כאבי גב עליון שמקרינים לחזה – המשמעויות, הסיכון וההתמודדות.

הסבל לא נותן מנוח? – מומחה גב מומלץ מטעמנו ייצור אתכם קשר, לסילוק הכאבים – השאירו את פרטיכם.

כאבי גב עליון באשר הם, לא נחמדים בלשון המעטה. הם יכולים לגרום סבל רב עד כדי חוסר יכולת לתפקד, ולבצע פעולות בסיסיות של היום יום.
אך למרות הסבל הרב שכאב גב עליון מסב, הוא לרוב חולף מאליו והוא לא מסמן מצב מסוכן. אך קיימים מצבים בהם כאבי הגב העליון עשויים להיות סימן מובהק לבעיה מאוד משמעותית שייתכן שמסתתרת מאחורי הכאב הזה.
אחד ממצבים אלו הוא כאב גב עליון המקרין גם לחזה, כאשר זה קורה, ייתכן ואיבריים חיוניים ומשמעותיים בגוף משדרים מצוקה, ועלינו לשים לב עליהם ולפנות לרופא בהקדם על מנת לטפל בהם.
על כל מה שקשור לכאבי גב עליון שמקרינים לחזה נדון במאמר זה.

כאב גב עליון מקרין לחזה

תוכן עניינים

מה זה כאבי גב עליון שמקרינים לחזה?

כאב גב עליון הוא כאב המופיע בחלקו העליון של הגב, הוא יכול לנבוע משלל סיבות כגון: פעילות גופנית מופרזת, העדר פעילות גופנית מספקת, יציבה לקויה, לחץ או מתח, השמנת יתר ועוד. היות והגב העליון ממוקם באזור מאוד מרכזי בגוף, והרבה שרירים קשורים אליו, ייתכן מאוד וכאבי גב עליון יקרינו גם לצוואר, כתף, זרועות, ידיים ואצבעות.

ברוב המקרים כאבי גב עליון לא מעידים על מצב גופני בעייתי במיוחד, והטיפול המוצע להם לרוב יהיה שמרני והוא יכלול בין היתר: תרגילי מתיחה, פיזיותרפיה, עיסוי, טיפול בחום, ותרופות וכדורים עם או בלי מרשם בהתאם לחומרת הכאבים ובכפוף להוראת הרופא. ולאחר תקופת מה הכאבים אמורים ללכת כלעומת שבאו.

אבל כאשר כאב גב עליון מקרין לחזה, ההתייחסות אליו היא שונה בתכלית. מכיוון שזה 'דגל אדום' העשוי להצביע על בעיות רפואיות משמעותיות יותר.

כאבי גב עליון המקרינים לחזה הם מצב שבו הכאב בגב העליון מתפשט עד לחזה. זה ידוע גם בשם תסמונת עמוד השדרה החזי. הכאב עשוי להחמיר תוך כדי תנועה. וזה יכול להקרין במקביל גם לצוואר ולזרוע ולגרום להם לחולשה או לעקצוצים. כמו כן עשוי הכאב להחמיר כאשר נושמים נשימות עמוקות.

 

מה הקשר בין גב עליון לחזה?

החזה והגב העליון נמצאים בסמיכות בתוך הגוף. הם חולקים שרירים ועצבים משותפים ומחוברים. ולכן כאשר יש כאבים בגב העליון העצבים שם עשויים לשלוח אותות כאב גם לחזה, ולעוד אזורי גוף סמוכים.

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!​ השאירו פרטים​!!!

 

האם תמיד כאשר כאב גב עליון שמקרין לחזה, מצביע על מצב בעייתי?

לא תמיד כאשר כאב גב עליון מקרין לחזה המשמעות היא בעייתית, בחלק גדול מהמקרים זה יכול להיות גם תוצאה של בעיות נקודתיות ולא מורכבות, שתחלופנה לבד.

העניין הוא שלעיתים כאב שכזה כן יכול להוות עדות לבעיה רצינית. ולכן חשוב לקחת את זה ברצינות, כדי לשלול או חלילה לאשש היתכנות של סיבוך משמעותי.

 

 

מה הם הגורמים האפשריים לכאב גב עליון המקרין לחזה?

הגורמים של כאבי גב עליון המקרינים לחזה הם מגוונים, וכמו כן גם רמת חומרתם לא שווה. חלקם בכלל לא מסוכנים, ואילו חלקם מסוכנים מאוד. ואלו הם הגורמים העיקריים:

 

חלק מהגורמים הלא מסוכנים:

  • יציבה לקויה

יציבה לקויה היא גורם שכיח לכאבי גב עליון, שלעתים מקרינים לחזה.

הגורמים השכיחים ליציבה לקויה הם ישיבה ממושכת, אי שימוש בכיסא משרדי ארגונומי מתאים ואי נעילת נעליים תומכות. גורמים אלו עלולים להוביל לעייפות שרירים בשרירי הגב והצוואר אשר עלולה להוביל לכאבים באזורים אלו.

 

  • לחץ חרדה או דיכאון

מתח, חרדה ודיכאון עלולים לגרום לכאבי גב עליון המקרינים לחזה. הלחץ והחרדה עלולים לגרום למתח שרירים בגב ובצוואר, מה שמוביל לכאבים בגב העליון. וזה יכול גם להוביל בהמשך לכאבים בחזה.

הלחץ, הדיכאון והחרדה עלולים להוביל גם ליציבה לקויה, מה שעלול ליצור מתח רב יותר בשרירים שכבר מתוחים ממילא. הדבר גורם לאי נוחות נוספת בגב העליון ובצוואר, כמו גם לכאבים המקרינים לחזה.

 

  • פריצת דיסק

פריצת דיסק היא צורה שכיחה של כאבי גב עליון המתרחשת כאשר החומר הרך, דמוי ג'ל בתוך הדיסק באחת או יותר מחוליות עמוד השדרה, נדחף החוצה ומפעיל לחץ על עצב. זה יכול לקרות מסיבות רבות, כולל הזדקנות, פציעה או עומס רב מדי על הגוף.

תסמין שכיח של פריצת דיסק הוא כאבי גב עליון המקרינים לחזה. תסמינים נוספים כוללים חוסר תחושה או עקצוץ ביד או ברגל, חולשת שרירים בזרוע או ברגל אחת, וקושי להתכופף קדימה. במצב זה כדאי לטפל, אך למרות שהוא כואב מאוד הוא לא נחשב לרוב למסוכן.

 

  • דלקת

דלקת היא תגובה טבעית של הגוף לפציעה או לזיהום. זוהי דרכו של הגוף להילחם בחומרים מזיקים כדי לרפא ולתקן את עצמו. תהליך הדלקת כולל שחרור של כימיקלים המעוררים כאב, נפיחות, אדמומיות וחום באזור הפגוע. דלקת יכולה לגרום למגוון תסמינים כמו עייפות, חום וכאבי פרקים.

דלקת יכולה לגרום גם לכאבי גב עליון המקרינים לחזה על ידי השפעה על מבנים סמוכים כמו שרירים ועצבים. היא יכולה גם לגרום לכאבים בחזה על ידי גירוי רירית הריאות או הלב.

 

 

חלק מהגורמים היותר מורכבים של כאב גב עליון וחזה

 

  • היצרות תעלת עמוד השדרה

היצרות של תעלת השדרה היא כאשר חלל עמוד השדרה מצטמצם. היצרות זו עלולה לגרום ללחץ על חוט השדרה והעצבים הנמצאים בתוך חלל עמוד השדרה, מה שעלול להוביל לכאב.

זה עלול להיגרם על ידי מגוון רחב של דברים, כולל פציעה, הזדקנות או פגמים מולדים. המצב יכול להיגרם גם מגידול או זיהום בעמוד השדרה. מצב זה עשוי גם לגרום לכאבי גב עליון המוקרנים לחזה.

 

  • אוסטאופורוזיס

אוסטאופורוזיס היא מחלה שבה העצמות הופכות דקות יותר וחלשות יותר ועם סיכוי גבוה יותר להישבר. ככל שאנשים מתבגרים, העצמות שלהם מאבדות באופן טבעי מהצפיפות שלהן. זה אומר שהעצמות אינן חזקות כמו שהיו בעבר. ולכן גובר הסיכוי שהחוליות בעמוד השדרה יידחסו ויפגעו. אחד התסמינים השכיחים ביותר של אוסטיאופורוזיס הוא כאב בגב העליון ובחזה המקרינים גם לזרועות או לכתפיים.

 

  • בעיה לבבית או בעיה בריאות

בעיות לב מסוימות עלולות לגרום לכאבים בחזה. הכאב יכול להיות מורגש בצד שמאל או ימין של בית החזה, וזה יכול להקרין גם לגב העליון ולכתפיים.

הכאב הזה עשוי להיות גרוע יותר במהלך פעילות גופנית או בעת שיעול או נשימה עמוקה. לחלק מהאנשים הסובלים מבעיות לב עלולים להיות גם תסמינים אחרים, כגון קוצר נשימה, סחרחורת ודפיקות לב (דופק מהיר). כמו כן בעיה המתפתחת בריאות יכולה גם היא לגרום לכאבי גב עליון וחזה במקביל.

 

מה עושים במידה וסובלים מכאבים בגב העליון ובחזה?

היות והגורמים לכאבי גב עליון המקרינים לחזה הם רבים, קיים צורך דחוף קודם כל לאבחן את שורש הבעיה. משום שרק אז ניתן להתאים למטופל את הטיפול הנדרש. ולכן הדבר הכי חשוב ונכון לעשות במקרה שכזה, הוא לפנות לרופא בהקדם על מנת לזהות את הבעיה, לאפיין אותה ולטפל בה כנדרש.

 

איך אנחנו ב'גבפדיה' נוכל לעזור עם כאבי גב עליון המקרינים לחזה?

ההמלצה שלנו כאשר סובלים מכאבי גב עליון וחזה, היא קודם כל לגשת לבדיקה מקיפה אצל רופא בשביל לשלול או חלילה לאשש גורמים פנימיים חמורים כאלה ואחרים. במידה והכאבים אצלכם לא נובעים מסיבה ספציפית המחייבת טיפול מסוג שלא בהכרח קשור לגב, אנחנו נדע לכוון אותכם את הטיפול הנכון והמדויק ביותר למצבכם.

אנחנו מתמחים בכאבי גב ומכירים את שלל הפתרונות הקיימים לכלל סוגי מכאובי הגב, ומכאן היכולת שלנו להתאים טיפול נאות לכל סובל מכאבי גב.

לקבלת ייעוץ חינם, צרו איתנו קשר ומומחה גב מטעמינו יחזור אליכם.

 

לסיכום:

  • כאבי גב עליון מופיעים מידי פעם אצל חלק מאיתנו. לרוב הם כתוצאה ממאמץ פיזי גדול, מיציבה לקויה, או ממתח שרירים. אך לעיתים הכאבים יכולים לנבוע מסיבה פנימית יותר ואפילו מסוכנת.
  • כאשר כאב גב עליון מופיע יחד עם כאבים בחזה, יש חשש שיש בעיה פנימית יותר שגורמת לכאבים, ובה צריך לטפל בהקדם. אם כי שבחלק גדול מהמקרים הכול מתברר בסוף כתקין, אבל חשוב לשלול את הגורמים הפחות טובים.
  • חלק מהסיבות העיקריות לכאבי גב עליון שמקרינים לחזה כוללים: יציבה לקויה, פריצת דיסק, דלקת, היצרות תעלת עמוד השדרה, אוסטאופורוזיס, בעיה בלב או בריאות.
  • כאשר כאבים אלו מופיעים יש לפנות לרופא, על מנת להבין מה הוא שורש הבעיה, במטרה לטפל בו כנדרש.
  • סובלים מכאבי גב עליון וכאבי חזה?  זו לא גזירת גורל! – אנחנו ב'גבפדיה' נדע להכווין אותכם לטיפול הטוב ביותר למצבכם. לקבלת שיחת ייעוץ חינמית – צרו קשר כעת>>>

שאלות נוספות

ככל שהגיל מתקדם, כך גם ההסתברות לסבול מכאבי גב על כל סוגיו עולה, ובכלל זה גם כאבי גב עליון המקרינים לחזה.
לא בהכרח. בחלק מהמקרים הם מתפתחים בהדרגה, אך לעיתים הם כן באים בפתאומיות, בעיקר לאחר פציעה טראומטית.
יותם ארבל
יותם ארבל

את כאבי גב התחתון הכרתי עוד בילדות, ולאחר תקופת התמודדות לא פשוטה החלטתי שלא עוד.
אני אעשה הכול כדי למנוע את הסבל הזה מאנשים באשר הם.
את כל שיטות הטיפול הרבות שלמדתי לעומק, ואת כל הידע על דרכי ההתמודדות עם כאבי גב שרכשתי לעצמי, אני גאה ושמח לחלוק איתכם הגולשים, וכהיום אני גם יודע לכוון אתכם לטיפול המתאים עבורכם במטרה לסלק ממכם את הכאבים העזים, ולהשיב את חייכם למסלול התקין.

אומרים די לסבל, מותירים מאחור את כאבי הגב, וחוזרים לתפקוד מלא!

השאירו פרטים!!!
פוסטים אחרונים

אומרים די לסבל, מותירים מאחור את כאבי הגב, וחוזרים לתפקוד מלא!

השאירו פרטים!!!