כאבי גב אצל נשים – גורמים, ודרכי התמודדות

הסבל לא נותן מנוח? – מומחה גב מומלץ מטעמנו ייצור אתכם קשר, לסילוק הכאבים – השאירו את פרטיכם.

בכל הקשור לכאבי גב גם בשנות האלפיים אין שוויון בין המינים. זה לא שגברים לא מתמודדים עם כאבי גב חמורים, אבל נשים יותר!
זה יכול לקרות להן סתם ככה ביום בהיר, ללא כל סיבה הנראית לעין. וזה יכול לקרות בעקבות הריון, מחזור, אופי העבודות של נשים ועוד. את הסיבות לכאבי גב אצל נשים חשוב לדעת, כדי למנוע אותם מראש ולטפל בהם כהוגן בעת הצורך.
בשורות הבאות נרחיב על כאבי גב אצל נשים ודרכי ההתמודדות.

כאבי גב אצל נשים

תוכן עניינים

כאב גב אצל נשים – קווים לדמותו:

כואב לי הגב! תפוס לי הגב! אלה משפטים שאנחנו מרבים לשמוע מהסובבים אותנו. אין מה לעשות, כאבי גב נפוצים מאוד אצל כל האוכלוסיות. אך אם נתבונן נשים לב שאת המשפטים האלה אנחנו שומעים יותר מנשים מאשר גברים. הציניקנים שבינינו יגידו שזה בגלל החיבה שיש לנשים להתלונן… ובעלי חוש ההומור ימהרו להאשים את כאבי הגב במיזוגניה. אבל צחוק בצד, יש סיבות טובות מאוד לכך שנשים מתמודדות יותר עם כאבי גב. מצער לראות נשים שחושבות שכאבי גב הם חלק מהחיים, ומשלימות איתם. זה פשוט לא נכון! באמצעות מודעות לסיבות הכאב, ולדרכי ההתמודדות איתן, ניתן להעלים את כאבי הגב מחיינו לחלוטין. החוכמה היא לאתר את הגורם לכאבי הגב, ולעקור אותו מתוכנו.

הגורמים לכאבי גב אצל נשים

מבנה גוף האישה:

גוף האישה בנוי בצורה שונה מזה של הגבר. שינויים אלה חושפים את גב האישה ליותר פגיעות וכאבים. מחזור – הווסת היא נשירה של רירית הרחם שהצטברה במהלך המחזור של האישה. זה מתרחש בדרך כלל אחת ל-28 ימים, ונמשך 3-7 ימים. המחזור החודשי מלווה לעיתים קרובות בכאבי גב אצל נשים. הכאב יכול לנוע בין כאב עמום לכאב חד שיכול להיות מתיש, מציק ומשבש את יכולת התפקוד. ישנן סיבות רבות לכך, אך הסיבה הנפוצה ביותר היא בגלל התכווצות בבטן בזמן הווסת. רחמה של אישה יתכווץ כדי לדחוף החוצה דם ורקמות מהרחם דרך צוואר הרחם, מה שעלול להפעיל לחץ על השרירים והרצועות שמסביב האגן שלה, ולגרום להם להתהדק ולמשוך בעצבים קרובים, וכך לגרום לכאבי גב בעוצמות שונות.

הריון:

תהליך ההיריון הוא מורכב וקשה, מהרבה מאוד מובנים. ואחת מתופעות הלוואי המציקות והנפוצות של ההיריון, זה כאבי גב חזקים. כאבי גב בהיריון עשויים להיגרם מכמה סיבות:

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!​ השאירו פרטים​!!!

  • שינויים הורמונליים

שינויים הורמונליים חדים מאפיינים כל הריון. ההורמונים לא באים סתם להטריד את האישה ההרה. לכל הורמון יש תפקיד חשוב בתהליך ההיריון. במהלך ההיריון מפרישה האישה הורמונים מיוחדים, שמטרתם היא להרפות את השרירים והרצועות בגב, כדי לאפשר לרחם לגדול ולפתח בתוכו את העובר. הבעיה היא שאותם שרירים ורצועות אמורים לספק תמיכה לעמוד השדרה, וכאשר הם נחלשים הם לא מצליחים לעשות זאת כנדרש, והתוצאה עשויה להיות כאבי גב קשים.

  • עומס משקל על הגב ושינויי יציבה

העובר גודל וגודל ומושך את גוף האישה קדימה יותר ויותר. מה שמכביד על עמוד השדרה, ובו בזמן כופה על האישה יציבה לקויה, מה שמתורגם מהר מאוד לכאבי גב עוצמתיים.

  • לחץ וחרדה

תהליך ההיריון מלווה בלא מעד טרדות ודאגות, עומס רגשי וחרדה. כל אלה עשויים לגרום לאישה להיות בסטרס. סטרס גורם לכיווץ שרירים, כך שאם הוא נמשך הרבה זמן הוא מכווץ ומותח את שרירי הגב וגורם לכאב.

  • העדר פעילות גופנית מספקת

בהריון רוב הנשים פעילות פחות מאשר בשגרה. החוסר הזה בפעילות גופנית, מנוון את שרירי הגב, שבעקבות חולשתם לא מצליחים לתמוך בגב, והרי לנו עוד סיבה אפשרית לכאבי גב אצל נשים. כמו כן ייתכנו כאבי גב אצל נשים בעקבות נעילת נעלי עקב, התכופפות לא נכונה לילדים ועוד.

כיצד מתמודדים עם כאבי גב אצל נשים?

כמובן שזה תלוי בגורם לכאבי הגב. בהריון חשוב להקפיד על פעילות גופנית, יציבה תקינה, ביצוע תרגילי חיזוק לגב ושימוש במשככי כאבים או חגורת תמיכה לגב בעת הצורך. במחזור מומלץ להיעזר במשככי כאבים רגילים ללא מרשם כגון: אקמול אדוויל או נורופן. כמו כן מומלץ לצרוך תה רוזמרין, נענע, קמומיל או מנטה. באופן כללי רצוי להימנע ככל הניתן מנעילת נעלי עקב, וגם כאשר נועלים אותן, שזה יהיה לזמן מוגבל ועם הפסקות מידי פעם. לילדים יש להתכופף בצורה נכונה: לשמור תמיד על גב זקוף ולכופף רק את הברכיים. בכל מקרה של כאבי גב כרוניים או אקוטיים אצל נשים מומלץ לפנות להתייעצות אצל רופא.

לסיכום:

  • נשים מתמודדות יותר עם כאבי גב מאשר גברים. הסיבות לכך הן: המבנה של גוף האישה, כאבים בתהליך המחזור, כאבי גב בהריון, נעילת נעלי עקב ועוד.
  • חשוב לדעת מה הוא הגורם לכאבי גב אצל נשים על מנת להתאים בעבורו טיפול אפקטיבי ומהיר.

שאלות נוספות

סביר מאוד להניח שכאבי גב בהריון נובעים מתהליך ההיריון. אך לא תמיד ניתן להוכיח את הקשר.
המחזור ידוע ככזה שיכול לגרום לכאבי גב גם אצל נשים וגם אצל נערות.
יותם ארבל
יותם ארבל

את כאבי גב התחתון הכרתי עוד בילדות, ולאחר תקופת התמודדות לא פשוטה החלטתי שלא עוד.
אני אעשה הכול כדי למנוע את הסבל הזה מאנשים באשר הם.
את כל שיטות הטיפול הרבות שלמדתי לעומק, ואת כל הידע על דרכי ההתמודדות עם כאבי גב שרכשתי לעצמי, אני גאה ושמח לחלוק איתכם הגולשים, וכהיום אני גם יודע לכוון אתכם לטיפול המתאים עבורכם במטרה לסלק ממכם את הכאבים העזים, ולהשיב את חייכם למסלול התקין.

אומרים די לסבל, מותירים מאחור את כאבי הגב, וחוזרים לתפקוד מלא!

השאירו פרטים!!!
פוסטים אחרונים

אומרים די לסבל, מותירים מאחור את כאבי הגב, וחוזרים לתפקוד מלא!

השאירו פרטים!!!