כאבי גב חזקים – האם לנוח במיטה או לצאת לפעילות גופנית?

הסבל לא נותן מנוח? – מומחה גב מומלץ מטעמנו ייצור אתכם קשר, לסילוק הכאבים – השאירו את פרטיכם.

כאבי גב באים לבקר אותנו מידי פעם, והם אף פעם לא מותירים עלינו רושם נחמד, ובטח שלא 'טעם של עוד'.
מהרגע שבו הגב מתחיל לכאוב, דבר אחד בלבד מעסיק אותנו; איך להתפטר מהצרה הזאת בצורה המהירה והיעילה ביותר. בשלב הזה הסבתות מגלות לנו סודות מבית המרקחת האלטרנטיבי שלהן, ופתרונות לרוב מוצעים לנו מכל עבר.
אבל עוד לפני שנתחיל להיעזר בתכשירים כאלה או אחרים להקלה על כאבי הגב, כדאי שנדע האם נכון יותר לנוח במיטה, או דווקא לעשות פעילות גופנית כאשר יש לנו כאבי גב – על כך במאמר זה.

לא לנוח במיטה עם כאבי גב

תוכן עניינים

היכרות קצרה עם כאבי הגב – לא נעים להכיר!

כאבי גב הם כאבים מאוד נפוצים, והם נחשבים לאחד ממחוללי הנכות העיקריים בעולם. כאבי גב עשויים להופיע לכל אורך הגב, החל מאזור הגב העליון, עבור לגב האמצעי וכלה בגב התחתון. כאבי גב תחתון הם גם הנפוצים ביותר, מהם יסבלו לפחות 80% מבני האדם במהלך חייהם.

ברוב המקרים כאבי גב הם ביטוי להתנהלות יומיומית לא נכונה או לשינויים כל שהם בגוף, כגון למשל: הריון, הרגלי יציבה לקויים, ישיבה ממושכת או לא נכונה, עודף משקל, העדר פעילות גופנית מספקת, מאמץ פיזי מופרז, התכופפות בצורה לא נכונה ועוד ועוד. כל אלה יכולים לגרום לכאבי גב סתמיים המוגדרים כ'לא ספציפיים', שיחלפו מעצמם תוך 2 – 6 שבועות. אך כאשר אנחנו מתנהלים בצורת חיים לא נכונה לאורך זמן, כזאת שלא מתחשבת בבריאות ושלמות הגב, אנחנו עשויים לפתח בעיות גב כגון: פריצת דיסק, בלט דיסק, סיאטיקה ועוד. כאשר זה קורה הכאבים הופכים לקשים יותר והם אפילו עשויים להפוך להיות כרוניים.

במקרים אחרים כאבי הגב הם עדות למצב בסיסי בעייתי יותר בגוף כגון: מחלות ניווניות, בריחת סידן, ואפילו סרטן חלילה. במקרים אלו כמובן שהטיפול חייב להיות מהיר ומקיף.

כאשר אנחנו סובלים מכאבי גב, אחד הדברים החשובים שאנחנו חייבים לדעת כדי להעביר את הכאבים במהירות, זה מה לעשות ומה לא לעשות. ואחת השאלות הנפוצות בהקשר זה היא, האם לשכב ולנוח במיטה, או דווקא להקפיד על פעילות גופנית? – על שאלה זו נענה כעת.

 

אז תכלס כאשר כואב הגב, לשכב במיטה או לסגל משטר קפדני של אימונים גופניים?

בעבר הלא רחוק התשובה לשאלה זו הייתה, לשכב במיטה, לנוח ולחכות שכאבי הגב יחלפו. אך נכון להיום השתנתה הגישה לחלוטין, וההמלצה היא כן להקפיד על פעילות גופנית מסודרת כאשר סובלים מכאבי גב.

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!​ השאירו פרטים​!!!

השינוי הזה בא בעקבות ההבנה שהשכיבה הממושכת במיטה עושה יותר נזק מתועלת, והיא רק מנציחה ומעודדת את כאבי הגב.

הגוף שלנו בנוי כך שפעילות גופנית ותנועתיות מחזקות אותו ומתחזקות אותו. וכאשר זה לא קורה מתחיל הגוף לחרוק ולסגת לאחור. לאחר שהבנו את זה, יהיה פשוט יותר להבין למה שכיבה ממושכת במיטה במקרה של כאבי גב, גורמת בין היתר להתנוונות רצועות ושרירי הגב, היחלשות של הרקמות, ירידה בקצב התקין של חילוף החומרים בגוף, איבוד הגמישות וחופש התנועה ועוד שלל השפעות שליליות.

הפרדוקס הוא שכאשר כואב לנו הגב אנחנו צריכים יותר מתמיד לחזק את שרירי ורצועות הגב, לחזק את הרקמות, לעודד את חילוף החומרים, ולשמור על יכולת התנועתיות. וכדי להשיג את זה יש רק עצה אחת – פעילות גופנית.

מה שאומר שגם אם כואב לנו הגב באופן שקשה לנו להיות בתנועה, והאינסטינקט שלנו הוא לשכב במיטה ולהימנע כמה שיותר מתזוזות מכאיבות. כדאי לנו להתחיל אט אט לצאת מהמיטה ולהיות פעילים גופנית.

 

ומה עושים כאשר סובלים מכאבי גב איומים, שאינם מאפשרים פעילות גופנית?

בדרך כלל כאבי הגב עוצמתיים יותר ביום יומיים הראשונים להופעתם, בשלב הזה עדיין אין סיבה לא לשכב במיטה ולתת לגב שלנו לנוח קצת.

אבל כעבור יומיים של שכיבה, נזקי השכיבה עשויים להתחיל להצטבר, וזה השלב שמומלץ לנו לצאת מהמיטה על אף הכאב ולהתחיל לנוע.

אך יש לעשות זאת בהדרגתיות וברגישות, ותוך שאנחנו קשובים לגוף שלנו ולא מתעללים בו. תחילה נצא מהמיטה ונעשה סיבוב קטן ברחבי הבית, לאחר מכן נעשה סיבובים ממושכים יותר, וכאשר נרגיש שאנחנו כבר מסוגלים ליותר נעלה עוד ועוד את הרף, עד שנגיע לרמת פעילות גופנית מספקת ומועילה.

במקרים בהם מרגישים שקשה מאוד, או בלתי אפשרי לעשות פעילות גופנית. מומלץ להתייעץ עם פיזיותרפיסט מומחה, על מנת לקבל תרגילים ייעודים ומותאמים אישית שיעזרו לנו לחזור לשגרת פעילות גופנית בריאה.

כמו כן מומלץ לאלחש את כאבי הגב עם משחות או כדורים תרופתיים, לפני שיוצאים מהמיטה לפעילות גופנית.

 

לסיכום:

  • בניגוד למה שהומלץ בעבר לסובלים מכאבי גב, לנוח במיטה. ממליצים היום מומחי הגב לשמור על פעילות גופנית תקינה כאשר סובלים מכאבי גב.
  • שינוי גישה זה בא בעקבות ההבנה ששכיבה ממושכת מחלישה את הגב ומרחיקה את מועד ההחלמה.
  • במקרי כאב קיצוניים אפשר לנוח במיטה לזמן מוגבל, עד שהכאב ירפה מעט.

שאלות נוספות

להיעזר בתכשירים תרופתיים ולפנות לבדיקה אצל רופא.
ההמלצה היא לעשות פעילות גופנית, אך בשום אופן לא להתאמץ עם פעולות כמו; סחיבה, התכופפות ועוד
יותם ארבל
יותם ארבל

את כאבי גב התחתון הכרתי עוד בילדות, ולאחר תקופת התמודדות לא פשוטה החלטתי שלא עוד.
אני אעשה הכול כדי למנוע את הסבל הזה מאנשים באשר הם.
את כל שיטות הטיפול הרבות שלמדתי לעומק, ואת כל הידע על דרכי ההתמודדות עם כאבי גב שרכשתי לעצמי, אני גאה ושמח לחלוק איתכם הגולשים, וכהיום אני גם יודע לכוון אתכם לטיפול המתאים עבורכם במטרה לסלק ממכם את הכאבים העזים, ולהשיב את חייכם למסלול התקין.

אומרים די לסבל, מותירים מאחור את כאבי הגב, וחוזרים לתפקוד מלא!

השאירו פרטים!!!
פוסטים אחרונים

אומרים די לסבל, מותירים מאחור את כאבי הגב, וחוזרים לתפקוד מלא!

השאירו פרטים!!!