עודף משקל וכאבי גב – כשהמשקל עולה הגב דואב.

הסבל לא נותן מנוח? – מומחה גב מומלץ מטעמנו ייצור אתכם קשר, לסילוק הכאבים – השאירו את פרטיכם.

עודף משקל וכאבי גב – הנה שני תופעות בעייתיות שמצויות מאוד בעידן המודרני, ומסתבר שהן גם קשורות מאוד זו בזו.
במקרה של כאבי גב, כדי להבין את חומרת התופעה, נציץ בנתונים הסטטיסטיים שמדברים על לפחות 80% מהאוכלוסייה הסובלים מהם, ובמקרה של השמנת יתר לא צריך נתונים סטטיסטיים, פשוט נרים את העיניים סביבנו ונגלה אין ספור אנשים עגלגלים ולא מאוזנים מבחינת המשקל שלהם.
הדעה הרווחת היא שלנתונים הגבוהים של עודף המשקל, יש השפעה ישירה על הנתונים הגבוהים של כאבי הגב – על כך במאמר זה.

עודף משקל וכאבי גב

תוכן עניינים

השמנת יתר, המגפה של שנות האלפיים שלא פוסחת גם על הגב.

השמנת יתר היא תופעה שרק הולכת ונעשית רחבה ועמוקה יותר באוכלוסיית המערב. השפע השורר ברחובות, הפיתויים האין סופיים, אוכל הרחוב ההרסני הזמין בכל סמטת רחוב נידחת, מצליחים לסחרחר אותנו, ולשאוב אותנו לתזונה איומה שמכריעה את הבריאות שלנו וגובה מאיתנו מחיר בריאותי יקר. בארצות הברית למשל שהיא הסמל של התרבות המודרנית, שני שליש מהאוכלוסייה סובלים מהשמנת יתר, כאשר 8 מיליון מתוכם מתמודדים עם השמנת יתר חולנית. ולא פחות מ2.5 מיליון בני אדם מקפחים את חייהם מידי שנה בעולם בגלל השמנת יתר.

טוב, אנחנו יכולים להרחיב עוד זמן רב על השמנת יתר, ותוצאותיה ההרסניות. אך לא לשם כך התכנסנו למאמר זה. אותנו מעניין בעיקר הקשר בין עודף משקל לכאבי גב – וקשר כזה אכן קיים והוא כואב מאוד.

אנשים שנושאים על גופם קילוגרמים מיותרים עלולים לשאת גם את מחיר כאבי הגב, ולאורך זמן לסבול מכל מיני בעיות משמעותיות יותר בגב כגון: בלט או פריצת דיסק, סיאטיקה, דלקות בגב ועוד.

כאבי גב כתוצאה מהשמנת יתר יכולים להיות נקודתיים, או להפוך להיות כרוניים ואקוטיים.

 

למה השמנת יתר גורמת לכאבי גב?

 

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!​ השאירו פרטים​!!!

קיימים מספר גורמים בגינם עודף משקל גורם לכאבי גב, והנה העיקריים שבהם:

 

  1. הפעלת לחץ על עמוד השדרה

ישנם שני סוגים של לחץ שעודף משקל מפעיל על עמוד השדרה:

הסוג הראשון נובע מדחיסה של החוליות. זה קורה כאשר משקלו של אדם מפעיל לחץ על עמוד השדרה שלו לכיוון מטה, דוחס אותו וגורם לחוליות להישחק זו בזו, מה שעשוי לגרום לכאבים חזקים ובעיות משמעותיות בגב.

הסוג השני של הלחץ נובע מהעומס המוגבר על חלקים מסוימים של עמוד השדרה. הדבר נגרם על ידי דחיפה של רקמת שומן באזורים שבהם השרירים והעצמות נפגשים, כגון דיסקים בין חוליות בעמוד השדרה או מפרקים בגב התחתון.

 

  1. יציבה לקויה

ישנם דברים רבים שעלולים לגרום ליציבה לקויה, אך אחד הנפוצים ביותר הוא משקל עודף. ככל שיש לך יותר משקל על הגוף, כך הוא מפעיל יותר לחץ על עמוד השדרה שלך והסבירות שצורת היציבה תתעוות עולה משמעותית.

משקל עודף יכול גם להשפיע על אופן ההליכה, מה שעלול להוביל ליציבה לקויה לאורך זמן. כשאנחנו הולכים לאורך זמן בצורה לקויה בגין עומס המשקל השוכן על הגב, שרירי הגב שלנו עובדים קשה יותר כדי לשמור על עמוד השדרה שלנו ולתמוך בו. וזה יכול לגרום למתיחה ונוקשות של השרירים בצוואר ובגב.

 

  1. סיאטיקה

העצב הסיאטי הוא העצב הארוך והרחב ביותר בגוף האדם. זה מתחיל מחוט השדרה ועובר דרך הישבן, במורד החלק האחורי של כל רגל.

סיאטיקה היא מצב שבו גירוי של העצב הסיאטי גורם לכאב להקרין מהגב התחתון למטה דרך אחת או שתי הרגליים, או לפעמים אפילו עד כפות הרגליים. עודף המשקל עשוי להפעיל לחץ על החוליות והדיסקים בעמוד השדרה, שבתורם ילחצו על העצב הסיאטי ויגרמו לכאבי גב חזקים.

 

  1. העדר פעילות גופנית מספקת

אחד הדברים הכי חשובים לבריאות הגב, זו פעילות גופנית מתמדת. פעילות הגופנית מחזקת את שרירי ורצועות הגב שתפקידם לתמוך בעמוד השדרה.

אנשים בעלי עודף משקל, פעילים פחות גופנית ברוב המקרים, מה שמחליש ומנוון את שרירי הגב, ומותיר את עמוד השידרה ללא התמיכה לה הוא דרוש תמיד, ובמיוחד כאשר הוא סוחב קילוגרמים עודפים.

 

אז תכלס מה עושים?

אם אתם מצפים לגלות פתרונות קסם לכאבי גב הנגרמים מהשמנת יתר, אתם עומדים להתאכזב מאוד.

ההמלצה היא פשוט להוריד במשקל, ולחתור להגיע למשקל המומלץ לנו בהתאם לגיל ולגובה שלנו. כמו כן מומלץ להקפיד על פעילות גופנית יום יומית, על מנת לחזק את שרירי הגב. במבחן התוצאה, מעידים אנשים שסבלו מעודף משקל ומכאבי גב, שככל שהם הורידו במשקל כאבי הגב הלכו ונעלמו.

 

לסיכום:

  • את הנזקים הבריאותיים של השמנת יתר כולנו יודעים לדקלם, אבל אחד מהנזקים הפחות מוכרים זה כאבי הגב.
  • כדי להיפטר מכאבי גב הנגרמים מעודף משקל, אין מנוס מאימוץ משטר תזונה והורדה במשקל.

שאלות נוספות

בהחלט כן. אמנם כאבי הגב האלה נעשים נפוצים יותר ככל שהגיל עולה, אבל גם ילדים עשויים לסבול מהם.
זה אולי ירגיע את הכאב זמנית, אך לא יפתור את הבעיה מהשורש.
יותם ארבל
יותם ארבל

את כאבי גב התחתון הכרתי עוד בילדות, ולאחר תקופת התמודדות לא פשוטה החלטתי שלא עוד.
אני אעשה הכול כדי למנוע את הסבל הזה מאנשים באשר הם.
את כל שיטות הטיפול הרבות שלמדתי לעומק, ואת כל הידע על דרכי ההתמודדות עם כאבי גב שרכשתי לעצמי, אני גאה ושמח לחלוק איתכם הגולשים, וכהיום אני גם יודע לכוון אתכם לטיפול המתאים עבורכם במטרה לסלק ממכם את הכאבים העזים, ולהשיב את חייכם למסלול התקין.

אומרים די לסבל, מותירים מאחור את כאבי הגב, וחוזרים לתפקוד מלא!

השאירו פרטים!!!
פוסטים אחרונים

אומרים די לסבל, מותירים מאחור את כאבי הגב, וחוזרים לתפקוד מלא!

השאירו פרטים!!!