אורתופדיה לכאבי גב – בדרך להיפרדות מהכאבים

הסבל לא נותן מנוח? – מומחה גב מומלץ מטעמנו ייצור אתכם קשר, לסילוק הכאבים – השאירו את פרטיכם.

אם נמאס לכם לסבול מכאבי הגב, ולהסביר לעצמכם שזה בסך הכול דבר שקורה לכולם! פניה לאורתופד הוא הדבר הנכון לעשות מבחינתכם.
האורתופד הוא התחנה הראשונה בדרך לאפיון בעיית הגב. הוא יתחקה אחר הגורמים הפנימיים שמולידים את הכאבים אצלכם, ולפי זה הוא יקבע מה הטיפול הנכון, היעיל והמהיר ביותר למקרה שלכם.
במאמר הבא תקראו את כל מה שצריך לדעת על אורתופדיה בכלל, ולכאבי גב בפרט, בדרך לחיים טובים יותר.

אורתופדיה לכאבי גב

תוכן עניינים

אורתופדיה – קווים לדמותה:

אורתופדיה היא למעשה שיטת רפואה שמתמקדת בטיפול בפציעות טראומטיות או ליקויים מולדים או מתהווים של השרירים ועצמות האדם.

בניגוד לכל מיני סוגי טיפולים בכאבי וליקויי גב, החוסים תחת ההגדרה של 'רפואה אלטרנטיבית', האורתופדיה מהווה חלק אינטגראלי ממערך הרפואה הפורמאלי.

בישראל לצורך העניין כדי לקבל הסמכה רשמית כאורתופד, יש לעבור מסלול הכשרה תובעני וקפדני הכולל: לימוד רפואה לאורך 7 שנים, ובהמשך התמחות והתמקצעות ספציפית באורתופדיה עוד 6 שנים. בשלב הזה מקבלים הרופאים שסיימו בהצלחה את הלימודים תעודת מומחה לאורתופדיה מטעם משרד הבריאות.

אבל גם כאן הלימודים טרם הסתיימו. נתח משמעותי ממתמחי האורתופדיה מחליטים להמשיך עוד שנתיים של לימודים, במהלכן הם מתמקצעים בתתי תחומים בעולם האורתופדיה כגון: אורתופדיה לילדים, אורתופדית כירורגיה של עמוד השדרה, אורתופדיה לפציעות טראומה ועוד.

למה חשוב לנו לדעת את זה? מכיוון שכאשר אנחנו פונים לאורתופד לטיפול בכאבי, ליקויי או פציעות גב שלנו, נדע לגשת לכזה שתחום התמחותו הספציפית והמרכזית זה עמוד השדרה ואזור הגב.

 

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!​ השאירו פרטים​!!!

האם כל כאב גב מצדיק פניה למומחה לכאבי גב אורתופד?

כאבי גב הם בסך הכול כאבים מאוד נפוצים (בדגש על כאבי גב תחתון) ולכן לא כל אפיזודת כאב בגב צריכה להריץ אותנו לאבחנה וטיפול אורתופדי. לרוב כאבי הגב נובעים ממאמץ פיזי משמעותי, העדר פעילות גופנית מספקת, הריון, עודף משקל, מתיחת שריר או רצועה ועוד. והכאבים יחלפו מעצמם בטווח זמן של בין 2 – 6 שבועות. במקרים אלו אין צורך לקבל טיפול רפואי כל שהוא, אלא להמתין בסבלות שהכאבים ילכו כלעומת שבאו.

את הכאבים האלה ניתן להרגיע בינתיים, בעזרת: כדורים משככי כאבים, תרופות מאלחשות כאב ומפחיתות דלקת (כגון וולטרן), עיסוי, תרגילי חיזוק לגב, הרגעה עם חום (אמבטיה חמה) וקור (חבילת קרח) וכו'.

אך כאשר כאבי הגב מתמשכים לאורך תקופה ממושכת יותר, או כאשר הם חזקים וחריפים מאוד, או כאשר הם מקרינים לחלקי גוף נוספים כגון: בטן, מפשעה, עכוז, רגליים, ידיים, צוואר, זרועות, כתפיים ועוד. מומלץ לפנות לאבחון אצל אורתופד בהקדם האפשרי.

 

לאילו סוגי בעיות וכאבי גב יכולה אורתופדיה לסייע?

  • כאבי גב כתוצאה מפציעה טראומתית (תאונת דרכים, נפילה מגובה, פגיעה ספורטיבית, או אפילו סתם נפילה קשה ולא מוצלחת)
  • כאבי גב עליון
  • כאבי גב תחתון
  • כאב גב אמצעי
  • כאבים בעמוד השדרה הצווארי
  • העדר גמישות וקושי בתנועה לאורך עמוד השדרה
  • מום מולד אצל ילדים בגב
  • עקמת
  • קושי ביציבה תקינה
  • קושי בישיבה, עמידה או שכיבה, או במעבר בין התנוחות האלה

 

כיצד מאבחן אורתופד את שורש הבעיה בגב?

כמו בכל תחום רפואה אחר, האינפורמציה הראשונית שהרופא האורתופד מקבל הוא מהמטופל עצמו.

קודם כל האורתופד יתעניין על אופי כאבי הגב, הסימפטומים, התמודדויות הספציפיות של המטופל, אורך זמן התמשכות הכאבים, היסטוריה רפואית, ותופעות לוואי (אם הן קיימות). במידה והבעיה היא אצל ילד או תינוק, ההורה יהיה זה שיספק את המידע הרלוונטי לרופא.

בשלב השני יערוך האורתופד סדרת בדיקות גופניות, על ידי מישוש ידני וביצוע תרגילים מסוימים. לעיתים זה יספק את האורתופד בשביל לעלות על הבעיה.

אך לעיתים הוא יבקש להיעזר בבדיקות צילום, הכוללות: רנטגן, CT, אולטרסאונד, או MRI . בדיקות אלה תספקנה לאורתופד תמונה בהירה יותר, אודות מה שמתרחש בעומק גבו של המטופל המיוסר.

 

איזה סוג טיפול, מתאימה אורתופדיה לכאבי ובעיות גב?

לא תמיד האורתופד בעצמו יהיה זה שיטפל במטופל פיזית. בחלק ניכר מהמקרים הוא יהיה רק זה שמגלה ומאפיין את הבעיה, ובהתאם לכך ממליץ על טיפול ספציפי כזה או אחר.

לעיתים ימליץ האורתופד לפנות לטיפול פיזיותרפיה, או כירופרקטיקה, ולפעמים הוא ימליץ על תרופות ייעודיות שנדרשות למצב של המטופל. לא פעם הוא יראה לנכון לשלוח את המטופל לקנות חגורת גב ייחודית, או רכישת מדרסי הליכה המותאמים לו אישית.

במקרים של פציעות טראומתיות יטפל האורתופד לעיתים בעצמו בפציעה (באמצעות גיבוס או קיבוע)

ובמקרים חמורים של בעיות גב שלא מתמסרות לטיפול שמרני רגיל, ומקשים או מסכנים את המטופל, כגון: היצרות תעלת עמוד השדרה, פריצות דיסק או בלט דיסק, סיאטיקה ועוד, ימליץ האורתופד על ביצוע ניתוח פולשני.

 

לסיכום:

  • אורתופדיה, היא הכתובת הראשונית לכל מי שסובל מכאבי גב מתמשכים ואקוטיים משלל גורמים וסיבות.
  • האורתופד הוא זה שמאבחן את סיבת הכאבים, ובהתאם לכך מתאים למטופל את הטיפול המתאים בעבורו.

שאלות נוספות

לאחר פציעה שכזו בהחלט כדאי לגשת לאבחון כדי לשלול קיומה של בעיה משמעותית בגב
החל מתינוקות קטנים ועד לאנשים מבוגרים
יותם ארבל
יותם ארבל

את כאבי גב התחתון הכרתי עוד בילדות, ולאחר תקופת התמודדות לא פשוטה החלטתי שלא עוד.
אני אעשה הכול כדי למנוע את הסבל הזה מאנשים באשר הם.
את כל שיטות הטיפול הרבות שלמדתי לעומק, ואת כל הידע על דרכי ההתמודדות עם כאבי גב שרכשתי לעצמי, אני גאה ושמח לחלוק איתכם הגולשים, וכהיום אני גם יודע לכוון אתכם לטיפול המתאים עבורכם במטרה לסלק ממכם את הכאבים העזים, ולהשיב את חייכם למסלול התקין.

אומרים די לסבל, מותירים מאחור את כאבי הגב, וחוזרים לתפקוד מלא!

השאירו פרטים!!!
פוסטים אחרונים

אומרים די לסבל, מותירים מאחור את כאבי הגב, וחוזרים לתפקוד מלא!

השאירו פרטים!!!