צריכת אלכוהול היא המבוא לכאבי גב – מידע חשוב ומונע כאב

הסבל לא נותן מנוח? – מומחה גב מומלץ מטעמנו ייצור אתכם קשר, לסילוק הכאבים – השאירו את פרטיכם.

מעטים יחלקו על הקביעה שמשקאות אלכוהוליים, הם 'הדבר'. מעבר לטעמם העשיר, העמוק והמשכר תרתי משמע. הם מסייעים לנו להתרומם מעט מקרקע המציאות, ולרחף קלות מעל לבעיות והקשיים היום יומיים.
הבעיה היא שתמיד יש את היום שלמחרת, ואחרי לילה של שתייה מרובה ולא מבוקרת, בא יום שמתאפיין בלא מעט השלכות לא נעימות משתיית האלכוהול המופרזת.
אחת מההשלכות המוכרות מצריכת אלכוהול, הם כאבי גב חזקים. עוד על הקשר בין צריכת אלכוהול לכאבי גב, נלמד בשורות הבאות.

אלכוהול וכאבי גב

תוכן עניינים

רקע על שתייה אלכוהולית וכאבי גב.

את כאבי הגב רובינו פוגשים בכל מיני צמתים בחיים. הם יכולים לבוא לאחר עבודה מאומצת ומפרכת, והם יכולים גם לצוף לפתע פתאום ללא כל התראה וסיבה הנראית לעין.

יש הרבה מאוד גורמים אפשריים לכאבי גב כגון: ישיבה ממושכת, יציבה לקויה, הריון, עודף משקל, מצבים רגשיים ונפשיים לחוצים ועוד. בחלק גדול מהמקרים (אולי אפילו ברוב המקרים) כלל לא נדע לזהות את הגורם לכאבי הגב שלנו. בעגה הרפואית קוראים לזה 'כאבי גב לא ספציפיים' כאבים אלו חולפים לרוב מעצמם תוך 2-6 שבועות.

אך לפעמים הכתובת של המקור לכאבי הגב שלנו, מופיע על הקיר באותיות מאירות עיניים. עלינו רק לקרוא את הכתוב, לטפל באותו גורם ולשים סוף לכאבים. אז אם אתם צרכנים קבועים של אלכוהול, ובד בבד מתמודדים עם כאבי גב, סביר מאוד להניח שיש קשר בין השניים. ככל שתשכילו להמעיט בצריכת האלכוהול, תחסכו מעצמכם את כאבי הגב.

שאל אותי פעם חבר 'מניין אני יכול לדעת האם כאבי הגב נובעים מצריכת האלכוהול, אולי הם בכלל כתוצאה ממשהו אחר לחלוטין?'.

'ייתכן מאוד' עניתי לו 'אבל גם כאשר סיבת כאבי הגב היא איננה צריכת אלכוהול, האלכוהול עשוי לגרום לכאבי הגב להיות מורגשים בצורה עוצמתית וקיצונית יותר'.

 

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!​ השאירו פרטים​!!!

למה שתיית אלכוהול גורמת לכאבי גב?

 

צריכת אלכוהול, עשויה לגרום לכאבי גב מכמה וכמה סיבות. את העיקריות שבהם נביא לכם כאן:

 

  • פגיעה בכליות

הכליות הן זוג איברים שמוציאים פסולת מהדם ומייצרים שתן.

הכליות מסננות את הדם, מסירות עודפי נוזלים ומוצרי פסולת, כולל אוריאה, קריאטינין, חומצת שתן ומינרלים מסוימים. הכליה מייצרת גם הורמונים המווסתים את מאזן המים והמלח בגוף. לאלכוהול יש השפעה שלילית על הכליות. האלכוהול עשוי לגרום למספר בעיות בכליות ולגרום שם לדלקות קשות. בשל הסמיכות האנטומית בין הכליות לגב, הבעיות בכליות עלולות להקרין כאב לגב.

 

  • פגיעה בכבד

אלכוהול הוא חומר שמזיק מאוד לכבד, ובמיוחד כאשר הוא נצרך בכמויות בלתי סבירות. הפגיעה של האלכוהול בכבד, גורמת להשלכות רוחביות קשות לגוף. אחת מהן היא ירידה בחילוף החומרים בגוף. מה שאומר שהרקמות, החוליות ושאר חלקי עמוד השדרה, לא מקבלים את החומרים הנחוצים להם, וחילוף החומרים שלהם יורד דרסטית. מה שחושף מאוד את הגב לפציעות רבות ולכאבים לא ספציפיים, בשל אי העמידה בעומס שהגוף מטיל עליו.

 

  • הרגלי תזונה בעייתיים של צרכני האלכוהול

אנשים שקמים בבוקר והדבר הראשון שהם מכניסים לפה זה אלכוהול, נוטים להזניח את התזונה שלהם. מה שאומר שהם לא אוכלים בצורה מסודרת ומספקת, וכאשר הם כן אוכלים הם צורכים מזון לא בהכרח בריא וטוב לגוף. מה שמייצר חוסר גדול של מינרלים וויטמינים חשובים לגוף ופוגע בחוזקן של העצמות והרקמות בגב. וזו גם סיבה לכאבי גב בקרב אלכוהוליסטים.

 

  • פגיעות טראומטיות, ושינה מעוותת

מה שקורה לאחר צריכת אלכוהול מופרזת, זה ערפול של החושים, ואיבוד יכולת השליטה על הגוף. לכן אנחנו הולכים בצורה רעועה, ונופלים פעם אחר פעם על הרצפה, מדרגות ועוד. החבטות עלולות להזיק לגב ולגרום לכאב, והן נשארות איתנו הרבה אחרי שאחרונת טיפות האלכוהול מתנדפת לנו מהגוף. גם צורת השינה לאחר שתייה מרובה עשויה להיות מעוותת ועקומה לאורך כל הלילה. היציבה הלקויה הזו עלולה אף היא להוביל לכאבי גב חזקים.

 

האם יש דרך למנוע כאבי גב כתוצאה משתיית אלכוהול?

הדרך הכי טובה היא כמובן לא לשתות כלל מהמשקה הבעייתי הזה. אבל היות ואני בן אדם ריאלי, לא אקרא לכם לחדול לחלוטין, אלא לפחות לצמצם ככל הניתן את הצריכה.

המלצה חשובה היא, להקפיד על שתיה מרובה של מים לפני, תוך כדי, ואחרי צריכת האלכוהול. המים ידללו את עוצמת האלכוהול בגוף, ויצליחו לבלום את הנזק הפוטנציאלי שלו. כמו כן מומלץ מאוד להקפיד על פעילות גופנית מתמדת, על מנת לחזק את שרירי ורצועות הגב, ולשפר את עמידותם בפני כל פגיעה או פציעה.

 

לסיכום:

  • הנוזל החריף והטעים הזה ששמו אלכוהול, עשוי לגרום לבעיות וכאבי גב אקוטיים משלל מסיבות.
  • מומלץ להימנע כמה שיותר מצריכת אלכוהול, כמו כן חשוב להקפיד על צריכה רבה של מים לצד צריכת האלכוהול.

שאלות נוספות

צריכת אלכוהול היא אף פעם לא בריאה. אך ברוב המקרים צריכה מוגבלת ואחראית של אלכוהול לא תגרום לכאבי גב.
כאב גב עוצמתי ופתאומי לאחר אלכוהול, המקרין גם לזרוע השמאלית, לשכמות או ללסת עשוי להעיד על אירוע לבבי.
יותם ארבל
יותם ארבל

את כאבי גב התחתון הכרתי עוד בילדות, ולאחר תקופת התמודדות לא פשוטה החלטתי שלא עוד.
אני אעשה הכול כדי למנוע את הסבל הזה מאנשים באשר הם.
את כל שיטות הטיפול הרבות שלמדתי לעומק, ואת כל הידע על דרכי ההתמודדות עם כאבי גב שרכשתי לעצמי, אני גאה ושמח לחלוק איתכם הגולשים, וכהיום אני גם יודע לכוון אתכם לטיפול המתאים עבורכם במטרה לסלק ממכם את הכאבים העזים, ולהשיב את חייכם למסלול התקין.

אומרים די לסבל, מותירים מאחור את כאבי הגב, וחוזרים לתפקוד מלא!

השאירו פרטים!!!
פוסטים אחרונים

אומרים די לסבל, מותירים מאחור את כאבי הגב, וחוזרים לתפקוד מלא!

השאירו פרטים!!!