כאב גב מקרין לבטן? כאב בטן מקרין לגב? מה זה אומר? כל המידע!

הסבל לא נותן מנוח? – מומחה גב מומלץ מטעמנו ייצור אתכם קשר, לסילוק הכאבים – השאירו את פרטיכם.

את העובדה שכאבי גב הם כאבים נפוצים מאוד כולנו מכירים. הרי הנתונים הסטטיסטיים על כאבי גב מדאיגים מאוד. בארצות הברית לבדה, למעלה מ-50 מיליון אנשים חווים כאבי גב מדי שנה. וכאב בגב הוא גם אחד הגורמים המובילים לנכות ברחבי העולם.
אבל מה שפחות ידוע זה שלפעמים יש קשר בין כאבי הגב לכאבי הבטן. לעיתים הכאב בגב מקרין לבטן, ולפעמים אלה כאבי הבטן שמקרינים לגב. מהם הגורמים לכך? מהם התסמינים? האם זה עשוי להיות מסוכן? את כל התשובות לכך תוכלו לקבל בשורות הבאות.
יצאנו לדרך.

כאבי גב מקרין לבטן כאבי בטן מקרין לגב

תוכן עניינים

סובלים מכאבי גב ובטן ביחד? – מה הקשר בין כאבי גב שמקרינים וגורמים לכאבי בטן?

ישנם הרבה מאוד גורמים העשויים לגרום לכאבי הגב להיות מורגשים בבטן, או לכאבי הבטן להיות מורגשים בגב. מדובר במקרים בהם שורש הבעיה נטוע למשל בגב, והכאב בבטן הוא רק תוצאה של הקרנת הכאב מאזור הגב לבטן. ואותו הדבר לכיוון ההפוך.

מרבית הכאבים המורגשים גם בגב וגם בבטן, מקורם בגב התחתון. הגב התחתון הוא אזור מאוד בעייתי שמייצר המון בעיות וכאבים אצל אנשים. המכונים הלאומיים לבריאות מדווחים שכ-3 מתוך 4 אנשים יסבלו מאפיזודה של כאבי גב תחתון בשלב מסוים בחייהם. לגב התחתון יש גם השפעה אדירה על כל אזורי פלג גוף תחתון. ולכן כאשר מורגש כאב משולב בבטן ובגב במרבית המקרים המקור שגורם לכאבים נמצא בגב התחתון.

אבל ישנם גורמים רבים נוספים אפשריים לכאבי גב שמקרינים לבטן, וההפך.

את חלקם העיקרי נפרט להלן:

 

סיבות אפשריות לכאב גב מקרין לבטן:

 

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!​ השאירו פרטים​!!!

יציבה לקויה

יציבה לקויה יכולה בהחלט להוביל לכאבי גב וכאבי בטן. תקלת היציבה הנפוצה ביותר היא תנוחת ראש קדימה. זה מתרחש כאשר הראש מוטה קדימה מדי והסנטר בולט החוצה לפני הגוף. אם יש לך יציבה כזו, זה יכול להעמיס על שרירי הצוואר שלך ולגרום ללחץ בגב העליון. עם הזמן, הדבר עלול להוביל למתח שרירים כרוני ולכאבים בגב התחתון וכן לתחושת לחץ או כבדות בבטן.

 

פריצות דיסק או בולטות

הדיסקים של עמוד השדרה הם כריות השוכנות בין החוליות. הדיסקים עלולים להילחץ או להיקרע עקב פציעה, מחלה או ניוון. זה יכול לגרום לפריצה או בליטה של חומר הדיסק לתוך הרקמות הסמוכות.

פריצת דיסק לרוב כואבת ועלולה לגרום לכאבי גב המוקרנים לבטן. דיסקים בולטים אולי לא כל כך כואבים אבל הם יכולים גם להוביל לכאב ואי נוחות באזור המותני של הגב.

 

התכווצות שרירים

שרירי הבטן והגב מחוברים. שרירי הגב התחתון מתחברים לשרירי הבטן, וכאשר אחד מהשרירים הללו מתכווץ, הוא מהדק את השריר השני. כשהם מתוחים, השרירים הללו יכולים למשוך את העצבים הסמוכים, ולגרום לכאב שעלול להקרין לבטן.

 

היצרות עמוד השדרה

היצרות עמוד השדרה היא היצרות של תעלת עמוד השדרה שיכולה לדחוס ולהפעיל לחץ על חוט השדרה או שורשי העצבים. דחיסה זו עלולה לגרום לכאב, חוסר תחושה, עקצוץ, חולשה ו/או אובדן שליטה בשלפוחית השתן.

הסימפטומים של היצרות בעמוד השדרה מורגשים לעתים קרובות בגב התחתון ועלולים להקרין לבטן. הכאב מחמיר בדרך כלל על ידי קימה ממצב ישיבה או על ידי הליכה.

 

סיבות אפשריות לכאבי גב ובטן ביחד:

 

דלקת התוספתן

דלקת התוספתן היא מצב שבו התוספתן הופך דלקתי, ודלקת זו גורמת לכאב המקרין לגב. דלקת התוספתן נגרמת מחסימה בתוספתן, המובילה להצטברות של חיידקים. לאחר מכן יתחילו חיידקים לייצר רעלים שעלולים לגרום לדלקת בתוספתן.

התסמין השכיח ביותר של דלקת התוספתן הוא כאבי בטן המקרינים לגב.

 

מחלת כיס המרה

מחלת כיס המרה היא מצב שבו כיס המרה אינו פועל כראוי. אבני מרה הן הגורם השכיח ביותר למצב זה. אבני מרה הן אבנים קטנות שנוצרות בתוך כיס המרה ויכולות לחסום את זרימת המרה בחופשיות אל המעיים. לאחר מכן המרה מתגבשת, מה שגורם לכאבים בבטן, בלבלב ובכבד.

הכאב מקרין לרוב לגב בגלל התכווצויות שרירים כתוצאה מלחץ מוגבר על איברים אלו וכן דלקות באזורים אלו.

 

חסימת מעיים

חסימת מעיים היא מצב המתרחש כאשר יש חסימה במעיים. זה יכול להיגרם מסיבות רבות, כולל תוספתן מוגדל, גידול בשחלה או צואה שהתקשה וחסמה את המעי.

התסמין השכיח ביותר של חסימת מעיים הוא כאבי בטן. כאב זה עלול להקרין לגב ולעיתים גם לאזורים אחרים בגוף.

 

בקע

בקע הוא בליטה לא תקינה של איבר או רקמה דרך השריר או העור. בליטה זו יכולה להיות תוצאה של חולשה בשריר או ברקמה שמחזיקה את האיבר במקומו. בקע נגרם לרוב על ידי מאמץ, הרמת חפצים כבדים, השמנת יתר והריון.

בקע עלול לגרום לכאבים בבטן ומקרינים לגב. כאב זה הוא בדרך כלל חד וקבוע אך עלול גם לבוא וללכת. הכאב עלול להחמיר בעת שיעול, התעטשות, צחוק או הרמת חפצים כבדים. בקע עלול לגרום גם לאי נוחות סביב אזור המפשעה בישיבה ממושכת או בעמידה לאחר ישיבה ממושכת.

 

סיבות נוספות לכאבי גב המוקרנים לבטן, וההפך, עשויות להיות: כאב גב בהריון, אבנים בכליות, מפרצת באבי העורקים, ועוד.

 

אז מה עושים במקרה של כאבי גב מקרינים לבטן או של כאב בטן שמקרינים לגב?

במידה ואתם נתקפים בכאב בגב שמוקרן לבטן, או לכאב בטן שמוקרן לגב. יש לפנות בהקדם האפשרי לבדיקה מקיפה אצל רופא.

הרופא יתחקה אחר שורש הבעיה, וישלול או יאמת קיומה של בעיה עמוקה וחמורה.

במקרים אלו הבחנת הבעיה עשויה להיות קשה. ולעיתים הרופאים עשויים להתבלבל בין הגורמים לכאבים. לכן מומלץ לפנות לרופא מומחה ולדאוג שהבדיקה שהוא יבצע תהיה מספיק מקיפה ועמוקה.

 

כיצד אנחנו ב'גבפדיה' נוכל לעזור לכם עם כאבי גב שמקרינים לבטן?

כפי שהבנתם מהכתוב במאמר, על מנת לטפל בכאבי גב ובטן ביחד, יש להתחקות אחר הגורם הפנימי להם. אך בד בבד יש לא מעט מה לעשות כדי לטפל בכאבי הגב ולהרגיע אותם. לנו בגבפדיה יש ניסיון עצום בהכוונת מטופלים עם כאבי גב חמורים מסוגים שונים, לטיפולים מתאימים ומדויקים למצבם. בין היתר יצא לנו לעזור בהצלחה להרבה אנשים שסבלו מכאבי גב מקרינים לבטן, באמצעות הייעוץ המקצועי והטוב ביותר בעבורם.

אנחנו נשמח להוסיף גם אותכם לרשימה הבלתי נגמרת של האנשים שמיגרנו אצלם את כאבי הגב – פנו אלינו כעת, ותהפכו את כאבי הגב שלכם להיסטוריה.

 

לסיכום:

  • כאבי גב הם כאבים נפוצים מאוד. לעיתים כאבי הגב עשויים להיות מורגשים ביחד עם כאבי בטן. זה קורה כאשר יש בעיה בגב שמקרינה כאב לבטן, או בעיה בבטן שמקרינה כאב לגב.
  • בעיות בגב מקרינות כאב לבטן בין היתר במקרים הבאים: פריצות דיסקים ובולטות, יציבה לקויה, התכווצות שרירים, היצרות עמוד השדרה.
  • בעיות באזור הבטן מקרינות כאב לגב בין היתר במקרים הבאים: דלקת התוספתן, מחלת כיס המרה, חסימת מעיים, בקע, הריון, אבנים בכליות, ועוד.
  • במידה ואתה סובל מכאב המורגש גם בגב וגם בבטן עליך לגשת לבדיקה רפואית מקיפה ומעמיקה אצל רופא מומחה, על מנת לשלול או לאמת קיומה של בעיה עמוקה וחמורה בגוף שלך.
  • מתמודדים עם כאבי גב קשים, ולא מצליחים להשתלט עליהם? אנחנו כאן כדי לכוון אותכם לטיפול היעיל ביותר בעבורכם, פנו אלינו כעת>>>.

 

שאלות נוספות

כאבי גב וכאבי בטן המופיעים בעת ובעונה אחת. עשויים להגרם גם מבעיה בגב המקרינה כאב לבטן, וגם מבעיה בבטן המקרינה כאב לגב. כאבים מוקרנים אלה עלולים להיגרם ממגוון רחב מאוד של בעיות באזור הבטן או באזור הגב.
בחלק מהמקרים בהם כאבי הגב והבטן מופיעים יחדיו, הסיבות לכך לא רציניות או מסוכנות. אך יחד עם זאת יש לדעת שבחלק אחר של המקרים, כאבים משולבים אלו עשויים להיות סימן לבעיה חמורה ואפילו מסוכנת הקיימת בפנים הגוף. ולכן במקרה שסובלים מכאבים מקבילים בגב ובבטן, יש לפנות לבדיקה רפואית מקיפה בהקדם.
יותם ארבל
יותם ארבל

את כאבי גב התחתון הכרתי עוד בילדות, ולאחר תקופת התמודדות לא פשוטה החלטתי שלא עוד.
אני אעשה הכול כדי למנוע את הסבל הזה מאנשים באשר הם.
את כל שיטות הטיפול הרבות שלמדתי לעומק, ואת כל הידע על דרכי ההתמודדות עם כאבי גב שרכשתי לעצמי, אני גאה ושמח לחלוק איתכם הגולשים, וכהיום אני גם יודע לכוון אתכם לטיפול המתאים עבורכם במטרה לסלק ממכם את הכאבים העזים, ולהשיב את חייכם למסלול התקין.

אומרים די לסבל, מותירים מאחור את כאבי הגב, וחוזרים לתפקוד מלא!

השאירו פרטים!!!
פוסטים אחרונים

אומרים די לסבל, מותירים מאחור את כאבי הגב, וחוזרים לתפקוד מלא!

השאירו פרטים!!!