כאבי גב לא ספציפיים – מה זה, וכיצד מתמודדים?

הסבל לא נותן מנוח? – מומחה גב מומלץ מטעמנו ייצור אתכם קשר, לסילוק הכאבים – השאירו את פרטיכם.

מדובר באחד הדברים היותר מוזרים ומשונים. כאבי תופת בגב שלא מרפים, לילות ללא שינה, ימים ללא יכולת ללכת לעבודה. ואז כאשר הולכים אל הרופא התשובה שלו היא: 'אין דבר, אלו כאבי גב לא ספציפיים, זה יעבור'.
התשובה הזאת היא די משונה בעינינו. איך כאב גב לא ספציפי (כאב גב שאין לו סיבה מיוחדת) גורם לכזה כאב? ממה הוא בכלל נובע? האם ניתן למנוע אותו? וכיצד מקלים על הכאבים בינתיים.
את כל התשובות לשאלות האלה תקראו במאמר זה.

כאבי גב לא ספצפיים

תוכן עניינים

בואו נדבר על כאבי גב לא ספציפיים.

כאבי גב לא ספציפיים מהווים רוב המקרים של כאבי הגב. כלומר רוב האנשים המתמודדים עם כאבי גב, לא סובלים מבעיה פנימית ספציפית הגורמת להם.

אם כך למה כואב לנו הגב?

עמוד השדרה שלנו סוחב על עצמו המון. הוא מחזיק את כל כובד פלג גוף עליון. והוא מאפשר לנו להרים משאות כבדים, להימתח, להתכופף וכו'. סביב עמוד השדרה קיימת מערכת של שרירים ורצועות שתפקידם לתמוך בעמוד השדרה, ולהעניק לו את ה'גב' שיוכל להחזיק את הגוף. כאשר שרירים אלו נחלשים ומתרופפים מכל סיבה שהיא, והם לא מספקים לעמוד השדרה את התמיכה שהוא זקוק לו, הרי שעמוד השדרה ניצב במערכה לבד, והוא נאלץ להמשיך להחזיק את הגוף ללא התמיכה המתבקשת. ולכן נוצרים הכאבים בגב.

סיבה נוספת לכאבי גב לא ספציפיים, זה במקרה של מתיחת שריר את רצועה בגב (כתוצאה ממאמץ פיזי מופרז, או ממתיחה קיצונית של הגוף) גם אז עשויים להיווצר כאבים עזים.

אז אם אתם מתמודדים עם התקף של כאבי גב, הסיבה לכך תהיה נעוצה ברוב המקרים באורח חיים לקוי שפוגע בעוצמת השרירים בגב.

 

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!​ השאירו פרטים​!!!

מה הם הגורמים העיקריים לכאב גב לא ספציפי?

רוב הסיבות לכאבי גב לא ספציפיים קשורות לאורח החיים שלנו, ולכן בכוחנו לשפר את המצב במידה רבה, להקל על הכאב ולמנוע מראש אפיזודות חוזרות.

 

והנה הפעולות היומיומיות שלנו שמביאות עלינו את כאבי הגב:

  1. חוסר בפעילות גופנית

פעילות גופנית היא קריטית לשימור שרירי הגוף ברמת תפקוד טובה. העדר פעילות גופנית מספקת גורם לשרירי הגב שלנו להתנוון ולהיחלש בצורה משמעותית. ולכן הם לא מצליחים לתמוך בעמוד השדרה כנדרש, ומשם הדרך לכאבי גב היא מאוד קצרה.

  1. הריון

במהלך התהליך ההריוני עוברים על גוף האישה שינויים רבים. במסגרת השינויים האלה מפריש הגוף הורמונים שנועדים לשחרר ולהרפות את שרירי ורצועות הגב, על מנת לפנות מקום לעובר, כמו כן עשוי משקל העובר למתוח את שרירי הגב. ולכן נשים הריוניות רבות מתמודדות עם כאבי גב לא ספציפיים בהריון.

  1. יציבה לקויה

השרירים בגב מושפעים גם מיציבה לקויה מכיוון שאז הם צריכים לעבוד קשה יותר כדי לשמור על הגוף שלנו זקוף ומאוזן. ולכן הם מתוחים וכואבים מה שעלול להוביל להתכווצויות שרירים ולכאבים.

  1. מתיחה חדה של הגוף

כאשר אנחנו מתאמצים להגיע לאיזה שהוא מקום גבוה או עמוק ומותחים את הגוף, אנחנו מותחים על הדרך גם את שרירי הגב, ולכן זה יוצר כאב עז בגב.

  1. אורח חיים יושבני

גוף האדם לא תוכנן לשבת שעות על גבי שעות.

כאשר אנשים יושבים, עמוד השדרה מכופף, מה שגורם לשרירי הבטן להיחלש, ואנחנו כבר יודעים שזו מתכונת בטוחה לכאבי גב.

  1. סטרס

גב האדם הוא החלק הגמיש והחזק ביותר בגוף האדם. עם זאת, זה גם אזור רגיש מאוד. מתח יכול לגרום לכאבי גב מכיוון שכאשר אנו לחוצים, השרירים שלנו מתכווצים ומתמתחים. זה גורם לשרירים למשוך ברצועות ובעצמות בגב. זה יכול להוביל לכאבים בגב התחתון או בגב העליון.

 

כמו כן עלולים לגרום לכאבי גב לא ספציפיים, מאמץ פיזי יוצא דופן, התכופפות בצורה לא נכונה ועוד.

 

כיצד מתמודדים עם כאבי גב לא ספציפיים?

קודם כל עלינו לזהות את המקומות בהם אנחנו לא מספיק שומרים על שרירי הגב שלנו, ולתקן את אורח חיינו בהתאם. זה יעזור לנו למנוע כאבים כאלה בעתיד, וגם להעביר את הכאבים הקיימים.

בעת התקף כאב לא ספציפי בגב מומלץ להימנע משכיבה ממושכת, אלא ההפך לשמור כמה שיותר על פעילות גופנית על מנת לחזק את השרירים. את הכאב ניתן להרגיע באמצעות משככי כאבים או נוגדי דלקת ללא מרשם, הנחת קרח על מקום הכאב, קומפרס חם או אמבטיה חמה, עיסוי, תרגלי חיזוק לשרירי הגב, ועוד.

במידה והכאב לא חולף תוך שבועיים יש לפנות לבדיקת רופא.

 

לסיכום:

  • כאבי גב לא ספציפיים הם הכאבים בגב שרובנו מתמודדים איתם.
  • כאבים אלו נובעים לרוב מחולשת שרירי ורצועות הגב או מתיחתם.
  • את הכאבים ניתן למנוע ולרפא באמצעות שינוים מתבקשים באורח החיים שישפרו את תפקודם התקין של שרירי הגב.

שאלות נוספות

כאשר קיימים תופעות כאב וחולשה בעוד חלקי גוף מלבד הגב, או כאשר הכאבים מתמשכים יותר מידי זמן.
בגיל השלישי הסיכוי לכך שיש סיבה לכאבים גבוה יותר, אבל עדיין חלק מהכאבים הם לא ספציפיים.
יותם ארבל
יותם ארבל

את כאבי גב התחתון הכרתי עוד בילדות, ולאחר תקופת התמודדות לא פשוטה החלטתי שלא עוד.
אני אעשה הכול כדי למנוע את הסבל הזה מאנשים באשר הם.
את כל שיטות הטיפול הרבות שלמדתי לעומק, ואת כל הידע על דרכי ההתמודדות עם כאבי גב שרכשתי לעצמי, אני גאה ושמח לחלוק איתכם הגולשים, וכהיום אני גם יודע לכוון אתכם לטיפול המתאים עבורכם במטרה לסלק ממכם את הכאבים העזים, ולהשיב את חייכם למסלול התקין.

אומרים די לסבל, מותירים מאחור את כאבי הגב, וחוזרים לתפקוד מלא!

השאירו פרטים!!!
פוסטים אחרונים

אומרים די לסבל, מותירים מאחור את כאבי הגב, וחוזרים לתפקוד מלא!

השאירו פרטים!!!