כאבי גב עליון בהריון – מי אמר שלא יתכן הריון בלעדיהם?

הסבל לא נותן מנוח? – מומחה גב מומלץ מטעמנו ייצור אתכם קשר, לסילוק הכאבים – השאירו את פרטיכם.

תקופת ההיריון היא אמביוולנטית להרבה מאוד נשים. מצד אחד ההתרגשות הגוהה, הציפייה שבשיאה וההכנות הרבות מהוות חלק בלתי נפרד ומשמח בתקופה זו, והכל לקראת רגע הלידה הגדול. אבל מצד שני הגוף של האישה ההרה חווה לא מעט מצבים מאוד לא נעימים וכואבים.
אחד מהכאבים הכי נפוצים במהלך ההיריון הוא כאב גב עליון. נשים הריוניות רבות מתמודדות וסובלות מזה. ומה שמצער זה שנשים רבות משלימות עם כאבי גב העליון במהלך ההיריון, והן חושבות שלא יתכן תהליך הריון ללא כאב בגב העליון. אבל הנחה זו מוטעית. באמצעות מעט מודעות ופעולות פשוטות ניתן לחוות הריון נטול כאבי גב עליון לחלוטין.
על כך בשורות הבאות.

כאב גב בהיריון

תוכן עניינים

מה הם כאבי גב עליון בהריון?

כאבי גב עליון עשויים לפקוד כל בן אדם תמיד, אבל נשים הריוניות בהחלט נמצאות בקבוצת סיכון לסבול יותר מכאבי גב עליון ביחס לשאר האוכלוסייה. וזאת בגלל שינויים רבים, פיזיים והורמונליים המתרחשים בגופה של האישה ההרה.

כאבי גב עליון עשויים להופיע לכל אורך תקופת ההיריון. אך ההיתכנות לכך גוברת עם התקדמות תהליך ההיריון, כאשר השיא של הכאב נרשם משבוע 20 והילך.

כאבי גב עליון בהריון לא אחידים בעוצמתם אצל כל הנשים, אצל חלקן הם יהיו חזקים מאוד, ואילו אצל חלקן מעט פחות. כמו כן חלקן יחוו את הכאב הזה לעיתים רחוקות יותר, בעוד אחרות תתמודדנה עם הכאבים לאורך שעות רבות במהלך היום ואפילו בלילה, מה שיפריע להן לשינה רצופה ותקינה.

 

מה הם הגורמים לכאבי גב עליון בהריון?

כאבים בגב עליון שמופיעים בהריון יכולים לנבוע משלל סיבות. כלומר למעשה יכולות להיות שתי חברות המתמודדות עם כאבי גב עליון במהלך הריונן, כאשר אצל אחת מהן הגורם יהיה שינויים הורמונליים, ואילו אצל חברתה הסיבה תהיה שינויי משקל. מה שאומר שהכאב הוא אולי אותו כאב, אך הגורם הפנימי לכך עשוי להיות שונה בתכלית.

 

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!​ השאירו פרטים​!!!

והנה הגורמים העיקריים לכאבי גב עליון בהריון:

  1. שינויים הורמונליים – או אם תרצו הורמונים משתוללים.

הורמונים הם כימיקלים המשתחררים על ידי הגוף כדי לווסת ולשלוט בתפקודים שונים. הם חיוניים לגדילה והתפתחות של העובר ברחם אימו, כמו גם לתהליך ההיריון עצמו. להורמונים יש גם תפקיד חשוב בוויסות רגישות הכאב. ייצור ההורמונים מסוימים יכול לגרום או להחמיר כאב אצל נשים עם כאבי גב עליון במהלך ההיריון. לדוגמה, הורמון בשם אסטרוגן יכול לגרום לעלייה ברגישות לכאב ולהוביל לפרקים תכופים יותר של כאבי גב עליון בהריון.

 

הורמון נוסף שעשוי להיות אחראי לכאבי גב עליון בהריון הוא 'הרלקסין'. הורמון הרלקסין הוא הורמון הריון המופרש על ידי הגופיף הצהוב של השחלה. הורמון זה אחראי על שחרור רצועות האגן והמפרקים כדי לפנות מקום לעובר הגודל וכדי להתכונן לרגע הלידה.

תהליך זה יכול לגרום גם לכאבים בגב העליון, בצוואר ובכתפיים במהלך ההיריון מכיוון שהוא מגביר את הניידות של מפרקי עמוד השדרה, וגורם להם להתרופף.

 

  1. עליה במשקל ויציבה לקויה

עלייה במשקל ויציבה לקויה הם גורמים עיקריים המובילים לכאבי גב עליון במהלך ההיריון.

עלייה במשקל: כאבי גב עליון יכולים להיגרם מהעלייה במשקל האופיינית מאוד לתקופת ההיריון בשל שינויים פיזיים והורמונליים רבים המתרחשים בגופה של האישה, העלייה הזאת במשקל מאמצת את השרירים בגב העליון ובצוואר ומעלה את הסיכוי לכאבים באזורים אלו.

יציבה לקויה: גם היציבה של האישה מושפעת מהריון. הגדילה של העובר בתוך הבטן משנה את יציבת האישה ההרה משום שזה עלול לגרום לה להישען קדימה ולעוות את עמוד השדרה ואת שריריו, מה שעלול להוביל לעלייה חדה בכאבי הגב העליון.

 

  1. העדר פעילות גופנית מספקת בהריון

נשים הריוניות נמנעות ובצדק מלבצע פעולות פיזיות מאמצות. הן נוטות לשכב ולשבת יותר מהסיבות המובנות. אך לעיתים זה יכול גם לגרום לכאבי גב עליון.

כאשר הגוף לא פעיל מספיק, שרירי ורצועות הגב מתנוונים ונחלשים, כך שהם לא מצליחים לספק לגב העליון את התמיכה הנדרשת לו תמיד, ובמיוחד בעת ההיריון כשהעומס עליו רב יותר, ואז הכאבים באים.

 

  1. לחץ, מתח, חרדה ודריכות

התקופה הקודמת ללידה היא מאתגרת מאוד מבחינה נפשית, מלבד האתגרים הפיזיים, ניצבת האישה ההרה גם מול לחצים נפשיים לא פשוטים. ואלה עשויים לגרום לכאבי גב עליון. מכיוון שכאשר האישה ההרה לחוצה היא מכווצת באופן אוטומטי את שרירי הגב, וכאשר זה קורה לאורך זמן, עוויתות השרירים עשויה להיתרגם לכאבי גב עליון חמורים.

 

האם כאבי גב עליון בהריון יכולים להיות מסוכנים?

לרוב כאבים אלו לא מהווים סיכון. והם די מובנים בהתחשב בנסיבות המיוחדות של תהליך ההיריון. אך לעיתים כן כדאי לגשת לבדיקה אצל הרופא במטרה לשלול בעיה בסיסית עמוקה יותר שמייצרת את כאבי גב העליון בהריון.

יש לפנות לבדיקת רופא במקרים הבאים:

 

  • כאשר הכאבים לא נרגעים תוך שבועיים
  • כאבי גב עליון המלווים עם חום
  • כאבי גב עליון המקרינים לבטן
  • כאבי גב עליון עם העדר תחושה או עקצוץ ברגל
  • כאב גב עליון עם דימום נרתיקי או התכווצויות
  • וכן כל תופעה חריגה נוספת המופיעה לצד כאבי גב עליון בהריון
  • כאשר הכאבים לא חולפים גם לאחר הלידה

 

כיצד מטפלים בכאבי גב עליון בהריון?

ככל ששרירי הגב חלשים יותר, הסיכוי לסבול מכאבי גב עליון בהריון גבוה יותר. ולכן הכי חשוב זה לשמור על פעילות גופנית תקינה שתחזק את שרירי ורצועות הגב.

כמו כן מומלץ לבצע תרגילי חיזוק לשרירי הגב כבר מלפני תחילת ההיריון, וזאת במטרה למנוע מראש את בוא הכאבים. במידה ואתן ממש סובלות מכאבי גב עליון בהריון מומלץ לפנות לפיזיותרפיסט טוב, לקבלת תרגילים טובים ומותאמים אישית.

יש להתייעץ עם הרופא המלווה של ההיריון לגבי סוג התרגילים, והאינטנסיביות שלהם בעת ההיריון.

כמו כן ניתן להקל ולטפל בכאבים בגב העליון בהריון באמצעות תרופות הרגעה (יש להתייעץ עם הרופא לגבי התרופות הנכונות ליטול בעת ההיריון), עיסוי טוב, או חגורת תמך מתאימה לגב.

 

לסיכום:

  • כאבי גב עליון הם כאבים שפוקדים לא מעט אנשים, אך מי שעשויות לסבול מהם יותר הן נשים הריוניות. הכאבים בגב העליון בהריון עשויים להיות סתם מעצבנים, או כואבים בטירוף. זה משתנה ממקרה למקרה.
  • עיקר כאבי גב עליון בהריון מופיעים משבוע 20 של ההיריון והילך.
  • הגורמים העיקריים לכאבי גב עליון בהריון הם: שינויים הורמונליים, שינויי משקל ויציבה, העדר פעילות גופנית מספקת, ומצבים נפשיים לחוצים.
  • לרוב הכאבים לא מצריכים פניה לרופא אלא אם הם לא נרגעים תוך שבועיים, או שהם מופיעים לצד תופעות נוספות כגון: חום, כאבי בטן, העדר תחושה או עקצוץ ברגל, דימום נרתיקי והתכווצויות.
  • בכאבים ניתן לטפל באמצעות תרגילים מתאימים, פיזיותרפיה, עיסוי, תרופות או חגורות תמך.

שאלות נוספות

ברוב המקרים ניתן למנוע את כאבי גב העליון בהריון מראש, וזאת באמצעות תרגילים המחזקים את שרירי ורצועות הגב, עוד בטרם תחילת ההיריון.
הם יכולים להופיע בכל שלב. אך לרוב הכאבים מופיעים לקראת אמצע התהליך (שבוע 20) ועד סופו.
יותם ארבל
יותם ארבל

את כאבי גב התחתון הכרתי עוד בילדות, ולאחר תקופת התמודדות לא פשוטה החלטתי שלא עוד.
אני אעשה הכול כדי למנוע את הסבל הזה מאנשים באשר הם.
את כל שיטות הטיפול הרבות שלמדתי לעומק, ואת כל הידע על דרכי ההתמודדות עם כאבי גב שרכשתי לעצמי, אני גאה ושמח לחלוק איתכם הגולשים, וכהיום אני גם יודע לכוון אתכם לטיפול המתאים עבורכם במטרה לסלק ממכם את הכאבים העזים, ולהשיב את חייכם למסלול התקין.

אומרים די לסבל, מותירים מאחור את כאבי הגב, וחוזרים לתפקוד מלא!

השאירו פרטים!!!
פוסטים אחרונים

אומרים די לסבל, מותירים מאחור את כאבי הגב, וחוזרים לתפקוד מלא!

השאירו פרטים!!!