האם יש קשר בין עישון לכאבי גב? – התשובה המפתיעה והכואבת.

הסבל לא נותן מנוח? – מומחה גב מומלץ מטעמנו ייצור אתכם קשר, לסילוק הכאבים – השאירו את פרטיכם.

על אף שברור לכל, שהעישון מזיק מאוד לבריאות. יותר מידי אנשים עדיין שואפים מלוא ריאות מהעשן העכור והמסוכן הזה. באותו רגע שהניקוטין מתפזר בגוף, רק ההנאה מורגשת, אבל תמיד מגיע מועד הפירעון וה'חשבונית' מוגשת בדמות שלל בעיות בריאותיות.
מדובר בספקטרום רחב מאוד של בעיות שמקורן בעישון, חלקן מוכרות יותר וחלקן פחות. מה שפחות ידוע זו העובדה שעישון מזיק לעמוד השדרה, מה שעשוי לגרום לכאבי גב חזקים.
על הקשר בין עישון לכאבי גב תקראו במאמר זה.

עישון וכאבי גב

תוכן עניינים

מעט על כאבי גב ועישון.

זה לא שכאבי גב הם נחלת המעשנים בלבד. כאבי גב הם כאבים נפוצים מאוד, וכמעט כל אחד ובכל גיל או מצב, עשוי לפתח כאבי גב עזים.

כאבי גב עשויים לבוא בשל העדר פעילות גופנית מספקת, מאמץ פיזי יוצא דופן, השמנת יתר, לחץ, דיכאון וחרדה, הריון, התכופפויות בצורה לא נכונה, מחלות מסוימות ועוד. מה שאומר שגם אם אתם לא מעשנים ייתכן מאוד שתחוו כאבי גב חזקים.

אבל היום, כאשר עולם הרפואה מתקדם ביותר. יותר ויותר מחקרים יודעים לשים את האצבע, על העובדות הבאות:

  1. מעשנים סובלים יותר מכאבי גב ומבעיות בגב
  2. מעשנים שסובלים מאפיזודת כאבים בגב, מכל סיבה שהיא, יחוו את הכאב בצורה עוצמתית יותר
  3. מעשנים משיגים תוצאות טובות פחות מניתוחי הגב שלהם, ומחלימים לאט יותר

מה שאומר, שאם אתם כבר מתמודדים עם כאבי גב, כדאי לכם מאוד להיות מאלה שלא מעשנים. אז אם עד היום עוד לא השתכנעתם לחדול מעישון. כעת כאשר אתם חווים כאבי גב חזקים, או מבעיות אקוטיות בעמוד השדרה. עליכם לשקול את העניין מחדש.

 

באיזה אופן גורם עישון לכאבי גב?

 

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!​ השאירו פרטים​!!!

העישון עלול לגרום לכאבי גב במספר דרכים וצורות, את העיקריות שבהן נפרט כאן:

 

  • פריצת דיסק כתוצאה מעישון

עמוד השדרה שלנו בנוי משורת חוליות שיושבות זו על גבי זו. בין כל חוליה וחוליה יש דיסק. תפקידו של הדיסק הוא, לבלום זעזועים, למנוע את שחיקת החוליות, ולשמור על צורת עמוד השדרה בצורה חזקה ויציבה. הדסק בנוי מ2 מרקמים שונים. החיצוני שהוא קשוח, והפנימי שהוא רך (דמוי ג'ל).

כאשר אנו שואפים לגופנו את הכימיקלים של הסיגריה, אנחנו גורמים לדיסקים הבין חולייתיים להתנוון, ולאבד מערכם הכימי המקורי, מה שמהר מאוד מוביל לקרע בחלק הדיסק החיצוני הקשוח, שדרכו בורח החוצה החלק הפנימי והרך. מצב זה מכונה בעגה הרפואית 'פריצת דיסק' והוא עשוי לגרום לכאבי גב חזקים.

 

  • רמת דלקתיות גבוהה יותר בגוף

כאשר עשן הסיגריות ממלא את גופנו, אנחנו חווים התרוממות בצב רוח ושחרור של העצבים והסטרס. אבל במקביל קורה משהו פחות חיובי, רמת הדלקתיות של הגוף עולה. מצב זה הוא בעייתי לנו מהרבה בחינות, אבל מה שרלוונטי לנו, זו העובדה שרמת דלקתיות גבוהה של הגוף, גורם לגוף לפרש אותות כאב בצורה קיצונית וחזקה. וזאת הסיבה שכאבי גב אצל מעשנים עשויים להיות מורגשים בעוצמה גבוהה יותר.

 

  • ירידה בחילוף החומרים של עמוד השדרה

עישון עשוי לפגוע בקצב חילוף החומרים הדרוש לחוליות ולדיסקים של עמוד השדרה. הכימיקלים שבסיגריות גורמים להיצרות של כלי הדם הקטנטנים שאמונים על שינוע הדם לאזורי הגוף השונים, כולל עמוד השדרה. הדם הזה, הוא המזון של האיברים. כאשר קיים היצרות של כלי דם אלו, חלה ירידה בהספקת הדם הדרוש לחוליות והדיסקים בעמוד השדרה, ולכן הם לא 'אוכלים' כמו שצריך, נחלשים ומתנוונים. וכאשר הם בכושר ירוד שכזה, הם חשופים מאוד לפגיעות שונות, ומתקשים לסחוב על עצמם את העומס של הגוף. מיותר לציין שמצב זה עלול לגרום לכאבי גב, ושלל בעיות אקוטיות בגב.

 

האם עישון עשוי לגרום לאוסטיאופורוזיס?

אוסטיאופורוזיס היא מחלה של דלדול העצם. כלומר העצמות מאבדות מהצפיפות שלהן, וכך הן נעשות פריכות, שבירות וחשופות לפגיעה.

אחד מגורמי הסיכון לאוסטיאופורוזיס זה עישון. העישון פוגע ביכולת של העצמות להתחדש, ומקרסם בתאים בוני העצם. מצב זה עשוי לגרום בשלב כזה או אחר לעצמות לאבד מצפיפותן וחוזקן ולגרום לאוסטיאופורוזיס (מחלה כרונית ובלתי הפיכה בדרך כלל).

 

השפעת העישון על תוצאות הניתוח, והחלמה מניתוח בגב.

כאמור, העישון גורם להיצרות של כלי הדם הקטנים. מה שמקשה על מעבר חמצן לחלקי עמוד השדרה. מה שעלול לעכב את ההחלמה מניתוח בגב, ולפגוע בטיב ואיכות התוצאות של הניתוח.

המסקנה המתבקשת היא לחדול מעישון בכל מקרה של כאבי גב, או לפחות בתקופה שלפני ואחרי ניתוח בגב. על מנת לא לפגוע בהצלחת הניתוח ובהחלמה.

 

לסיכום:

  • בין כלל הנזקים שעישון גורם לגוף, הוא גם מזיק לעמוד השדרה, וגורם לכאבי גב ושלל בעיות בגב.
  • כמו כן עשוי העישון לגרום לאוסטיאופורוזיס, ולפגיעה בתוצאות ניתוח בגב ובהחלמה ממנו.
  • ההמלצה היא לחדול מעישון בכל מקרה של כאבי גב.

שאלות נוספות

עישון עשוי להשפיע לרעה מיד עם צריכתו, אך בדרך כלל הנזקים המשמעותיים שלו לגב, הם תהליך של שנים.
ההמלצה היא לחדול לחלוטין מעישון, אך אם אתם לא מתכוונים לעשות זאת, גם צמצום העישון יעזור.
יותם ארבל
יותם ארבל

את כאבי גב התחתון הכרתי עוד בילדות, ולאחר תקופת התמודדות לא פשוטה החלטתי שלא עוד.
אני אעשה הכול כדי למנוע את הסבל הזה מאנשים באשר הם.
את כל שיטות הטיפול הרבות שלמדתי לעומק, ואת כל הידע על דרכי ההתמודדות עם כאבי גב שרכשתי לעצמי, אני גאה ושמח לחלוק איתכם הגולשים, וכהיום אני גם יודע לכוון אתכם לטיפול המתאים עבורכם במטרה לסלק ממכם את הכאבים העזים, ולהשיב את חייכם למסלול התקין.

אומרים די לסבל, מותירים מאחור את כאבי הגב, וחוזרים לתפקוד מלא!

השאירו פרטים!!!
פוסטים אחרונים

אומרים די לסבל, מותירים מאחור את כאבי הגב, וחוזרים לתפקוד מלא!

השאירו פרטים!!!