מה הקשר בין כאב גב עליון לסרטן? כל התשובות.

הסבל לא נותן מנוח? – מומחה גב מומלץ מטעמנו ייצור אתכם קשר, לסילוק הכאבים – השאירו את פרטיכם.

לכאבי גב אנשים לא נוטים לייחס יותר מידי חשיבות. וזאת בשל התדירות הגבוהה של הכאבים האלה אצל אנשים. והאמת היא שברוב המוחץ של המקרים אכן אין כל סיבה לדאגה. הכאב ילך כלעומת שבא לאחר זמן קצר.
אך לעיתים רחוקות יותר כאבי הגב העליון עשויים להעיד על מצב רפואי בעייתי וחמור שמסתתר מאחורי הכאבים בגב העליון. אחת המחלות שעלולה להסתתר מאחורי כאבי גב העליון היא מחלת הסרטן. אין מדובר רק בסוג אחד של סרטן שיכול לגרום לכאבים בגב העליון, אלא במגוון סוגים שונים.
במאמר הבא נלמד על כאבי גב עליון הנובעים ממחלת הסרטן. נרחיב על סוגי הסרטן הגורמים לכאבים בגב העליון, נאפיין את התסמינים, ונשפוך אור על הקשר בין כאב הגב העליון לסרטן.

כאבי גב עליון סרטן

תוכן עניינים

הקשר בין כאבי גב עליון לסרטן

יש ברבה סיבות לכך שאנשים סובלים מכאבי גב עליון, כאבי גב עליון אלה עלולים להתפתח בהריון, ובעת ביצוע פעולות פיזיות קשות ועוד, ולכן לעתים קרובות מתעלמים מהקשר האפשרי בין כאבי גב עליון לסרטן. או שפשוט לא מודעים אליו. כאבי גב עליון יכולים להוות סימפטום לסרטן במקרים מסוימים.

זה יכול להיגרם על ידי לחיצת הגידול על עצב בעמוד השדרה או על ידי גרורות, כלומר כאשר תאים סרטניים מתפשטים לחלקים אחרים בגוף ולוחצים על העצבים. תאים סרטניים אלה יכולים גם לגרום לדלקת שמובילה לכאבי גב עליון.

 

מהם סוגי הסרטן המסתתרים מאחורי כאבי הגב עליון? ולמה?

קיימים סוגים רבים של גידולי סרטן שעלולים לגרום לכאבי גב עליון. בשורות הבאות ננסה לפרט ולתת הסבר על סוגי הסרטן הנפוצים ביותר שעשויים לעמוד מאחורי כאבי הגב העליון:

 

  • סרטן ריאות

סרטן ריאות הוא סרטן שמתחיל בריאות ויכול להתפשט לחלקים אחרים בגוף. סרטן הריאות יכול לגרום לכאבי גב עליון מכיוון שהוא מתפשט לעמוד השדרה.

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!​ השאירו פרטים​!!!

 

  • סרטן מח העצם

סרטן מח העצם הוא סוג של סרטן שמתחיל בתאים היוצרים דם ותאי חיסון. זה מתחיל לעתים קרובות במח העצם, אבל זה יכול להתחיל גם בחלקים אחרים של הגוף.

סרטן מח העצם יכול לגרום לכאבי גב עליון בגלל שהוא לוחץ על עצב בעמוד השדרה. הכאב עשוי להיות קבוע או לסירוגין, ועלולים להרגיש טוב יותר כאשר שוכבים או מסתובבים.

 

  • סרטן השד

סרטן השד הוא אחד מסוגי הסרטן השכיחים ביותר בקרב נשים. זהו סוג של סרטן שמקורו בשד. במקרים מסוימים, הוא עלול להתפשט לחלקים אחרים בגוף כגון בלוטות הלימפה, העור, הריאות, הכבד והעצם.

סרטן השד יכול להשפיע על נשים שונות בדרכים שונות. לדוגמה, נשים מסוימות עשויות שלא לחוות תסמינים כלשהם או לסבול מכאבים כלל, בעוד שאחרות עלולות לחוות כאב באזור הגב העליון והצוואר. הכאב יכול לנבוע ממספר גורמים כגון דחיסת עצב כתוצאה מגרורות או מניתוח להסרת גידולים מאזורים אחרים בגוף.

 

  • סרטן המעי הגס ופי הטבעת

תאי סרטן המעי הגס ופי הטבעת יכולים לצמוח לתוך השרירים בגב העליון. זה גורם לכאב, אשר מחמיר על ידי שיעול, התעטשות או מאמץ.

 

  • סרטן הלבלב

סרטן הלבלב הוא סוג של סרטן שמתחיל בלבלב. הלבלב הוא איבר בלוטתי הממוקם בבטן, מאחורי הקיבה.

לסרטן הלבלב אין בדרך כלל תסמינים בהתחלה. ככל שהזמן עובר, זה יכול לגרום לכאבי גב עליון וירידה במשקל.

 

  • סרטן השחלות

אחד התסמינים של סרטן השחלות הוא כאב בגב העליון, באגן או בבטן. הכאב יכול להיות קבוע או לסירוגין ועלול להיות חמור מספיק כדי לשבש את הפעילויות היומיומיות

 

מלבד סוגים אלו קיימים עוד סוגי סרטן שעלולים לגרום לכאבי גב עליון.

 

מהם התסמינים של כאבים בגב העליון הנובעים מסרטן / גידול?

התסמינים הם רבים והם משתנים מאדם לאדם. זה מאוד תלוי בסוג הגידול ובאזור בו הוא ממוקם.

חלק מהתסמינים המלווים את כאבי הגב במקרה של סרטן כוללים:

  • כאב המקרין מזרוע או כתף אחת לאחרת
  • חוסר תחושה או עקצוץ בזרוע או ביד
  • חולשה בזרוע או ביד
  • קוצר נשימה
  • בחילה והקאה
  • גוש בגב עליון או נפיחות בצוואר, בבית השחי או בשד
  • שינוי בגודל של בלוטת לימפה
  • איבוד תיאבון וירידה במשקל.
  • כאב או תחושת צריבה בעת מתן שתן

 

כמו כן כאבי גב עליון שמופיעים בפתאומיות וקשורים לחום עלולים להצביע על לוקמיה או לימפומה, כמו גם על סוגי סרטן אחרים המשפיעים על תאי הדם כגון מיאלומה או מיאלומה נפוצה (סוג של סרטן מח העצם).

יש לגלות ערנות ולשים לב לכל תסמין חריג המופיע לצד כאבי גב עליון.

 

כיצד מאבחנים כאבי גב עליון שנובעים מסרטן?

האבחנה של כאבי גב עליון כתוצאה מסרטן נעשית לרוב על ידי רופא. הרופא יבצע תחילה בדיקה גופנית כדי לבדוק אם יש חריגות בבלוטות הלימפה, בעור וברקמת השד של המטופלת, וכמו כן יבדוק הרופא עוד אזורים בגוף שיכולים לתרום לו מידע נחוץ בעניין . אם הרופא ימצא משהו חשוד, הוא יזמין בדיקת הדמיה כגון צילומי רנטגן או סריקות  CT כדי לאשר או לשלול את חשדותיו.

 

החשיבות של פנייה לטיפול רפואי לכאבי גב עליון עם תסמינים הקשורים לסרטן

הבעיה היא שלא רבים הם האנשים שמודעים לכך שכאבי גב עליון יכולים לפעמים להעיד על קיומו של גידול סרטני בגוף. אבל מי שכבר כן יודע, והוא סובל מכאבי גב עליון בתוספת תסמינים חריגים  נוספים. יש לו לפנות במהירות האפשרית לבדיקה רפואית מקיפה, שתשלול או חלילה תאמת את החשש.

ההערכה היא שיש יותר מ-14 מיליון מקרי סרטן חדשים מדי שנה בעולם. גילוי מוקדם של הגידול הוא המפתח להצלת חיים שכן הוא יכול להוביל לטיפול מוקדם ולסיכויי הישרדות גבוהים יותר.

ולכן הערנות שלכם היא קריטית.

 

איך אנחנו ב'גבפדיה' נעזור לכם להתמודד עם כאבי גב עליון כתוצאה מסרטן?

הטיפול בסרטן הוא משהו שיכול לארוך זמן, ובינתיים המטרה היא להקל ככל הניתן על הסבל שנוצר סביב המחלה. כאבי גב עליון שבאים בעקבות סרטן, הם כאלה שאפשר לטפל בהם באמצעות טיפולים ממוקדים שונים. אנחנו בגבפדיה מתמחים בתחום כאבי הגב, אנחנו מכירים את כל שיטות הטיפול, לכל סוגי המצבים. ואנחנו יודעים לשדרך את המטופלים שמתייעצים איתנו, לטיפול הכי יעיל למצבם. גם למקרים של כאבי גב עליון כתוצאה מסרטן, יש לנו בהחלט מה להציע – פנו עלינו לשיחת ייעוץ חינם, ותורידו את כאבי הגב מהגב שלכם.

 

לסיכום:

  • כאבי גב עליון לא מעוררים בדרך כלל דאגה אצל הסובלים מהם, ובצדק. על פי רוב הכאב הוא זמני והוא יחלוף במהרה. אך יש לדעת שבמקרים מועטים כאבי גב עליון עשויים להצביע על קיומו של גידול סרטני בגוף.
  • אחת הסיבות לכך היא שהגידולים, או הגרורות שלהם לוחצים על עצב בעמוד השדרה וגורמים לכאב.
  • סוגי הסרטן שעשויים להוביל לכאבי גב עליון הם בין היתר: סרטן ריאות, סרטן מח עצם, סרטן השד, סרטן הלבלב, ועוד.
  • ישנם הרבה מאוד תסמינים שיכולים להעיד שכאבי גב העליון אכן נובעים מגידול סרטני, כגון קוצר נשימה, בחילה והקאה, גוש או נפיחות בצוואר, בבית השחי או בשד, ועוד.
  • במידה ומתעורר אצלכם חשד כזה. פנו במהירות לאבחון רפואי על מנת לשלול או חלילה לאמת את החשש.
  • הגילוי המהיר של הגידול הוא קריטי וחשוב. ככל שהגילוי מוקדם יותר הטיפול יהיה טוב ומוצלח הרבה יותר.
  • במידה וכאבי הגב העליון שלכם אינם קשורים לסרטן, ואתם לא מצליחים להיפטר מהם, אנחנו כאן כדי לכוון אותכם לטיפול הטוב והיעיל בעבורכם, פנו אלינו כעת>>>.

 

שאלות נוספות

אין כל צורך להילחץ. ברוב מוחלט של המקרים של כאבי גב עליון, הכאבים הם שגרתיים שנובעים מסיבות נפוצות ושכיחות. רק במקרים מועטים הכאבים בגב העליון עשויים להיות סימן לקיומו של גידול סרטני בגוף.
התשובה היא לא. כאבי גב עליון הנובעים מסרטן עלולים להופיע בעקבות הרבה סוגי סרטן שהם בין היתר לוקמיה או לימפומה, סרטן הלבלב ועוד.
יותם ארבל
יותם ארבל

את כאבי גב התחתון הכרתי עוד בילדות, ולאחר תקופת התמודדות לא פשוטה החלטתי שלא עוד.
אני אעשה הכול כדי למנוע את הסבל הזה מאנשים באשר הם.
את כל שיטות הטיפול הרבות שלמדתי לעומק, ואת כל הידע על דרכי ההתמודדות עם כאבי גב שרכשתי לעצמי, אני גאה ושמח לחלוק איתכם הגולשים, וכהיום אני גם יודע לכוון אתכם לטיפול המתאים עבורכם במטרה לסלק ממכם את הכאבים העזים, ולהשיב את חייכם למסלול התקין.

אומרים די לסבל, מותירים מאחור את כאבי הגב, וחוזרים לתפקוד מלא!

השאירו פרטים!!!
פוסטים אחרונים

אומרים די לסבל, מותירים מאחור את כאבי הגב, וחוזרים לתפקוד מלא!

השאירו פרטים!!!