, רצועות ושרירים שתפקידם לייצב את הגוף ולשמור על תפקודו התקין. כאשר אנחנו יושבים לאורך זמן אנחנו מעוותים את העמוד המרכזי של גופנו, פוגעים בו, ומעמידים את בריאותינו בסכנה.

 

חטא על פשע – ישיבה ממושכת בצורה לא נכונה.

עם כל הכאב שבדבר, ישיבות ממושכות ומוגזמות בשנות ה2000 היא עובדה מוגמרת וכואבת. אבל הבעיה לא מסתכמת רק בכך. רוב האנשים שיושבים ממושכות, יושבים בצורה לקויה. מה שמגביר פי כמה וכמה את הלחץ על עמוד השדרה, ומעלה את הפגיעות של הגב בצורה קיצונית.

תכנסו רנדומלית לכל משרד שתרצו, ותבחנו את האופן בו אנשים יושבים. אחד יושב עם גב עליון כפוף (מתכון בטוח להתפתחות קיפוזיס, כלומר עקמת) השני יושב עם גב שמוט לאחור, והשלישי בכלל זרוק על צד הכיסא בצורה מעוותת לחלוטין. כל אלה כותבים באופן הישיבה שלהם פרק של כאבים עזים בגב, בהיסטוריה הרפואית העתידית שלהם. לעיתים רחוקות עשויה ישיבה שכזו לאורך שנים להוביל לבעיות משמעותיות בגב, שיצריכו ביצוע של ניתוח.

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!​ השאירו פרטים​!!!

 

התהליכים השליליים שעוברים על הגב כתוצאה מישיבה ממושכת:

  • העדר חילוף חומרים תקין – הישיבה מונעת חילוף חומרים בכל חלקי הגב, ופוגע בתקינותו ובבריאותו. (ירידה בחילוף החומרים גורמת לעוד שלל בעיות גופניות שאינן קשורות לגב)
  • פגיעה ברצועות ובשרירי הגב – הרצועות והשרירים שמקיפים את העמוד השדרה, מתעוותים ונמתחים במקרה של ישיבה ממושכת, מה שעשוי לגרום לכאבים עזים בגב המכונים 'כאבים לא ספציפיים' כלומר כאבים המופיעים ללא בעיה נראית לעין בגב.
  • חולשת שרירים ורצועות בגב – עמוד השדרה נתמך על ידי מערכת של שרירים שתפקידה לתת 'גב' לעמוד השדרה. עמוד השדרה מתמודד עם עומס רב, מה שמחייב שרירים חזקים ותומכים. במקרה של ישיבה ממושכת שרירי הגב מתנוונים, ולא מספקים את התמיכה הנדרשת לעמוד השדרה.
  • חשיפת עמוד השדרה למגוון פגיעות – עמוד השדרה של בן אדם יושב, סובל כאמור מאי חילוף חומרים, העדר תמיכת שרירים ושחיקה מתמדת של הדיסקים והחוליות. מה שאומר שהגב פגיע מאוד, ועשוי להיפגע מכל נפילה קטנה וכדומה.

 

מזעור והקטנת נזקי הישיבה הממושכת.

היות ובזמננו כמעט בלתי אפשרי להימנע מישיבה ממושכת, חשוב לפחות למזער ולהקטין את הנזקים, באמצעות:

  • הימנעות מישיבה רצופה (הפסקה של מספר דקות כל 20/30 דקות)
  • מתיחות גב, או תרגילים לחיזוק שרירי הגב בכל הפסקה.
  • ישיבה בצורה נכונה (גב זקוף, רגליים ישרות על הקרקע וכתפיים שמוטות)
  • הקפדה על פעילות גופנית בכל יום. זה יכול להיות הליכה מהירה / ריצה, שחיה, משחקי כדור ועוד.
  • במידה וזה מתאפשר כדאי לבחון הקמת עמדת עבודה בעמידה.
  • להקפיד לשבת רק על כיסאות אורטופדיים ובריאים לגב.

 

לסיכום:

  • אנשים לא מודעים מספיק לעוצמת הנזק שישיבה ממושכת גורמת לגב.
  • ישיבה ממושכת גורמת לשלל בעיות גב כגון סיאטיקה, פריצות דיסק ועוד.
  • חשוב לקחת מידי פעם הפסקות מהישיבה, להקפיד על פעילות גופנית מידי יום, וכמובן לשבת בצורה נכונה.

שאלות נוספות

כל ישיבה ממושכת לא טובה לגב. ישיבה בצורה תקינה היא הרע במיעוטו, אבל עדיין רעה מאוד לגב.
בהחלט. אנשים נוטים לחשוב שפריצת דיסק היא רק תוצאה של מאמץ או חבלה, אבל זה לא נכון.
יותם ארבל
יותם ארבל

את כאבי גב התחתון הכרתי עוד בילדות, ולאחר תקופת התמודדות לא פשוטה החלטתי שלא עוד.
אני אעשה הכול כדי למנוע את הסבל הזה מאנשים באשר הם.
את כל שיטות הטיפול הרבות שלמדתי לעומק, ואת כל הידע על דרכי ההתמודדות עם כאבי גב שרכשתי לעצמי, אני גאה ושמח לחלוק איתכם הגולשים, וכהיום אני גם יודע לכוון אתכם לטיפול המתאים עבורכם במטרה לסלק ממכם את הכאבים העזים, ולהשיב את חייכם למסלול התקין.

אומרים די לסבל, מותירים מאחור את כאבי הגב, וחוזרים לתפקוד מלא!

השאירו פרטים!!!
פוסטים אחרונים

אומרים די לסבל, מותירים מאחור את כאבי הגב, וחוזרים לתפקוד מלא!

השאירו פרטים!!!