כאבי גב כתוצאה מתאונה – לא מזלזלים – מטפלים.

הסבל לא נותן מנוח? – מומחה גב מומלץ מטעמנו ייצור אתכם קשר, לסילוק הכאבים – השאירו את פרטיכם.

אין איך להתכונן לזה. אין כל סימן מקדים. זה בא בפתאומיות. רכב שבא משום מקום מתנגש, וגורם לחיים להשתנות.
כאבי גב הם כאבים מאוד שכיחים, אבל בניגוד למקרים אחרים כשהם מופיעים בעקבות תאונה הם מפתיעים אותנו לחלוטין. ואנחנו עלולים למצוא את עצמנו כאובים ומבולבלים, ונטולי כל מושג כיצד לפעול נוכח זה. אנחנו מנסים לעשות לעצמנו סדר ולהבין. למה נגרם הכאב בגב? מה זה אומר? האם זה מסוכן? וכיצד מטפלים?
במאמר הבא נעשה לכם סדר בכל הקשור לכאבי גב הבאים כתוצאה מתאונה.

כאבי גב מתאונה

תוכן עניינים

למה כואב הגב לאחר תאונה? ומה מאפיין את הכאבים האלה?

באופן אסוציאטיבי כאשר מדברים על תאונה אנו חושבים על תאונות דרכים הנגרמות בעקבות התנגשויות שונות הקשורות לכלי רכב. אבל תאונה זו לא רק משהו המתרחש בכביש. תאונה יכולה להיות גם נפילה מסולם, פציעה כתוצאה מפעילות ספורטיבית, או החלקה על משטח רטוב, ועוד.

כאבי גב המתרחשים בעקבות תאונה הם סוג של כאבי גב פוסט טראומטיים. סוג זה של כאבי גב הוא על פי רוב תוצאה של פגיעה בשרירים, ברצועות, או בחוליות בעמוד השדרה.

הסיבות השכיחות ביותר לסוג זה של כאבי גב הן:

  • התכווצות שרירים
  • לחץ בשריר
  • מתיחה או נקע ברצועה
  • חוליות שבורות
  • חבלות או חבורות בחוליות, שרירים ורצועות

על פי רוב הכאבים יופיעו מיד לאחר התאונה. אך במקרים אחרים הכאבים יצוצו בהדרגה לאחר מספר שעות או ימים. והסיבה לכך היא שכאשר אנו נפצעים, הגוף מייצר משככי כאבים טבעיים הנקראים אנדורפינים שיעזרו לנו להתמודד עם הכאב. כאשר יש שינוי פתאומי בסביבה, הגוף שלנו יפיק יותר אנדורפינים כדי לנסות ולהגן עלינו מכל פציעה נוספת. ולכן הכאבים בגב לא תמיד מורגשים מיד לאחר התאונה, אלא אחרי הפוגה מסוימת, כאשר משככי הכאבים הטבעיים דועכים בגוף.

עוצמת הכאבים לאחר תאונה משתנים ממקרה למקרה. בחלק מהמקרים הכאבים הם די חלשים ומורגשים בצורה נסבלת. ובחלק אחר של המקרים הכאבים הם עזים ועוצמתיים באופן שהם לא מאפשרים המשך תפקוד.

הכאבים עשויים להופיע לתקופה קצרה יחסית ואז להיעלם לגמרי. אבל הם גם עשויים במקרים מסוימים להיות כרוניים ולהופיע לפרקי זמן ממושכים.

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!​ השאירו פרטים​!!!

הכאב בגב כתוצאה מתאונה עשוי להיות מורגש בכל אזורי הגב. זה מאוד תלוי באזור בו מתרחשת הפציעה.

לעיתים הכאבים בגב יהוו תסמין בודד ויחיד כתוצאה מהפציעה. אבל בחלק ניכר מהמקרים כאב הגב עשוי להיות מלווה בעוד כאבים ותסמינים כגון בין היתר:

  • נוקשות בגב, בצוואר או בזרועות
  • קושי בתנועה או בסיבוב
  • חוסר תחושה בצד אחד של הגוף
  • אובדן שליטה בשלפוחית השתן

זה מאוד תלוי באופי ועוצמת הפציעה.

 

מה הם הנזקים העשויים להיגרם לגב בעקבות תאונה?

הנזקים הנגרמים לגב בעקבות תאונה אינם אחידים בעוצמתם וחומרתם. פציעות אלו יכולות לנוע בין קלות עד חמורות, וחלקן אף עלולות להיות מסכנות חיים.

הגב הוא מבנה מורכב המורכב מעצמות, מפרקים, רצועות, שרירים וגידים. כאשר מבנים אלו נפגעים או ניזוקים בכל דרך שהיא, זה יכול להוביל למספר בעיות גב שונות כולל כאבים, התכווצויות שרירים וחולשה.

נזקים נוספים העלולים להופיע בעקבות תאונה הם בין היתר:

  • פריצת דיסק: פריצת דיסק מתרחשת כאשר השכבה החיצונית של הדיסק נקרעת ודוחפת את חוט השדרה או שורשי העצבים וגורמת לכאבים עזים.
  • היצרות עמוד השדרה: היצרות עמוד השדרה היא היצרות באזור של עמוד השדרה, מה שעלול לגרום לכאב וחוסר תחושה בזרועות וברגליים
  • שברים או נקעים בחוליות עמוד השדרה: שבר הוא שבר בעצם. נקע הוא פגיעה ברצועות המחברים עצמות לעצמות אחרות.
  • עקמת: עקמת היא עקמת צד של עמוד השדרה הגורמת לכאבי גב ונוקשות

 

עברתם תאונה ופציעה בגב? לא מתחכמים, נבדקים!

במידה וחוויתם תאונה. אל תתחכמו וגשו להיבדק אצל רופא. לעיתים לאחר תאונה הכאב לא מורגש על המקום, והוא עשוי להופיע בהמשך. זאת הסיבה שאנשים לפעמים מזלזלים בצורך בבדיקה. אבל זה עשוי להיות לא אחראי ואפילו מסוכן.

זה שהכאב בגב לא מורגש לא אומר שלא קיימת פציעה חמורה. גילוי מוקדם ומהיר של פציעות סמויות עשוי להיות קריטי ממש.

סיבה נוספת לחשיבות הבדיקה הרפואית היא משפטית. במידה והתאונה גרמה לכם לנזקים בגב ותרצו לתבוע את הביטוח הלאומי לצורך קבלת פיצויים. תדרשו למסמכים רפואיים שמציינים את הפציעה שלכם וקושרים אותה לתאונה. ככל שההבחנה הרפואית תהיה רחוקה יותר ממועד התאונה, היכולת לקשור בין הפציעה לתאונה נפגעת מאוד. וזה עלול להוביל אתכם למצב שלא תהיו זכאים לפיצויים כלל.

כיצד מטפלים בכאבי גב לאחר תאונה?

הטיפולים בכאבי גב לאחר תאונה משתנים מאדם לאדם. ברוב המקרים הפציעה היא קלה ולכן תוכל להסתפק בלנוח ולקחת משככי כאבים, או ליטול תרופות ללא מרשם כגון איבופרופן, פרצטמול או נפרוקסן, ייתכן שתרצה גם להתייעץ עם הרופא שלך לגבי נטילת תרופות מרשם לכאב שלך.

תוכל גם להצמיד כרית חימום או שקית קרח על האזור הכואב על מנת להקל על הכאב.

אפשר ומומלץ מאוד גם להיעזר בין היתר בפיזיותרפיה, עיסוי, ויוגה. שיטות טיפול אלו מסייעות מאוד בתהליך ההחלמה, והן מקלות על הכאב.

במקרים מסוימים ובעת הצורך יזריק הרופא למטופל משככי כאבים היישר לתוך השריר.

 

במקרים חמורים יותר ובהעדר ברירה אחרת הרופא עשוי להמליץ על ניתוח.

לסיכום:

  • כאבים בגב לאחר תאונה הם נפוצים מאוד, והם נובעים על פי רוב מפגיעה בשרירים או ברצועות הגב. אבל לפעמים הפציעה חמורה יותר עד כדי שברים ונקעים בחוליות, פריצות דיסק ועוד.
  • הכאבים של כאבי גב לאחר תאונה עשויים להיות קלים לעיתים. ובמקרים אחרים הם יכולים להיות עזים ועוצמתיים מאוד. וכמו כן הכאבים יכולים להופיע מיד אחרי התאונה, או לעיתים לאחר מספר שעות או ימים. הכאבים לפעמים עשויים להופיע לתקופה קצרה, או להפוך להיות כרוניים.
  • חשוב מאוד להיבדק אצל רופא אחרי תאונה, כדי לשלול הימצאותן של פציעות סמויות ומסוכנות, וכדי להיות זכאים לפיצויים מהביטוח הלאומי בעת הצורך.
  • על פי רוב הטיפולים בכאבי גב לאחר תאונה הם שמרניים, אבל במקרים מסוימים אין מנוס מביצוע ניתוח.

רפואה שלמה.

שאלות נוספות

משום מה אנשים נוטים לייחס את המילה 'תאונה' למשהו שקשור לפגיעה הקשורה לרכב. אבל האמת היא שכאשר מדברים על כאבי גב לאחר תאונה, מתכוונים גם לנפילה מסולם, להחלקה, לפציעה בעקבות הרמת חפץ כבד מאוד, ולמעשה כל כאבי גב הנובע ממקרה חיצוני פתאומי.
מה שמאפיין כאבי גב לאחר תאונה, זה שהם לא תמיד מופיעים מיד. הם עשויים להיות מורגשים גם לאחר מספר ימים. ולכן אי הרגשת כאב בגב לאחר תאונה, לא אומר שאין פציעה חמורה, ואפילו מסוכנת בגב. ולכן חשוב מאוד לפנות לאבחון גב לאחר תאונה, גם במידה והכאב כלל איננו מורגש לעת עתה.
יותם ארבל
יותם ארבל

את כאבי גב התחתון הכרתי עוד בילדות, ולאחר תקופת התמודדות לא פשוטה החלטתי שלא עוד.
אני אעשה הכול כדי למנוע את הסבל הזה מאנשים באשר הם.
את כל שיטות הטיפול הרבות שלמדתי לעומק, ואת כל הידע על דרכי ההתמודדות עם כאבי גב שרכשתי לעצמי, אני גאה ושמח לחלוק איתכם הגולשים, וכהיום אני גם יודע לכוון אתכם לטיפול המתאים עבורכם במטרה לסלק ממכם את הכאבים העזים, ולהשיב את חייכם למסלול התקין.

אומרים די לסבל, מותירים מאחור את כאבי הגב, וחוזרים לתפקוד מלא!

השאירו פרטים!!!
פוסטים אחרונים

אומרים די לסבל, מותירים מאחור את כאבי הגב, וחוזרים לתפקוד מלא!

השאירו פרטים!!!