כאב גב עליון בצד ימין – למה זה קורה לנו?

הסבל לא נותן מנוח? – מומחה גב מומלץ מטעמנו ייצור אתכם קשר, לסילוק הכאבים – השאירו את פרטיכם.

הקהילה האנושית וכאבי הגב צועדים זה לצד זה יחדיו מאז ומקדם. לא כי יש שם חיבה גדולה ביניהם, ולא כי הם נחוצים זה לזה. אלא זה פשוט מציאות עגומה שאין לנו דרך למנוע.
כאבי הגב מתפרצים בכל מיני אזורים שונים בגב. כאשר לכל אזור בו הם מתפרצים יש בדרך כלל משמעות שמסבירה למה כאב הגב התפרץ דווקא באזור זה.
לעיתים הכאבים בגב מתמקדים דווקא בגב עליון בצד ימין. בשורות הבאות ננסה להבין למה זה קורה, וכיצד מטפלים.

כאב גב עליון בצד ימין

תוכן עניינים

כמה מילים על כאב גב עליון בכלל.

כאבי גב עליון נפוצים הרבה פחות מכאבי גב תחתון. אבל הם עדיין מספיק נפוצים בשביל לאמלל את חייהם של לא מעט אנשים.

כאבי גב עליון בדרך כלל לא מסמלים מצב בעייתי ומסוכן בגוף. אבל לעיתים רחוקות יותר הם יכולים לנבוע מבעיה פנימית יותר באיברים חיוניים, שמתבטאת בין היתר בכאבי גב עליון. כאשר זה המצב מיותר לציין שהטיפול הוא קריטי ודחוף.

לרוב אפיזודות של כאבי גב עליון באות לזמן מוגבל, והן אמורות לחלוף תוך כשבועיים עד שש שבועות. אך אם הכאבים הם כרוניים או חזקים בצורה קיצונית יש לפנות לבדיקה ולאבחון רפואי.

 

למה כואב הגב העליון דווקא בצד ימין.

תופעה מעניינת מתרחשת אצל הרבה אנשים המתמודדים עם כאב גב עליון. אצלם הכאבים לא מתפרשים על פני כל שטח הגב העליון, אלא הם מתמקדים באזור הגב העליון הימני. מה שמעלה תהיות למה זה קורה? יש שתי סיבות לכך שכאב הגב העליון מתבטא דווקא בצד ימין, והן כדלהלן:

 

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!​ השאירו פרטים​!!!

  1. העדר איזונים נכונים בשימוש בגוף

לפעמים אנחנו עושים שימוש מתמיד בצד ימין של הגוף, לעומת שימוש מופחת בצד שמאל. כגון: הרמת חפצים, או סחיבת שקיות בעיקר ביד ימין, נהיגה רק ביד ימין, תנוחה או יציבה המעבירה את כל משקל כובד הגוף לגב הימני, מתיחה חוזרת ונשנית של יד ימין. ועוד שלל פעולות הנעשות ביד ימין.

כמו כן הטיית הצוואר או הכתף לצד ימין יכולה אף היא לתרום לכאבי גב עליון בצד ימין כמו גם תנוחת שינה לא טובה.

חוסר איזונים בחלוקת העומס על הגב בצורה שווה זה בדרך כלל הסיבה העיקרית והמרכזית לכך שאנשים מפתחים כאבי גב עליון דווקא בצד ימין.

 

  1. מחלות או בעיות באיברים סמוכים

הסיבה הזאת אמנם נפוצה פחות מהסיבה הראשונה, אבל היא בהחלט קיימת. הקרבה האנטומית בין הגב העליון הימני לאברים פנימיים גורמת לבעיות באיברים מסוימים להקרין כאב לאזור זה.

כאבי גב עליון בצד ימין יכולים להיגרם מבעיה בכליות, כיס המרה, הכבד, הטחול או הלבלב. הגב העליון עלול להרגיש כואב ומתוח כאשר איברים אלו אינם פועלים כראוי. כמו כן עשוי כאב זה לנבוע מפציעה טראומתית בצד ימין של הגב העליון, או באזור סמוך המקרין את הכאב גם לשם.

 

כיצד נדע מה היא הסיבה לכאבי גב עליון צד ימין?

במידה ולא ידוע לכם על רקע רפואי חריג ואתם לא חווים תופעות מציקות נוספות בגוף מלבד כאבי הגב. אין סיבה לחשוב שהגורם לכאבים אלו נעוץ בבעיה משמעותית באברים פנימיים. במקרה זה לרוב מדובר בכאב כתוצאה ממאמץ יתר, שאמור לחלוף תוך 2 – 6 שבועות.

אך במידה והכאבים הם כרוניים וחזקים ומלווים גם בתופעות נוספות כגון קשיי נשימה, קושי וכאב בהטלת שתן, איבוד שליטה על הסוגרים, חום, כאבי בטן, ועוד תופעות מעין אלו בגוף קיים חשש שהגורם לכאבי הגב העליון הימני הוא פנימי ואף מסוכן. ולכן אין להתמהמה ויש לפנות בהקדם לבדיקת רופא.

 

כיצד ניתן להקל על כאבי גב עליון בצד ימין?

אין עניין לסבול בשקט ולהמתין שהכאבים יחלפו מעצמם. ניתן להקל על כאבים אלו, ולסייע להם לחלוף מהר יותר.

חשוב לא לשכב יותר מידי במיטה, אלא ההפך להשתדל להיות כמה שיותר פעילים גופנית. הפעילות הגופנית תחזק את השרירים ותגרום לכאב לעבור מהר יותר.

כמו כן ניתן להקל על הכאב באמצעות אמבטיה חמה, הנחת שקיות קרח על האזור הכואב, עיסוי, פיזיותרפיה, נטילת משככי כאבים או תרופות נוגדות דלקת, משחות כמו וולטרן ועוד. במידה וכל אלו לא עוזרים יש להתייעץ עם הרופא לגבי טיפול מתאים יותר.

 

לסיכום:

  • כאבי גב עליון בצד ימין נובעים לרוב מהפעלת לחץ יתר על הגב הימני. אך לעיתים רחוקות יותר הסיבה להם יכולה להיות פגיעה פנימית באיברים פנימיים שמקרינים כאב לגב העליון הימני.
  • לרוב הכאבים עשויים לעבור לבד תוך 2 – 6 שבועות. וניתן להקל עליהם במגוון דרכים יעילות. אך אם הכאבים לא חולפים, והם מלווים בתסמינים מטרידים נוספים יש לפנות בהקדם לאבחון רופא.

שאלות נוספות

מומלץ בהחלט במקרה זה לפנות לבדיקה רפואית כדי לשלול מצבים בעייתיים.
זה עניין של תרגול והרגל. מומלץ להיעזר בתרגילי פיזיותרפיה לשינוי נטייה זו.
יותם ארבל
יותם ארבל

את כאבי גב התחתון הכרתי עוד בילדות, ולאחר תקופת התמודדות לא פשוטה החלטתי שלא עוד.
אני אעשה הכול כדי למנוע את הסבל הזה מאנשים באשר הם.
את כל שיטות הטיפול הרבות שלמדתי לעומק, ואת כל הידע על דרכי ההתמודדות עם כאבי גב שרכשתי לעצמי, אני גאה ושמח לחלוק איתכם הגולשים, וכהיום אני גם יודע לכוון אתכם לטיפול המתאים עבורכם במטרה לסלק ממכם את הכאבים העזים, ולהשיב את חייכם למסלול התקין.

אומרים די לסבל, מותירים מאחור את כאבי הגב, וחוזרים לתפקוד מלא!

השאירו פרטים!!!
פוסטים אחרונים

אומרים די לסבל, מותירים מאחור את כאבי הגב, וחוזרים לתפקוד מלא!

השאירו פרטים!!!